AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #1 Skrevet 27. juni 2022 Hei, jeg har lenge slitt med å sitte stille, få med meg alt som skjer, slitt med å forstå, slitt med sinneutbrudd. Jeg ble som 17-åring diagnostisert med bipolare, men jeg tror det kan være adhd ? For jeg har ingen mani, og ingen medisiner. Disse symptomene plager meg mer og mer i hverdagen, og jeg vil gjerne få en ny utredning men skjønner at dette er vanskelig. Hvordan gikk du, som har fått diagnosen i voksen alder, frem for å få utredning? Hvilke synptomer merket du mest som fikk det til å få hjelp? Hjalp det med medisiner? Anonymkode: daa86...d07
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #2 Skrevet 27. juni 2022 Høres ut som meg… fikk først bipolardignose med medisiner som ikke funka, dvs, humøret ble bedre men konsentrasjonen forsvant helt. Gikk etter noen år til ny fastlege og sa at jeg trodde jeg hadde adhd. Så svarte jeg på er skjema som legen sende med henvisning til dps. Ble utreda og fikk prøve medisiner. Kort fortalt, de funka! Nå har jeg slutta med de igjen fordi jeg prøver å bli gravid og sliter skikkelig på jobb. Etter at jeg begynte på medisiner fikk jeg nye og mer krevende oppgaver og sjefen var kjempefornøyd! Nå holder jeg så vidt ut hele arbeidsdagen, så er enda mer sikker på at medisin er løsningnen 😂😂 Symptomene mine var/er konsentrasjonsproblemer, uro, impulsivitet (humør, mat etc), dårlig på husarbeid… pluss følgeproblemer som angst og depresjon men dette forsvant da adhden kom under kontroll 😄 Anonymkode: 54f19...d69 2
MinniMusa Skrevet 28. juni 2022 #3 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 27.6.2022 den 21.00): Høres ut som meg… fikk først bipolardignose med medisiner som ikke funka, dvs, humøret ble bedre men konsentrasjonen forsvant helt. Gikk etter noen år til ny fastlege og sa at jeg trodde jeg hadde adhd. Så svarte jeg på er skjema som legen sende med henvisning til dps. Ble utreda og fikk prøve medisiner. Kort fortalt, de funka! Nå har jeg slutta med de igjen fordi jeg prøver å bli gravid og sliter skikkelig på jobb. Etter at jeg begynte på medisiner fikk jeg nye og mer krevende oppgaver og sjefen var kjempefornøyd! Nå holder jeg så vidt ut hele arbeidsdagen, så er enda mer sikker på at medisin er løsningnen 😂😂 Symptomene mine var/er konsentrasjonsproblemer, uro, impulsivitet (humør, mat etc), dårlig på husarbeid… pluss følgeproblemer som angst og depresjon men dette forsvant da adhden kom under kontroll 😄 Anonymkode: 54f19...d69 Hvilken medisin og har du merket bivirkninger?
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #4 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 27.6.2022 den 21.00): Høres ut som meg… fikk først bipolardignose med medisiner som ikke funka, dvs, humøret ble bedre men konsentrasjonen forsvant helt. Gikk etter noen år til ny fastlege og sa at jeg trodde jeg hadde adhd. Så svarte jeg på er skjema som legen sende med henvisning til dps. Ble utreda og fikk prøve medisiner. Kort fortalt, de funka! Nå har jeg slutta med de igjen fordi jeg prøver å bli gravid og sliter skikkelig på jobb. Etter at jeg begynte på medisiner fikk jeg nye og mer krevende oppgaver og sjefen var kjempefornøyd! Nå holder jeg så vidt ut hele arbeidsdagen, så er enda mer sikker på at medisin er løsningnen 😂😂 Symptomene mine var/er konsentrasjonsproblemer, uro, impulsivitet (humør, mat etc), dårlig på husarbeid… pluss følgeproblemer som angst og depresjon men dette forsvant da adhden kom under kontroll 😄 Anonymkode: 54f19...d69 Akkurat samme som meg da! Fikk bipolare, fikk medisiner først men det hjalp ikke på konsentrasjon osv. derfor jeg slutta på de. 😅 fikk henvisning fra lege i går så krysser fingrene ! Men fikk ikke spørsmål om å fylle ut noe skjema. Bare beskrev synptomene og hvordan de påvirket hverdagen. Satser på å få hjelp 🤞🏽 ts Anonymkode: daa86...d07
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #5 Skrevet 29. juni 2022 MinniMusa skrev (19 timer siden): Hvilken medisin og har du merket bivirkninger? Bruker ritalin og har en del bivirkninger, så bruker de så lite som mulig. Anonymkode: 54f19...d69
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #6 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Akkurat samme som meg da! Fikk bipolare, fikk medisiner først men det hjalp ikke på konsentrasjon osv. derfor jeg slutta på de. 😅 fikk henvisning fra lege i går så krysser fingrene ! Men fikk ikke spørsmål om å fylle ut noe skjema. Bare beskrev synptomene og hvordan de påvirket hverdagen. Satser på å få hjelp 🤞🏽 ts Anonymkode: daa86...d07 Håper du får en skikkelig utredning og hjelp! Slitsomt å ha udiagnostisert adhd… Gikk på et sånt mestringskurs sammen med andre med adhd og det var veldig bra! Fint å møte andre med samme utfordringer. Anonymkode: 54f19...d69 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå