Gå til innhold

Erfaring med all inclusive?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal reise alene i vinter og har sosial angst. Tenker oppholde meg en del på hotellet, bortsett fra noen turer for å bade i sjøen. Jeg tenkte all inclusive virker veldig bra for meg. Jeg kan jo også spise på en resturante, om jeg tørr det en dag. 

Men hva er deres erfaring med all inclusive? Er det noen begrensning, eller er alt gratis? Sier man bare at det settes på rom nummeret?

Anonymkode: e840d...efe

AnonymBruker
Skrevet

Får ofte armbånd. Kan ofte bestille levering på romeller bare møte opp i spisesalen/baren.

Erfaringsmessig er drikke og frokost evt lunsj fint å ha inkluder. Middag derimot blir vi fort lei av (er ofte buffet med samme rettene) så da spiser vi ute istedet.

Anonymkode: 0a82a...023

Skrevet

Du slepp sannsynligvis å seie noko, du får gå på buffet til ulike måltid, og armbåndet dokumenterer at du har rett til å spise der. 

Skrevet

Normalt sett er det buffet til frokost, lunsj og middag i en egen restaurant. Forskjellige barer/restauranter kan det også være på hotellet, der bestiller man bare akkurat det man vil, når man vil ha det, setter ikke noe på rommet. så det er veldig lettvint. Ofte har man en gratis gang på hotellets restaurant/ ala carte meny også, men ofte må man være tidlig ute med å booke for å få plass der. Man har et armbånd som viser at man har all inclusive. Personlig har jeg bare gode erfaringer med all inclusive, og har bare hatt masse god og variert mat, men vil anbefale 4 og 5 stjerners hoteller når det gjelder all inclusive, da jeg har sett og hørt mye dårlig om lavere rangerte hotell.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vel ikke alle all inclusive hotell der en har mulighet til å spise på rommet. 

Anonymkode: de997...3b1

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler ikke all inclusive. Ikke bare tar det livet av alle små lokale spisesteder utenfor hotellområdet, men det er ofte også småkjip mat og drikken er av typen billigste lokale sort, servert i bittesmå glass og man får kun et glass om gangen. Siden det er «gratis» er køene milelange så du må altså stå i en halv evighet i kø for å få bittelitt drikke i bunnen av glasset.

Anonymkode: f9b8f...e39

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg heller ville ha valgt et lite, gjerne familiedrevet hotell. Jeg var for eksempel på et slikt i Tyrkia en gang og det var så digg. Det hadde bare åtte rom og to-tre av dem bodde det nordmenn på, så vi ble godt kjent. Ble kjent med eierne også og de arrangerte en egen middag for oss en kveld der de lagde tradisjonell tyrkisk mat med deres familieoppskrifter. De tok oss også med inn til nærmeste by for omvisning og barrunde, utrolig koselig gjort. Til gjengjeld tok vi oppvasken i baren noen ganger. 

De hadde en liten bar, men ikke restaurant utover frokost - og den "familiemiddagen", men man kunne få toast og sånt i baren. Det var restauranter ikke langt unna og de kunne bringe mat på mopeden. :fnise: En kveld hadde vi lyst på Bayleys og det hadde de ikke så da kom en kompis av sønnen i familien med en flaske på mopeden sin. :fnise: 

Hvis du leser Tove Nilsens sin bok Kretadøgn ser du at hun bestilte rom hos en dame på Kreta og ble veldig godt kjent og ivaretatt. 

Mye hyggeligere enn all inclusive, og mindre mennesker. Det hotellet jeg var på i Tyrkia hadde et lite basseng, mer enn bra nok, men leier man privat/airbnb får man jo ikke det. 

All inclusive står for meg som et mareritt, med enorme mengder mennesker, masse barn på sukkersjokk og lite hyggelig, men det høres jo i teorien veldig avslappende ut da. 

Anonymkode: eae1a...636

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring fra all inclusive er fra to ulike vinghotell, og den er veldig god. Velsmakende, variert og delikat mat, og nei, man må ikke køe lenge for å få "bittelitt i bunnen av glasset". Men jeg skjønner nå at vi kanskje har vært heldige, og at ikke all all inclusive er verdt penga.

Anonymkode: 045f2...134

• Liker 1
Skrevet

All inclusive er - feit i en fei - for min del . Spiser alt for mye hele dagen og derfor styrer jeg unna . Elsket det før . 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er så store forskjeller på allinclusive. Vi har bodd på steder hvor mat og drikke var sååå dårlige i Hellas, men så har vi også bodd på Maxx Royal i Tyrkia hvor det var førsteklasses mat og drikke og service. Dette anbefales virkelig. Siden alle er på allinclusive så trenger du ikke å si noe der, og det er heller ikke armbånd. Du bare bestiller hvor du vil og hva du vil. 

Anonymkode: 5c9c8...d76

AnonymBruker
Skrevet

All inclusive betyr at du kommer hjem feit som en julegris. Ellers så er det vel greit (for dine plager). 

Anonymkode: 90e1b...b04

AnonymBruker
Skrevet

Du velger ikke all-inclusive hvis du har sosial angst. På tidspunkt for måltid, stimler en hel folkeflokk til spisesalen. Unger som får lass på lass med unødvendig mye mat. Ansatte som jobber seg svett og sliten med å rydde vekk alt matsvinnet.

Vi har hatt det en gang. Helt grusomt!

Jeg forstår egentlig ikke hva du skal til typiske turiststeder hvis du har sosial angst. Det er folk over alt. Ser ikke helt sammenhengen mellom valget og den tilstanden du mener å ha.

Anonymkode: bfd1e...505

AnonymBruker
Skrevet

Ser nå at du skriver til vinteren. Det endrer noe. Da er det roligere hvis du kan reise utenom skoleferien.

Men du må allikevel ta høyde for at foreldre med barn i barnehagealder reiser og velger all-inclusive.

Jeg tenker at på vinteren trenger det ikke å være så folksomt på normale spisesteder.

Husk at all-inclusive, betyr at hovedmåltid serveres i bestemte tidsperioder. Så da er det en del folk samlet. Utover det er ofte all-inclusive "småmat" hele dagen. Men uansett - du må forholde deg til at all-inclusive betyr at det er folk alltid der maten/drikken befinner seg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du velger ikke all-inclusive hvis du har sosial angst. På tidspunkt for måltid, stimler en hel folkeflokk til spisesalen. Unger som får lass på lass med unødvendig mye mat. Ansatte som jobber seg svett og sliten med å rydde vekk alt matsvinnet.

Vi har hatt det en gang. Helt grusomt!

Jeg forstår egentlig ikke hva du skal til typiske turiststeder hvis du har sosial angst. Det er folk over alt. Ser ikke helt sammenhengen mellom valget og den tilstanden du mener å ha.

Uansett greit å utfordre seg. Ikke unngå det du er redd for hele tiden. 

Anonymkode: 90e1b...b04

Skrevet

Til vinteren? Ta deg en tur til Japan ❤️ Unik, rar og fin kultur ❤️ Perfekt for introverte, veldig sosial angst vennlig. Du ser slike spisesteder overalt, hvor du kan sitte alene og slippe å prate med andre 😃 Snakker ik med noen for å bestille heller 😄 

This Japanese Restaurant Chain Is an Introvert's Paradise - Japan Inside

The ultimate restaurant for introverts where diners eat in private booths |  Daily Mail Online

One-Person Japanese BBQ! 'Yakiniku Like' in Tokyo | Đơn Vị Tổ Chức Sự Kiện  Chuyên Nghiệp Tại Nhật BảnIndividual BBQ Grill Restaurant - YouTube

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...