Gå til innhold

Utleie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har fått godkjent bruksendring på garasjeloftet til boligformål / varig opphold. I samme vedtaksbrev skriver kommunen av det ikke er godkjent til utleie og vi skjønner ikke hvorfor. Så lenge et sted er godkjent til «varig opphold» kan man vel leie ut et soverom i eget hus viss man vil det. Hadde jo tenkt å legge ut leiligheten Airbnb. Noen som vet om det kun er en formalitet fra kommunens side? (Det er f.eks ikke egen strømmåler) Vi tørr ikke spørre i tilfelle vi gjør det allikevel. 😅

Anonymkode: 07edd...fbf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men det må jeg si hørtes rart ut. Kan det være de mener ikke godkjent som separat boenhet? Så lenge det er godkjent for varig opphold så burde det være ok. 

Anonymkode: b1342...a83

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ingen ekspert, men det må jeg si hørtes rart ut. Kan det være de mener ikke godkjent som separat boenhet? Så lenge det er godkjent for varig opphold så burde det være ok. 

Anonymkode: b1342...a83

Det kan jo være noe sånt. Synes det var pussig at det var nevnt uten noe mer informasjon. 

Anonymkode: 07edd...fbf

AnonymBruker
Skrevet

Det er en forskjell på separat boenhet og bare leie ut egne rom i egen boenhet 😜 Det kommunen sier er bare at det ikke kan godkjennes som to separate boenheter. Du kan ikke videreselge det som en leilighet. Grunnen til det kan være mange, kan være høyde på taket, situasjonen med egen inngang, ikke godkjente rømningsveier eller ikke godkjent stort nok soveroms vindu. 

Men å leie det ut på Airbnb kan du 😊 Er jo folk som leier ut gjesterom på Airbnb som er i egen leilighet også. Folk leier også ut telt i hagen liksom 😛 

Anonymkode: aeab0...655

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...