Treningsfru89 Skrevet 27. juni 2022 #1 Skrevet 27. juni 2022 Hei. jeg har postet et innlegg tidligere. Jeg er i et samboerskap som en stund har vært litt turbulent og usikkert. Jeg fikk opp igjen kontakt med en gammel barndomsvenn som jeg har pratet mye med det siste året, stort sett over nett og møttes to ganger fysisk (ikke noe seksuelt) jeg har delt alt mulig med denne personen, mye om problemer i samboerskapet mitt og sexliv og alt når han har stilt mye spørsmål om det. Skjønner at dette er veldig dårlig av meg og angrer på det nå. Han driver hele tiden og forteller meg hvorfor jeg burde gå ut av forholdet og bretter ut om hvordan han selv behandler damer i sengen osv… Jeg prøver nå og skape avstand til denne fyren og sier at samboeren min er ubekvem med at jeg plutselig får mannlige venner jeg skal drive og treffe alene og sånt, men han fortsetter og spørre om vi skal treffes, sier at samboeren har store problemer og er sjalu og kontrollerende. Føler nesten han har drevet litt ‘’mind games’’ med meg for og få meg ut av forholdet. Han sier at vi har så mange ‘’tapte år’’ vi skal ta igjen og at vennskap sitter veldig dypt selv om man ikke har snakket på kjempe mange år og tar også kontakt med nære venninner av meg som han kjenner litt til fra mange år tilbake i tid. Vi hang noen år med han i ungdomstiden og det var bare han som tok iniativ og jeg synes egentlig han ofte var slitsom. Han vet hvor jeg bor og jeg får en mer og mere guffen følelse rundt alt dette. Han har veldig få personer i livet sitt og sliter psykisk så jeg får veldig vondt av det og skulle være veldig hard og avvisende mot han. Hvordan ville dere håndtert dette ?
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #2 Skrevet 27. juni 2022 Synes ikke du skal skylde på han, du valgte jo selv å dele livet ditt. I stedet for å drive et spill får du heller sifra til han hva du vil, at du ikke ønsker noe mer kontakt med han. Slutt å lek. Anonymkode: a437d...611 6 2
Havspeil Skrevet 28. juni 2022 #4 Skrevet 28. juni 2022 (endret) Ta avstand. Han høres ikke helt god ut. At han forteller deg hvordan og hva han gjør på soverommet med andre er bare psykt. Han respekter deg lite,når det tar den vendingen....Det er derfor han har spurt om ditt sexliv. Høres ut som han beregnet å flette inn det emnet i en allerede fortrolig samtale. Særlig med tanke på hvor PÅ han er. Blir litt som visse på Tinder som fort gjerne sexter med hvem som helst 😅 uten engang å ha tatt hverandre i handa. Jeg tror du vil slite hardt med å bli kvitt han her,dersom han får mere innpass. Ikke ha dårlig samvittighet for å sette grenser for deg selv. Fordi han her vil kjøre på om han får muligheten. Særlig om han har et begrenset nettverk ellers. Men det kan du ikke ta hensyn til . Dessverre. Du er nok ikke den første gamle bekjente han stalker. Slike gjør ofte som han . De overdriver også kontakten som var . Dersom han har en diagnose, så er der ikke sikkert han " forstår " helt hvor slitsom han er. Desto viktigere å sette ned foten. Eller ta avstand. Endret 28. juni 2022 av Havspeil 2 1
Treningsfru89 Skrevet 29. juni 2022 Forfatter #5 Skrevet 29. juni 2022 Havspeil skrev (På 28.6.2022 den 2.43): Ta avstand. Han høres ikke helt god ut. At han forteller deg hvordan og hva han gjør på soverommet med andre er bare psykt. Han respekter deg lite,når det tar den vendingen....Det er derfor han har spurt om ditt sexliv. Høres ut som han beregnet å flette inn det emnet i en allerede fortrolig samtale. Særlig med tanke på hvor PÅ han er. Blir litt som visse på Tinder som fort gjerne sexter med hvem som helst 😅 uten engang å ha tatt hverandre i handa. Jeg tror du vil slite hardt med å bli kvitt han her,dersom han får mere innpass. Ikke ha dårlig samvittighet for å sette grenser for deg selv. Fordi han her vil kjøre på om han får muligheten. Særlig om han har et begrenset nettverk ellers. Men det kan du ikke ta hensyn til . Dessverre. Du er nok ikke den første gamle bekjente han stalker. Slike gjør ofte som han . De overdriver også kontakten som var . Dersom han har en diagnose, så er der ikke sikkert han " forstår " helt hvor slitsom han er. Desto viktigere å sette ned foten. Eller ta avstand. Takk for svar! Jepp, du har nok rett i mye av det du sier her. Treffer jeg han igjen så kommer han bare til og bli enda mere på. Magen vrenger seg hver gang han spør om og møtes også så det kommer bare ikke til og skje. Bare ikke håpe han står på døra og banker på en dag. Huff hehe 1
Havspeil Skrevet 29. juni 2022 #6 Skrevet 29. juni 2022 Treningsfru89 skrev (1 minutt siden): Takk for svar! Jepp, du har nok rett i mye av det du sier her. Treffer jeg han igjen så kommer han bare til og bli enda mere på. Magen vrenger seg hver gang han spør om og møtes også så det kommer bare ikke til og skje. Bare ikke håpe han står på døra og banker på en dag. Huff hehe Ja ,lytt til den vrengende magefølelsen 🤣 Du klarer dette ! 💪 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #7 Skrevet 29. juni 2022 Treningsfru89 skrev (På 27.6.2022 den 19.43): Hei. jeg har postet et innlegg tidligere. Jeg er i et samboerskap som en stund har vært litt turbulent og usikkert. Jeg fikk opp igjen kontakt med en gammel barndomsvenn som jeg har pratet mye med det siste året, stort sett over nett og møttes to ganger fysisk (ikke noe seksuelt) jeg har delt alt mulig med denne personen, mye om problemer i samboerskapet mitt og sexliv og alt når han har stilt mye spørsmål om det. Skjønner at dette er veldig dårlig av meg og angrer på det nå. Han driver hele tiden og forteller meg hvorfor jeg burde gå ut av forholdet og bretter ut om hvordan han selv behandler damer i sengen osv… Jeg prøver nå og skape avstand til denne fyren og sier at samboeren min er ubekvem med at jeg plutselig får mannlige venner jeg skal drive og treffe alene og sånt, men han fortsetter og spørre om vi skal treffes, sier at samboeren har store problemer og er sjalu og kontrollerende. Føler nesten han har drevet litt ‘’mind games’’ med meg for og få meg ut av forholdet. Han sier at vi har så mange ‘’tapte år’’ vi skal ta igjen og at vennskap sitter veldig dypt selv om man ikke har snakket på kjempe mange år og tar også kontakt med nære venninner av meg som han kjenner litt til fra mange år tilbake i tid. Vi hang noen år med han i ungdomstiden og det var bare han som tok iniativ og jeg synes egentlig han ofte var slitsom. Han vet hvor jeg bor og jeg får en mer og mere guffen følelse rundt alt dette. Han har veldig få personer i livet sitt og sliter psykisk så jeg får veldig vondt av det og skulle være veldig hard og avvisende mot han. Hvordan ville dere håndtert dette ? Er det mulig å være så kort i hodet at man ikke forstår at man ikke deler slikt med en gammel flamme før etterpå? Anonymkode: d152c...ddc 1 1
Treningsfru89 Skrevet 29. juni 2022 Forfatter #8 Skrevet 29. juni 2022 Havspeil skrev (4 timer siden): Ja ,lytt til den vrengende magefølelsen 🤣 Du klarer dette ! 💪 Hehe, ja så absolutt 😆 Takk takk 😊 1
Treningsfru89 Skrevet 29. juni 2022 Forfatter #9 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det mulig å være så kort i hodet at man ikke forstår at man ikke deler slikt med en gammel flamme før etterpå? Anonymkode: d152c...ddc Hvis det var barndomsvennen du tenkte på så er ikke han noen ‘’gammel flamme’’
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #10 Skrevet 30. juni 2022 Jeg ville faktisk bare bitt i det sure eplet og fortalt alt til samboeren din. Fortell at du har vært dum og hatt tett kontakt med dette kreket, fortalt om sexlivet deres osv og at du nå har et problem fordi han ikke vil slippe deg. Og så får du få samboeren din til å snakke litt hardt til han sånn at du får være i fred. Det er nok det siste kreket forventer, at du forteller alt til samboeren din. Det er egentlig eneste mulighet spør du meg. Alt annet vil bare føre til at du går rundt å bekymrer deg. Anonymkode: 13c2e...4a1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #11 Skrevet 30. juni 2022 Det du beskriver er da virkelig ikke stalking. Anonymkode: 683de...b31 5
Treningsfru89 Skrevet 1. juli 2022 Forfatter #12 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 30.6.2022 den 11.44): Jeg ville faktisk bare bitt i det sure eplet og fortalt alt til samboeren din. Fortell at du har vært dum og hatt tett kontakt med dette kreket, fortalt om sexlivet deres osv og at du nå har et problem fordi han ikke vil slippe deg. Og så får du få samboeren din til å snakke litt hardt til han sånn at du får være i fred. Det er nok det siste kreket forventer, at du forteller alt til samboeren din. Det er egentlig eneste mulighet spør du meg. Alt annet vil bare føre til at du går rundt å bekymrer deg. Anonymkode: 13c2e...4a1 Ja jeg har fått fortalt det til samboeren og tenker akkurat det samme, trekker han seg ikke tilbake så kommer han til og få høre det fra samboeren. 😅
Gjest Ghostface Skrevet 1. juli 2022 #13 Skrevet 1. juli 2022 Skremme ham ved å si at du har kontaktet politiet. Vet at politiet ikke kommer til å gjøre noe, men forhåpentligvis blir navnet hans registrert i systemet deres.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #14 Skrevet 1. juli 2022 Stol på mage følelsen å blokker han. Ser du han i nabolaget si at det ikke er greit… vet ikke om det egentlig er vanskelig men jeg bor på hemmelig adresse å jeg fikk det med engang. Var ettpar sykehus besøk først å behandling på en annen kant av landet så vet ikke om det ellers hadde vært vanskelig. Det var pga voldelig ex så ikke samme tingen men værtfall ett alternativ om det går lengre Anonymkode: 07cc2...335 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #15 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Stol på mage følelsen å blokker han. Ser du han i nabolaget si at det ikke er greit… vet ikke om det egentlig er vanskelig men jeg bor på hemmelig adresse å jeg fikk det med engang. Var ettpar sykehus besøk først å behandling på en annen kant av landet så vet ikke om det ellers hadde vært vanskelig. Det var pga voldelig ex så ikke samme tingen men værtfall ett alternativ om det går lengre Anonymkode: 07cc2...335 Var vell mange sykehus besøk med mange små skader å ettpar store ( kraniebrudd , skade i nakke og rygg osv ) Anonymkode: 07cc2...335 2
Kenelz Skrevet 1. juli 2022 #16 Skrevet 1. juli 2022 Du gjør deg selv uattraktivt. Bli ekkel, uinteressant, plagsom og upassende. Skriv med store bokstaver, vær random og få han til å tro du er kokko. «HAHAHAH SÅ FINT VÆR IDAG JEG SPISTE EN BOLLE OG DET ER IKKE EN GANG ONSDAG OG VET DU HVA IKKE JEG HELLER» 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #17 Skrevet 1. juli 2022 Ghost han, han er virkelig ikke verdt tiden din... Anonymkode: 30a7d...b65 1 1
Treningsfru89 Skrevet 1. juli 2022 Forfatter #18 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Stol på mage følelsen å blokker han. Ser du han i nabolaget si at det ikke er greit… vet ikke om det egentlig er vanskelig men jeg bor på hemmelig adresse å jeg fikk det med engang. Var ettpar sykehus besøk først å behandling på en annen kant av landet så vet ikke om det ellers hadde vært vanskelig. Det var pga voldelig ex så ikke samme tingen men værtfall ett alternativ om det går lengre Anonymkode: 07cc2...335 Huff da, det hørtes jo virkelig ikke noe trivelig ut det du har opplevd 😥❤️ Frykter ikke at han her skulle blitt så ille, men ja jeg skal virkelig lytte til magefølelsen og ikke møte han igjen.
NiceOrNothing Skrevet 1. juli 2022 #19 Skrevet 1. juli 2022 Treningsfru89 skrev (På 27.6.2022 den 19.43): Hei. jeg har postet et innlegg tidligere. Jeg er i et samboerskap som en stund har vært litt turbulent og usikkert. Jeg fikk opp igjen kontakt med en gammel barndomsvenn som jeg har pratet mye med det siste året, stort sett over nett og møttes to ganger fysisk (ikke noe seksuelt) jeg har delt alt mulig med denne personen, mye om problemer i samboerskapet mitt og sexliv og alt når han har stilt mye spørsmål om det. Skjønner at dette er veldig dårlig av meg og angrer på det nå. Han driver hele tiden og forteller meg hvorfor jeg burde gå ut av forholdet og bretter ut om hvordan han selv behandler damer i sengen osv… Jeg prøver nå og skape avstand til denne fyren og sier at samboeren min er ubekvem med at jeg plutselig får mannlige venner jeg skal drive og treffe alene og sånt, men han fortsetter og spørre om vi skal treffes, sier at samboeren har store problemer og er sjalu og kontrollerende. Føler nesten han har drevet litt ‘’mind games’’ med meg for og få meg ut av forholdet. Han sier at vi har så mange ‘’tapte år’’ vi skal ta igjen og at vennskap sitter veldig dypt selv om man ikke har snakket på kjempe mange år og tar også kontakt med nære venninner av meg som han kjenner litt til fra mange år tilbake i tid. Vi hang noen år med han i ungdomstiden og det var bare han som tok iniativ og jeg synes egentlig han ofte var slitsom. Han vet hvor jeg bor og jeg får en mer og mere guffen følelse rundt alt dette. Han har veldig få personer i livet sitt og sliter psykisk så jeg får veldig vondt av det og skulle være veldig hard og avvisende mot han. Hvordan ville dere håndtert dette ? Han er av en type der du bare må klippe tråden helt over. Null kontakt. Du beskriver jo selv at han er slitsom og sliter psykisk . I tillegg driver han å manipulerer deg. Sånne folk må man bare kvitte seg med . Dra en hvit løgn om at samboer har funnet ut av det, å er ganske skuffet over deg . Å at du har bestemt deg for å satse på samboer , å derfor må kutte kontakten . Blokker han . Nå. 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #20 Skrevet 1. juli 2022 Slutt å gå rundt grøten og grensesett på en klar og tydelig måte, samme om han er psykisk syk eller ikke. Vær tydelig på at du ikke ønsker noen mer kontakt, og hvis du vil mildne det ned kan du f.eks legge på et eller annet: "Beklager, jeg tror jeg kan ha sendt litt feil signaler-styr. Anonymkode: ce389...1a2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå