Gå til innhold

Dyrt på treningssenter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har trent på treningssenter i flere år, men treningsgleden fikk seg en dupp under og etter koronanedstengningene, og jeg endte opp med å melde meg ut. Nå vurderer jeg å melde meg inn igjen på treningssenter, men kjenner jeg kvier meg litt pga. prisen. Den har økt en del siden sist. Det koster jo mange tusen kroner i året, så, er det verdt det? Jeg trener også hjemme (bl.a. tredemølle), sykkel, langrenn, løping ute, så å trene skal jeg få til uansett, men jeg vet at jeg ikke klarer å få til ordentlig styrketrening uten treningssenter (jeg har periodevis vært veldig sterk, så "gjør noen øvelser på matte foran tven" gir ikke samme effekt!). Savner styrketreningen, men det er jo så mye annet jeg vil holde på med, også...

Hva tenker dere andre om pris for treningssentermedlemskap? Hva synes dere er akseptabel pris for et ordentlig treningssenter, og hvor ofte drar dere dit for å trene, slik at det føles som det er verdt pengene? Er jeg bare gjerrig, som synes det har blitt (for?) dyrt? 😅 (Her er det kanskje relevant om man lever i storby eller mindre by, mtp. pris/utvalg av senter?)

Disse spørsmålene er kun ment for de som i utgangspunktet er positivt innstilt til treningssenter så de som velger å skrive "fuck treningssenter, trener bedre hjemme, bare tullinger stenger seg inn for å trene i kø med andre!!!" og lignende i denne tråden erklæres herved som mindre begavede - bare dropp det! 🖕

Anonymkode: a7b34...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en av de som virkelig prioriterer trening, f eks har jeg PT så jeg betaler over 3000 i mnd. Men normalt sett ville jeg sagt, helst ikke over 500kr i mnd for vanlig medlemsskap. Trener 2-4 ganger i uken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner på det samme som deg, og ser at det blir rundt 500,- i måneden på SATS, der jeg var medlem før. Finnes andre alternativer i nærheten, men kun SATS som har gruppetimer som jeg elsker. Syns dog 500,- er litt dyrt, skal innrømme det.

Anonymkode: bc386...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Betaler 400 for SATS nå (i Oslo) og synes det er verdt det. Har betalt mye mer før, og synes det var verdt det den gangen også, selvom det var litt vel dyrt. Nå har jeg kun tilgang til ett senter og ikke gruppetimer, og det fungerer bra. Er skadet for øyeblikket og da er jeg helt avhengig av treningssenteret for å få trent. 

Anonymkode: 37873...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mener helt klart det er verdt det. Prisene øker på alt annet i samfunnet også, så det er vel som forventet at prisen på treningssentre øker også. De ansatte der skal også ha lønnsøkninger som alle andre og om man trener på en skikkelig kjede, så koster det penger å vedlikeholde sentre og utstyr samt utdanning av instruktører, bygging av nye sentre, renovering av eldre sentre etc.

Forstår at månedsprisen kan høres litt dyr ut totalt sett, men fordelt på antall dager i måneden blir feks 600,- til 20,- kr om dagen. Om man tenker etter, så bruker mange fort gjennomsnittlig 20,- kr daglig på noe annet unødig uansett. Tatt i betraktning at trening da er en av de bedre investeringer man kan gjøre for seg selv, så synes jeg personlig det ikke er tvil for min egen del. Mye annet man kan kutte ned på ved behov for det for å ha råd til å kunne trene skikkelig. 

Anonymkode: 0cb93...4a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes absolutt det er verdt det. 

Det er en investering i egen helse og psykisk velvære. 

Anonymkode: f7e3f...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg melder meg ikke inn igjen, men det er fordi jeg har flyttet og senteret nær meg nå ikke har en eneste gruppetime. 

Er det bindingstid der du bor? Om ikke ville jeg bare testet og sett om det er noe for deg nå.

Anonymkode: 07f7d...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nesten 3000,- i tillegg i mnd på PT, så for min del er ikke 500,- mye for et medlemskap. Der jeg går har man en del ting inkludert i abonnementet som jeg setter stor pris på, i tillegg er det forhandlet frem en del rabatter på sportsbutikker, spaanlegg osv. 

Mitt senter investerer stadig i nytt utstyr og er velassortert så det holder! Hadde aldri fått en så god økt hjemme som på senteret 🙂 Elsker det! Er som mitt andre hjem egentlig 🙈🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vanlig med 600 + for senter med gruppetimer her. Jeg hadde glatt meldt meg inn om jeg hadde hatt mulighet til å trene der.

Anonymkode: 78ea6...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Betaler rundt 400 kr på SATS* med rabatt. Synes det er rimelig. Husker med gru hvor dyrt det var å trene for tjue år siden. Det var ikke uvanlig med mnd.priser på 600-700 kr (som tilsvarer 885-1000 kr i dag).

* kun ett studio, ingen saltimer

Anonymkode: b699e...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Betaler 399,- på Evo, kan da trene på alle Evo-sentre i landet.

Anonymkode: 6e470...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Betaler 400kr i mnd for et lite, lokalt treningssenter. De har sal- og spinningtimer, men de er jeg ikke på. Man kan også kjøpe PT-timer der. Synes absolutt det er verdt det, selv om senteret er gammelt og slitt, trene må jeg uansett, og de har alt jeg trenger der. Og det ligger i nabobygget så jeg har rimelig kort dørstokkmil for å komme meg på senteret. Trener hver dag så døgnprisen min for trening er meget lav.

Anonymkode: 920e3...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hvor mye du kommer til å bruke senteret. Betaler 449 i måneden for lokalt Skyfitness senter. Det er nytt og har alt jeg trenger av utstyr. Det er den beste investeringen jeg gjør, og jeg betaler med glede den summen hver mnd. Jeg trener der 5 dager i uken, så det blir bare litt over 22 kr pr gang. Det vil jeg si er billig. Åpent hele døgnet er det også. 

Vet om noen som ikke trener styrketrening pga de mener det er for dyrt. Det blir helt snålt spør du meg, å bruke penger på alt mulig rart ellers, men stramme inn på trening og helse..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg betaler 279kr for treningssenter og 2000kr for PT i måneden. Det er den eneste måten jeg klarer å gå minst tre ganger i uka hver uke over lang tid. Treningsgleden og de nye musklene uten overbelastningsskader er så absolutt verdt det. Skal nevnes at jeg er ufør så min helse er førsteprioritet og den holder seg mer stabil ved jevnlig trening. 

Anonymkode: c3570...c0b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg betaler 375,- og det er billig! 

Jeg liker å ha variajon i utstyr. Mange måter å trene både styrke og kondisjon. Og jeg kommer meg ut av huset. 

Jeg er uføretrygdet med ca 325 000 inn, og har brukt opp til 1300 i mnd på treningsenter (senter + medlemskap svømmehall). 

Å trene foran TVn er jeg ferdig med for evig. Å trene ute var heller ikke noe for meg. Mygg, svartfluer, pissregn, storm, bitende kulde, glatthålka, stekende varme og jeg vet ikke hva. Huff! 

Jeg er på senteret nesten hver dag. Noen ganger bare for å kosetraske på mølla og høre lydbok. 

Om du sliter med motivasjonen se om du finner noen artige apper som du kan trene til. Zombies Run kan være artig for eksempel. 

Anonymkode: b5ff5...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener på Fresh, ca 3 ganger i uka. 

Betaler 359,- pr mnd, og kan bruke alle Fresh sentrene

Trives der, og trener kun kondis og styrke på senteret, ikke gruppetrening, så derfor passer Fresh for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...