Gå til innhold

Tips for ei som skal reise alene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal på et ganske trygt sted (gran canaria), men er fortsatt kvinne som reiser alene. Noen tips? 

Anonymkode: 050d4...cb9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare kos deg opp oppfør deg som normalt. Ta ekstra godt vare på passet/ID-kortet.

Anonymkode: 5e6df...64e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vær forsiktig når/hvis du drar ut på nattklubb/pub alene! Jeg fikk dop i drikken min på GC når jeg var bare 16 år gammel av en gjeng briter, og det var mens den 4 år eldre venninnen min "passet på" glassene våre. Heldigvis drakk jeg ikke alkohol siden jeg var så ung, så jeg merket det veldig fort og tok taxi hjem til foreldrene mine.
Sier ikke at dette er gjengs eller normalt på GC, har reist dit med familie siden jeg var liten knøtt, men som kvinne må man dessverre ta forholdsregler uansett hvor man er ❤️ 

Ellers er det trygt og greit på "granka", jeg ville uavhengig av sted vært påpasselig med kontanter og verdisaker, spesielt på stranden:) God tur!

Anonymkode: c61dd...54b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bare kos deg opp oppfør deg som normalt. Ta ekstra godt vare på passet/ID-kortet.

Ja det tenker jeg er veldig lurt! Siden jeg kommer til å være alene, er slike ting ekstra viktig for meg å passe godt på. Kjipt å miste slikt og være alene i utlandet… Hvor burde jeg oppbevare verdisaker? Har jo hørt historier at vaskedamer kan stjele ting. Og at de har tilgang på minisafen på rommet. Et annet smart sted det er lurere å gjemme slikt?

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Skal på et ganske trygt sted (gran canaria), men er fortsatt kvinne som reiser alene. Noen tips? 

Jeg har reist mye alene, og bodd i andre land alene. Det går helt fint. Granca er veldig trygt. Bare bruk sunn fornuft! Samme som du ville gjort i Oslo. 

Anonymkode: 1ba4e...136

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja det tenker jeg er veldig lurt! Siden jeg kommer til å være alene, er slike ting ekstra viktig for meg å passe godt på. Kjipt å miste slikt og være alene i utlandet… Hvor burde jeg oppbevare verdisaker? Har jo hørt historier at vaskedamer kan stjele ting. Og at de har tilgang på minisafen på rommet. Et annet smart sted det er lurere å gjemme slikt?

ts

Alt av verdi bør du ha med deg. Ha gjerne en skjult lomme et sted på klær eller veske/sekk og splitt opp visa og id på ulike steder. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ts

Vaskedamer stjeler ikke. Da mister de jobben som de er helt avhengig av. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vær forsiktig når/hvis du drar ut på nattklubb/pub alene! Jeg fikk dop i drikken min på GC når jeg var bare 16 år gammel av en gjeng briter, og det var mens den 4 år eldre venninnen min "passet på" glassene våre. Heldigvis drakk jeg ikke alkohol siden jeg var så ung, så jeg merket det veldig fort og tok taxi hjem til foreldrene mine.
Sier ikke at dette er gjengs eller normalt på GC, har reist dit med familie siden jeg var liten knøtt, men som kvinne må man dessverre ta forholdsregler uansett hvor man er ❤️ 

Ellers er det trygt og greit på "granka", jeg ville uavhengig av sted vært påpasselig med kontanter og verdisaker, spesielt på stranden:) God tur!

Anonymkode: c61dd...54b

Takk for råd 😊 Jeg elsker en bar tur, men tenker holde meg unna slik fyll siden jeg er alene 😅 Kanskje en drink på en strand bar midt på dagen eller et glass vin til maten, men det er det. Bare drikke det som kommer direkte fra bartenderen eller servitøren 😅 

Bra det gikk bra med deg og at du kom deg er trygt sted ❤️

Jeg tenker ha et hotell like ved stranden, slik at jeg skal ta med meg mist mulig når jeg skal bade. Kanskje litt cash, nok til å kjøpe noe å drikke, men resten blir på hotellet. Mobilen også 😅

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist mye alene, og bodd i andre land alene. Det går helt fint. Granca er veldig trygt. Bare bruk sunn fornuft! Samme som du ville gjort i Oslo. 

Takk for råd 😊

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt av verdi bør du ha med deg. Ha gjerne en skjult lomme et sted på klær eller veske/sekk og splitt opp visa og id på ulike steder. 

Oj såpass😳 hva når jeg skal bade…? Smart å ha verdisakene separert! 

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei kutt ut. Ikke skrem ts. Jeg har aldri blitt ranet. Ikke på gateplan og ikke fra hotellrom. Og jeg legger igjen både mobil og pass åpenlyst uten problem. Lar og tingene mine ligge fint alene på stranden mens jeg bader. Går med åpen veske på byen. Har aaaaaaldri blitt rana. Ikke i Norge, ikke på Granka, ikke i Mexico, ikke i Peru, ikke i Thailand, og heller ikke i Sør Afrika. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jo, det er ganske vanlig, dessverre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at folk kan stjele og miste jobben over alt… 😕 har jo sett anmeldelser på hoteller at vaskedamer stjeler. Så jeg tror det skjer. Men jeg tror også at de fleste vaskedamer ikke gjør det altså 😅 

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at folk kan stjele og miste jobben over alt… 😕 har jo sett anmeldelser på hoteller at vaskedamer stjeler. Så jeg tror det skjer. Men jeg tror også at de fleste vaskedamer ikke gjør det altså 😅 

ts

Altså, det er ikke et reelt problem. Du har et kredittkort og passet på hotellet. Så har du et betalingskort med deg og tar ut litt kontanter. Ikke mye, men litt så kan du heller ta ut mer hvis det er behov. 

Anonymkode: 4ff02...b2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var i Kroatia hadde jeg passet og andreverdisaker i låst koffert på hotellrommet.

Anonymkode: 42747...d1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke værre enn å dra til Oslo alene. Sunn fornuft løser det meste. 

Anonymkode: 2f59c...b65

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alder, interesser og fysikk spiller inn når man stiller et slikt spørsmål. 

Anonymkode: fd852...6b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Altså, det er ikke et reelt problem. Du har et kredittkort og passet på hotellet. Så har du et betalingskort med deg og tar ut litt kontanter. Ikke mye, men litt så kan du heller ta ut mer hvis det er behov. 

Anonymkode: 4ff02...b2c

Passet er det absolutt siste jeg hadde lagt fra meg nå. Større verdisak enn både visakort og mobil slik situasjonen er nå. Og det er jo en grunn til at man har med ID, den bør ikke ligge igjen på hotellet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har med meg et sånt pengeskrin med lås på jeg, for sikkerhets skyld. Tror eeegentlig det er trygt uten,men er bare for å forhindre et eventuelt uhell. Blir så mye styr spesielt når man reiser alene.

Legger verdisaker jeg ikke trenger å ta med oppi der på stranda var jeg med en lommebok med cash bare

Hvis du har koffert med låsekode gjør det samme nytten..

Anonymkode: d42ef...c75

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne 36 og reiste mye alene i 20-årene. Mine tips er å holde deg der du ser andre turister er. Jeg snakket ofte med de jeg havnet ved siden av på flyet hvis de virket «normale» og informerte om at jeg reiser alene. Er greit å ha noen norske i området dersom det skjer noe. Lurt å spørre i resepsjonen om to nøkler slik at det ikke fremstår som at du er alene. Men granca er sikkert veldig trygt og mange nordmenn der☀️

Anonymkode: ea1af...ee6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...