AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #1 Skrevet 27. juni 2022 Min søster kommer hjem med en nyfødt i morgen,jeg har hatt de andre barna hennes her mens hun var på sykehus,barna er 2 og 14 år gamle.pappan var og hentet barna i går og vi var sammen til middag alle sammen og koste oss. Men i dag så føler jeg meg litt sårhet i overgangen nese svelg,ikke direkte sår vanskelig å forklare Er livredd at jeg er på vei å bli syk,og kan ha smittet gjengen som var her,så kommer mamnan hjem med en nyfødt på 3 dager i morgen. Dette tar nesten knekken på meg og tenke på at jeg muligens kan gi smitten til den nyfødte. Har tatt covid test,den var negativ. Er det farlig hvis nyfødte blir forkjølet? Anonymkode: 3d35f...d9b
AprilLudgate Skrevet 27. juni 2022 #2 Skrevet 27. juni 2022 Ja, det kan de. Med to søsken i skole/barnehage er det umulig å unngå basselusker. I utgangspunktet er det ikke farlig. Verre med omgangssyke (pga dehydrering) og høy feber for endel. 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #3 Skrevet 27. juni 2022 Min datter var 1 uke gammel da hun ble forkjølet, smittet av sin storebror, og det var langt fra optimalt. Hun ble så snørrete at hun ikke klarte å suge pupp, for munnen måtte brukes til pusting. Ingenting som var farlig med den situasjonen, men det var jo trasig. Likevel umulig å unngå når man har flere barn. Anonymkode: d066d...695 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #4 Skrevet 27. juni 2022 Det går nok fint, det er jo ikke sikkert storesøsknene blir syke selvom du er blitt det nå, men om den lille får feber er det veldig viktig at de drar til legen! Babyer under tre måneder skal IKKE ha feber! Anonymkode: 88fdd...5ef
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #5 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Min datter var 1 uke gammel da hun ble forkjølet, smittet av sin storebror, og det var langt fra optimalt. Hun ble så snørrete at hun ikke klarte å suge pupp, for munnen måtte brukes til pusting. Ingenting som var farlig med den situasjonen, men det var jo trasig. Likevel umulig å unngå når man har flere barn. Anonymkode: d066d...695 Trodde ikke babyer pustet med munnen. Anonymkode: 3d35f...d9b
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #6 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trodde ikke babyer pustet med munnen. Anonymkode: 3d35f...d9b Overlevelsesinstinktet deres slår selvsagt inn om nesen er pottetett… Anonymkode: a3382...821 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #7 Skrevet 27. juni 2022 Ja, babyer kan selvsagt bli forkjølet. Men hvorfor er du livredd for det, er det enda en frykt som har kommet med coronaen? Anonymkode: f1410...5f7
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #8 Skrevet 27. juni 2022 Min er 11 dager og ligger på barneklinikken med forkjølelse. Jeg var selv forkjølet under fødsel, så mest sannsynlig blitt smittet av meg. Han ligger med oksygen og observasjon. Mye slim og sliter litt med pusten. Så svaret er ja. Anonymkode: 41a71...281 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #9 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, babyer kan selvsagt bli forkjølet. Men hvorfor er du livredd for det, er det enda en frykt som har kommet med coronaen? Anonymkode: f1410...5f7 Er redd ikke nyfødte klarer enn forkjølelse 🥲det er min redsel Ts Anonymkode: 3d35f...d9b
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #10 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er redd ikke nyfødte klarer enn forkjølelse 🥲det er min redsel Ts Anonymkode: 3d35f...d9b Men det går som regel helt fint selv hos nyfødte! Ikke ta sorgene på forskudd nå ❤️ Anonymkode: 7ba02...858 1
AprilLudgate Skrevet 27. juni 2022 #11 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er redd ikke nyfødte klarer enn forkjølelse 🥲det er min redsel Ts Anonymkode: 3d35f...d9b I Norge har vi lave tall på spedbarnsdød, så det er nok større risiko for å dø i trafikken eller hjemme i det hele tatt helt uten sykdom innabords. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #12 Skrevet 27. juni 2022 Kommer til å gå helt fint! Prøv å slappe av. Du er jo ikke forkjølet engang, barnas søsken er ikke smittet, og nå lar du alle katastrofetankene surre fritt. Om det er slik at du er forkjølet, har vært uheldig og smittet søsknene og babyen blir smittet, så kommer det statistisk sett til å gå helt fint. Det er veldig vanlig at baby med søsken blir utsatt for virus fra de er bittesmå. Om de får noen vansker har helsevesenet god kompetanse og veldig lav terskel til å hjelpe. Og hva får du egentlig gjort? Prøv å slappe av til du ser om du faktisk er forkjølet, at søsknene faktisk er smittet og babyen faktisk blir smittet. Det er svært gode muligheter for at dette ikke blir et problem for noen 🙂 Anonymkode: 09e34...a16
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #13 Skrevet 27. juni 2022 Min gutt var innlagt pga forkjølelse. De satte veneflon og holdt øye med oksygen metningen. Det tok fint. Anonymkode: 17a61...bf3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #14 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Min er 11 dager og ligger på barneklinikken med forkjølelse. Jeg var selv forkjølet under fødsel, så mest sannsynlig blitt smittet av meg. Han ligger med oksygen og observasjon. Mye slim og sliter litt med pusten. Så svaret er ja. Anonymkode: 41a71...281 ❤ Anonymkode: 4b960...df9
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #15 Skrevet 28. juni 2022 De aller fleste med nyfødte babyer som har barnehagesøsken, opplever å bli forkjølet selv. Så det er med andre ord svært vanlig i og med at de fleste har 2-4 aldersforskjell med søsken . Særlig om den lille er født høst/vinter halvåret. Klart det kan være tøft å se den lille sårbare babyen kave med pusten pga pottetett nese, men sånn er livet og det går stort sett alltid bra❤️ Mi lille var forkjølet omtrent hele det første året med en 2-åring til storebror. Var ofte hos legen med bekymringer, men ble alltid beroliget med at dette klarer babyen greit. Der er nesten mammaen det er verst for. Anonymkode: 0b7a2...5d7
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #16 Skrevet 28. juni 2022 babyer har vel ditt immunsystem. bare sørg for å ha masse saltvannsdråper og nesesuger til å suge ut snørr. min har vært tett i nesa i nesten 3 måneder, fra hun var 2-3 måneder, inkludert corona. gikk helt fint. trengte hverken lege eller sykehus. Anonymkode: 346f4...70b
Eloise12345 Skrevet 28. juni 2022 #17 Skrevet 28. juni 2022 (endret) Min sønn ble desverre forkjølet bare noen få dager gammel. Mener at han var ca 3 dager gammel da han ble forkjølet. Kjipt. Men tror ikke alle tenker på at det er mulig å smitte et nyfødt barn / eller at forkjølelse smitter så lett. Endret 28. juni 2022 av Eloise12345
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå