Gå til innhold

Hva syns dere om sparkesykkel på kjøpesenter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Hva syns dere om at 3 åringen vandrer rundt med sparkesykkelen sin på et kjøpesenter?

3 åringen har tre ukers ferie og vi er mye ute på forkjellige steder. Sparkesykkelen er alltid med. Føler at hvis sparkesykkelen er med så klarer han å være litt opptatt med den. 

Noen ganger er vi innom kjøpesenteret også og da er sparkesykkelen også med. Jeg ber han legge den igjen i bilen men han hører ikke på meg

Anonymkode: e590e...66b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har sett barn slår seg, krasjer og kastet av sparkesykkel på kjøpesenter.

Anonymkode: 5423b...b22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en uting og på mange sentre er det også ulovlig. Unger som braser inn i intetanende mennesker og hyller fordi de sparker rundt. 

3-åringen hører ikke på deg? Er du morsom?

Anonymkode: 70f0d...7f7

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

At sykkelen skulle ha vært most. Den er ikke for innendørs bruk. Og hvem lar en 3-åring bestemme?

Anonymkode: 871f7...7bf

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Han hører ikke på deg? Alvorlig talt? 

Anonymkode: 4b0f3...bd9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Man kjører ikke rundt med verken sykkel eller sparkesykkel inne på et kjøpesenter. Dessverre mange som er 40+ år eldre enn treåringer som ikke forstår dette. 

Anonymkode: c09bf...02e

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det synes jeg faktisk ikke er ok. Sparkesykkel og sykkel parkeres utenfor.

Ville heller unngått kjøpesenter så langt det lot seg gjøre. Netthandel funker som gull 

Anonymkode: 9bf72...f8e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei. Hva syns dere om at 3 åringen vandrer rundt med sparkesykkelen sin på et kjøpesenter?

3 åringen har tre ukers ferie og vi er mye ute på forkjellige steder. Sparkesykkelen er alltid med. Føler at hvis sparkesykkelen er med så klarer han å være litt opptatt med den. 

Noen ganger er vi innom kjøpesenteret også og da er sparkesykkelen også med. Jeg ber han legge den igjen i bilen men han hører ikke på meg

Dette må jo være en spøk. En treåring bestemmer ikke hva som skal ligge igjen i bilen og ikke. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

For det første bestemmer du jo hva han har lov til eller ei, om han ikke hører på deg så kan du jo bare ta sykkelen! Lager han et helvete,ja så ble det ikke kjøpesenter den dagen, eller ble ikke mer sparkesykkel den dagen. Så skjønner han det til neste gang, at det ikke går an å herse med deg. Dette er basic parenting, treåringer kan selvsagt ikke alltid få viljen sin. 

For det andre så er det jo ikke lov på kjøpesenter! 

Mulig det er noe du kan si til han også, kanskje litt sent nå da, men at det faktisk ikke er lov, og at politiet kommer til å ta han hvis han gjør det, så må han betale alt lørdagsgodtet sitt i bot eller noe i den duren.

Anonymkode: 00525...774

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et tillegg til det over, det pleier jo å være forbudsskilt ved inngangen med tegning av sparkesykkel og stor rød strek over, går det an å vise dem til han?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Et tillegg til det over, det pleier jo å være forbudsskilt ved inngangen med tegning av sparkesykkel og stor rød strek over, går det an å vise dem til han?

Skulle ønske skiltene virket på voksne med elsparkesykkel 😅

Anonymkode: c09bf...02e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dårlig til beins og har benskjørhet som følge av medfødt diagnose. Nå er jeg ofte redd inne på butikken og kjøpesenter pga sånt. Skikkelig leit og fustrerende. Så nei, absolutt ikke ok. 

Anonymkode: aab0d...bf5

Skrevet

Sparkesykkelen låser man selvsagt utenfor, uansett alder.

Litt spesielt at du kommenterer at 3 åringen ikke hører på deg, da må du få han til å høre da. Skal han ha sparkesykkel så må han holde seg til reglene. "Han hører ikke på meg" altså du er jo den voksne her...tuller du litt eller?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke lov

AnonymBruker
Skrevet

Så hvis han selv vil så får han leke midt på motorveien, springe med kniv eller bade i sjøen alene?

Anonymkode: c22df...c0c

• Liker 3
Skrevet (endret)

Sykler i alle former hører hjemme utendørs, uansett alder på eieren. Og hvis du lar 3-åringen overstyre deg, har du mange morsomme år i vente...

Endret av Daria
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...