AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #1 Skrevet 27. juni 2022 Først pandemi og nedstenging Masse permiterte folk Samfunnet åpner og alt av priser skyter i været. mangel på personell på europeiske flyplasser fører til kaos. Når det begynner og ordne seg. Starter de med streik som fører til masse kanselleringer og mer kaos på flyplassene. Ikke lettvindt å reise som før pandemien.., Pass kaos pga råvaremangel Alle type mennesker skal plutselig ha masse rettigheter og barn begynner med «født i feil kropp» trenden. Tillegg grønt skifte Russland går mot krig i Ukraina rett etter samfunnet åpnet. Hva er det egentlig som skjer?? Har levd i over 50 år og aldri opplevd noe lignende. En helt inkompetent regjering som er kliss lik forrige regjering men syns ikke de får til mye. De med mest penger som har det best. For vanlig folk blir alt bare verre og verre. Anonymkode: cd2b8...f2e 19 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #3 Skrevet 27. juni 2022 For ikke å snakke om at de aller, aller fleste setter seg selv først i enhver sammenheng. Det er dessuten blitt viktigere å "mene" enn å lytte. Ei heller gidder vi anstrenge oss mer enn ytterst nødvendig. Anonymkode: 984a5...c0b 10
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #4 Skrevet 27. juni 2022 "Samfunnet rakne fullstendig" Hvis du mener det helt seriøst så tenker jeg du har frynsete nerver fra før. Verden og samfunnet består utmerket godt. Faktisk så godt at Norges bank ser seg nødt til å heve renten. Arbeidsledigheten er på under 2 %, arbeidstakere har rett til å streike og arbeidsgivere har rett til å inmføre lockout når partene ikke kommer til enighet. Litt trøblete er det med strømprisene, men det skyldes dårlig politisk arbeid 10 til 15 år tilbake i tid. Bensin og diesel, samt flere andre varer stiger i pris mte grunnet pandemi og krig i verden, men kjenner du virkelig krigen og pandemien på kroppen? Det tror jeg ikke. Det er i så fall bare i hodet ditt. Anonymkode: 50778...336 7 4
Anonymburker Skrevet 27. juni 2022 #5 Skrevet 27. juni 2022 Syns alt er som før, jeg. Men samfunnet har jeg ikke syntes noe om etter år 2000 uansett. 4
Isambard Skrevet 27. juni 2022 #6 Skrevet 27. juni 2022 Det er i grunn én ting jeg synes går helt feil vei og det er krigern i Ukraina. Ikke fordi det er noe nytt og verre en før, Det er heller fordi det er en reise bakover til en tid jeg trodde var over. 3 1
Nymerïa Skrevet 27. juni 2022 #7 Skrevet 27. juni 2022 Som deg tenker jeg at denne regjeringa har jeg like lite tro på som den forrige. Og det sørgelige er at vi ikke har alternativer. Men ellers synes jeg du blander sammen ting som ikke har noen betydning med ting som er svært alvorlige. Det hadde vært fint med et grønt skifte, men jeg tror det ikke før jeg får se det. At noen mener de er født i feil kropp er leit for de det gjelder, men det er ikke et tegn på at samfunnet rakner. Dette er ting som alltid har eksistert, vi snakker bare mer om det. Det som derimot skremmer er krigen i Ukraina. Og at det ikke virker som om vestlige ledere klarer å håndtere det. Dette ser ut som enden på Pax Americana. Jeg vet at amerikanerne ikke har vært noe perfekt verdenspoliti, men hva i all verden er alternativet? Jeg ser ikke hvor dette ender. Og jeg har en følelse av at det ikke ender godt.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #8 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Først pandemi og nedstenging Masse permiterte folk Samfunnet åpner og alt av priser skyter i været. mangel på personell på europeiske flyplasser fører til kaos. Når det begynner og ordne seg. Starter de med streik som fører til masse kanselleringer og mer kaos på flyplassene. Ikke lettvindt å reise som før pandemien.., Pass kaos pga råvaremangel Alle type mennesker skal plutselig ha masse rettigheter og barn begynner med «født i feil kropp» trenden. Tillegg grønt skifte Russland går mot krig i Ukraina rett etter samfunnet åpnet. Hva er det egentlig som skjer?? Har levd i over 50 år og aldri opplevd noe lignende. En helt inkompetent regjering som er kliss lik forrige regjering men syns ikke de får til mye. De med mest penger som har det best. For vanlig folk blir alt bare verre og verre. Anonymkode: cd2b8...f2e Så enig med deg! Blir veldig deprimert av denne utviklingen Anonymkode: 85319...c8f 2
norw Skrevet 27. juni 2022 #9 Skrevet 27. juni 2022 Det er mye elendighet og svak politisk ledelse. Har vel aldri vært så mye politikerforrakt som det har vært de siste årene. 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #10 Skrevet 27. juni 2022 Helt enig ! Det verste er jo at barn skal bli pådyttet dette "Pride-hysteriet" . Her er jo folk her inne som seriøst mener at lærere som er i mot at dette skal inn i skolen, skal sparkes. Man tror jo knapt hva man leser. Jeg er verken kristen eller homo-motstander, men nå går det faen meg for langt. 🤮 Anonymkode: 9f552...fde 10
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #11 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helt enig ! Det verste er jo at barn skal bli pådyttet dette "Pride-hysteriet" . Her er jo folk her inne som seriøst mener at lærere som er i mot at dette skal inn i skolen, skal sparkes. Man tror jo knapt hva man leser. Jeg er verken kristen eller homo-motstander, men nå går det faen meg for langt. 🤮 Anonymkode: 9f552...fde Skolen skal jo fronte meninger og holdninger i dag....total hjernevasking fra 1-10.klasse. På tide å avvikle skolen som den er i dag, etter å ha lært basic som lese, skrive og litt matematikk så får heller barna søke lære som de ønsker selv. Lære seg mer om det de vil selv. Anonymkode: 4c5c3...968 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #12 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Først pandemi og nedstenging Masse permiterte folk Samfunnet åpner og alt av priser skyter i været. mangel på personell på europeiske flyplasser fører til kaos. Når det begynner og ordne seg. Starter de med streik som fører til masse kanselleringer og mer kaos på flyplassene. Ikke lettvindt å reise som før pandemien.., Pass kaos pga råvaremangel Alle type mennesker skal plutselig ha masse rettigheter og barn begynner med «født i feil kropp» trenden. Tillegg grønt skifte Russland går mot krig i Ukraina rett etter samfunnet åpnet. Hva er det egentlig som skjer?? Har levd i over 50 år og aldri opplevd noe lignende. En helt inkompetent regjering som er kliss lik forrige regjering men syns ikke de får til mye. De med mest penger som har det best. For vanlig folk blir alt bare verre og verre. Anonymkode: cd2b8...f2e Syns du samfunnet rakner fordi det er passkaos? 🤣 Regjering er inkompetent fra tid til annen. Det er ikke en sensasjon. Hvorfor skal ikke flypersonell få streike en gang i blant? Det kommer til å ordne seg. Det er bare det at folk roper ut i media om hvor forferdelig det er å ikke få pass til riktig tid eller kunne fly i ferien. Det er bare latterlig. Ingen krise akkurat. At alle skal ha rettigheter er et pluss. Det eneste som er bekymringsfullt er egentlig krigen mellom Russland og Ukraina. Anonymkode: e9ad6...451 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #13 Skrevet 27. juni 2022 Jeg husker at jeg tenkte i 2015 at nå er vi på "topp". Heretter går det feil vei.. Føler litt at det er på vei til å skje. At folk ikke får reist på hinsides dyre ferier pga at de har vært sløve med passet, ser jeg ikke på som annet enn et luksusproblem for bortskjemte nordmenn. Vanene vi har lagt oss til de siste 30 åra er ikke vanlige for de fleste i verden, og det er ikke krise å måtte droppe ferietur. Krig, pandemi, priser osv er noe helt annet, og kommer til å føre til at vi må moderere oss mye framover. Det er aldri lett å gå den veien. At nordmenn har vent seg til å kreve mest mulig og yte minst mulig gjør det ikke bedre. Mye egoisme ute og går. Vi burde kunne være lykkeligst i verden, men likevel øker psykiske problemer, mange er på nav osv. For framtidai burde vi også satse mer på landbruk og øke selvforsyningsgraden vår betraktelig. I dag stikker mellomleddene mellom bonde og forbruker av med vannvittige summer, og gjør det nesten umulig å leve av for produsentene. Blir det skikkelig matkrise i verden, kan vi faktisk ikke spise pengene våre.. Anonymkode: e7b6d...988 1 3
GrønnNellik68 Skrevet 27. juni 2022 #14 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Syns du samfunnet rakner fordi det er passkaos? 🤣 Regjering er inkompetent fra tid til annen. Det er ikke en sensasjon. Hvorfor skal ikke flypersonell få streike en gang i blant? Det kommer til å ordne seg. Det er bare det at folk roper ut i media om hvor forferdelig det er å ikke få pass til riktig tid eller kunne fly i ferien. Det er bare latterlig. Ingen krise akkurat. At alle skal ha rettigheter er et pluss. Det eneste som er bekymringsfullt er egentlig krigen mellom Russland og Ukraina. Anonymkode: e9ad6...451 Skjønner at du ikke se den store sammenhengen og de fleste gjør ikke det. De henger seg i opp i enkelt saker og da er det kun det som betyr noe. Jeg er utrolig spent på framtiden... tiden før koronanen var borte for godt da alt var enkelt mot det er nå. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #15 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg husker at jeg tenkte i 2015 at nå er vi på "topp". Heretter går det feil vei.. Føler litt at det er på vei til å skje. At folk ikke får reist på hinsides dyre ferier pga at de har vært sløve med passet, ser jeg ikke på som annet enn et luksusproblem for bortskjemte nordmenn. Vanene vi har lagt oss til de siste 30 åra er ikke vanlige for de fleste i verden, og det er ikke krise å måtte droppe ferietur. Krig, pandemi, priser osv er noe helt annet, og kommer til å føre til at vi må moderere oss mye framover. Det er aldri lett å gå den veien. At nordmenn har vent seg til å kreve mest mulig og yte minst mulig gjør det ikke bedre. Mye egoisme ute og går. Vi burde kunne være lykkeligst i verden, men likevel øker psykiske problemer, mange er på nav osv. For framtidai burde vi også satse mer på landbruk og øke selvforsyningsgraden vår betraktelig. I dag stikker mellomleddene mellom bonde og forbruker av med vannvittige summer, og gjør det nesten umulig å leve av for produsentene. Blir det skikkelig matkrise i verden, kan vi faktisk ikke spise pengene våre.. Anonymkode: e7b6d...988 Ja det er akkurat dette jeg mener. Anonymkode: cd2b8...f2e 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #16 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Helt enig ! Det verste er jo at barn skal bli pådyttet dette "Pride-hysteriet" . Her er jo folk her inne som seriøst mener at lærere som er i mot at dette skal inn i skolen, skal sparkes. Man tror jo knapt hva man leser. Jeg er verken kristen eller homo-motstander, men nå går det faen meg for langt. 🤮 Anonymkode: 9f552...fde Ja når barn begynner å skal skifte kjønn før de er voksne og kan ta ett mer overveid avgjørelse enn enn ett barn kan så har det gått for langt. Anonymkode: cd2b8...f2e 2
Gjest AprilRyan Skrevet 27. juni 2022 #17 Skrevet 27. juni 2022 (endret) Nei, egentlig ikke. Det har vært slike kriser tidligere i historien også så det er naturlig at det skjer igjen. Ting forandrer seg og utvikler seg, men det betyr ikke at alt kommer til å rakne av den grunn. Man kan ikke forvente at ting skal være som de alltid vært og nå har vi hatt det veldig godt en god stund. De fleste som har vokst opp i dag har egentlig ikke opplevd særlig mye nedgang og kanskje det derfor virker som alt rakner nå? Det har ikke jeg heller, men velger å ha håp om at ting blir mer positivt igjen. Edit: Og jeg velger heller egentlig å se på alt det positive som skjer selv om det er mye dritt som skjer også. Endret 27. juni 2022 av AprilRyan
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #18 Skrevet 28. juni 2022 Sommeren 2018 var den beste sommeren noensinne. Føler verden nådde sin topp da. Etter det har alt gått til helvete. Verden går av skaftet og oppfører seg som et diktatur pga et forkjølelsesvirus, og vi kjenner alle storyen etter det. Topper seg med at USA forbyr abort og vi har terror på norsk jord. Dette lover virkelig ikke bra. Anonymkode: a45ab...a90 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #19 Skrevet 28. juni 2022 Velferden i Norge er på vei ned, ja, og værre skal det nok bli i og med at det er vedtatt å ikke lete etter mer olje, som velferden vår er bygget på og som er omtrent det eneste vi har å «by» på. Dette samtidig som vi står ovenfor en eldrebølge hvor det er langt færre i arbeidsfør alder vs. eldre og pleietrengende, og pensjonsalderen er på vei opp. Samtidig har de prestert å bygge utenlandskabler slik at vi kan selge strømmen vi produserer billig, og nordmenn må kjøpe den dyrt. Også har vi krigen i Ukraina på toppen av det hele, med råvaremangel og økte priser. Passtrøbbel og flystreik blir en bagatell i det store og hele. Anonymkode: 8fe84...263 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #20 Skrevet 28. juni 2022 Ikke glem klimaendringene. Mennesker er her bare for å ødelegge. Ingenting varer evig, og vi har faktisk ødelagt verden for leeeenge siden. Anonymkode: aa56f...832 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå