Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et lån på 1,9 i husbanken og er ung ufør. Jeg hører om at renten skal gå opp og jeg lurer på om jeg skal ha fast boligrente på lånet mitt. Jeg betaler i dag 6000 kr på lånet i måneden. Jeg ser renten vil være på 3,105 for 10 år i husbanken. Men jeg klarer ikke å regne ut hvor mye dette vil koste meg pr mnd hvis jeg velger det i forhold til renten nå. Kan noen hjelpe meg? Og jeg er usikker på om jeg skal velge fast rente eller ikke. Kan noen gi meg råd?

Anonymkode: 9be5b...c76

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har et lån på 1,9 i husbanken og er ung ufør. Jeg hører om at renten skal gå opp og jeg lurer på om jeg skal ha fast boligrente på lånet mitt. Jeg betaler i dag 6000 kr på lånet i måneden. Jeg ser renten vil være på 3,105 for 10 år i husbanken. Men jeg klarer ikke å regne ut hvor mye dette vil koste meg pr mnd hvis jeg velger det i forhold til renten nå. Kan noen hjelpe meg? Og jeg er usikker på om jeg skal velge fast rente eller ikke. Kan noen gi meg råd?

Anonymkode: 9be5b...c76

Pr million så vil 1% økning på lånet utgjøre 10 000 mer i året. Har du som ett eksempel 2% rente og 2 millioner i lån så vil utgiftene øke med 20 000kr i året hvos renta økes til 3%.

Hva du skal gjøre med renta er det ingen som kan fortelle deg.

Anonymkode: 7892d...d58

AnonymBruker
Skrevet

Summen en starter å betale blir vel rundt 3300kr +/- en liten sum. Da er en oppe i 9300kr pr mnd på lånet totalt.

Skattefradraget, som tilsvarer 6-700kr pr mnd får en tilbake på skatten. Så egentlig så blir økningen på lånet 2600-2700kr pr mnd.

Anonymkode: 7892d...d58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...