Gjest Gjest Skrevet 15. november 2005 #1 Skrevet 15. november 2005 Gutten min på litt over to mnd har begynt å sparke av seg dynen om natten. Han sover hele natten, men jeg må våkne flere ganger for å ta på han dynen, for han er kjempekald. Hvordan kan jeg få ham til å ikke sparke av seg dynen? Noen tips?
Rioja Skrevet 15. november 2005 #2 Skrevet 15. november 2005 Skaff en "sovepose" (eller heter det nattpose?) som han har på om natten, da er det vanskelig å sparke av seg dyna. Fåes kjøpt på baby-utstyrsforetninger, eller sy en selv hvis du er flink
Gjest gjest1 Skrevet 15. november 2005 #3 Skrevet 15. november 2005 Sy bendel-bånd (sånne som man knyter dynetrekket igjen med) i hjørnene på dynetrekket og knyt fast i sprinklene
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2005 #4 Skrevet 15. november 2005 Mine barn sparker også alltid av seg dynene. Da de var såpass små som din gutt hadde jeg slik nattpose som det refereres til over her. De er kjempefine og du får kjøpt de flere steder..barneutstyr butikker, Jysk og Princess tror jeg. Nå da de er blitt for store til de har jeg på de ull body og ull strømpebukse. Det hjelper! Ingen kalde barn her i huset lenger
Charmina Skrevet 15. november 2005 #5 Skrevet 15. november 2005 Mine unger ble helt hysteriske når vi puttet de ned i sånne poser! Tror de følte seg helt fanget jeg! Nå var de riktignok blitt 4 mnd da men alikevel. Så for oss var det bortkastete penger med slike. Tulla er nå 1 år og broren 7. Og de er helt umulige når det gjelder å ha dyna på. Særlig minstemann. Hun ligger derfor i ullbody og ullstrømpebukse - som ikke klør naturligvis. Også har jeg noen tynne tepper jeg breier over henne etterhvert om vi våkner om natta. Helst skal de jo ligge motsatt vei i senga og oppå dyna - merkelig det der
Gjest Turi Skrevet 15. november 2005 #6 Skrevet 15. november 2005 babysafe heter det. Har ikke prøvd det, men brukte det selv da jeg var baby og det virket visst bra.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2005 #7 Skrevet 16. november 2005 Jeg kan anbefale babysafe på det varmeste. Jenta vår har brukt det siden hun var ca. 5 mnd., og det førte til roligere netter både for henne og for oss... Før det sparket hun av seg dyna til stadighet, og resultatet var at hun våknet fordi hun var kald. Nå er hun 16 mnd. og vil ikke sove uten safen på. Merker at hun har blitt litt roligere om nettene nå, men vi kommer nok til å fortsette med safen fram til våren iallefall. Safen kostet ca. 4-500 kroner på Barnas Beste.
Snuppa Skrevet 16. november 2005 #8 Skrevet 16. november 2005 Babysafe koster 400-500 i barneutstyrsforretninger. Et tips kan være å kjøpe de hos Sparkjøp, koster rundt 150.
Hermula Skrevet 16. november 2005 #9 Skrevet 16. november 2005 Kjøp nattdrakt i ull, det gjorde vi. Lillemor har ligget i ullnattdrakt helt fra hun ble født, med lue og votter. (Ikke om sommeren selvfølgelig!). Da kan vi ligge med vinduet åpent, og vi er ikke bekymret for at hun skal bli kald. Nattdrakten er laget av ubehandlet ull med lanolin. Skulle hun svette eller tisse seg ut, holder likevel ulla henne varm. Anbefales!
Gjest Gamle Alex Skrevet 16. november 2005 #10 Skrevet 16. november 2005 . Lillemor har ligget i ullnattdrakt helt fra hun ble født, med lue og votter. (Ikke ←
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2005 #11 Skrevet 16. november 2005 Enig med Hermula, bruk ull, det holder ungen varm. Vi brukte også tynn lue når det var skikkelig kaldt. Kan også ligge på lammeskinn, da er det ikke så farlig om dyna sparkes av.
Gjest marilyn Skrevet 18. november 2005 #12 Skrevet 18. november 2005 jeg har det samme problemet med min 2 åring. hun sover i ull men er kald og våkner opp mange ganger pr natt fordi hun er kald. hun sover med vinduet igjen. vi må det, og nå vurderer vi nesten å ha ¨på ovn om natta... det blir jo små kaldt uten dyne da.. det har jo vi og syntes uten dyne.. liker ikke tanke på ovn, sikkert ikke bra det heller.. sukk ... og å reime fast dyna så tror jeg ho blir illsint!!
Gjest Gjest_lil_* Skrevet 18. november 2005 #13 Skrevet 18. november 2005 Hos Going på nettet selger de kjempeflotte poser. Vi brukte de til vår gutt. Du må hvertfall ikke kjøpe pose med reimer.Barn har surra seg inn i de og blitt kvalt. Goings poser har ikke det.
*Heidi* Skrevet 21. november 2005 #14 Skrevet 21. november 2005 Hos Going på nettet selger de kjempeflotte poser. Vi brukte de til vår gutt. Du må hvertfall ikke kjøpe pose med reimer.Barn har surra seg inn i de og blitt kvalt. Goings poser har ikke det. ← De så fine ut.. hvem av posene anbefaler du, den med bomull eller ull?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå