Gå til innhold

Dum og flau, tør ikke gå ut av soverommet fordi jeg så en edderkopp på stua

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg kan si jeg har fobi mot edderkopper. Begynner nesten gråte når jeg ser en og jeg gråter virkelig (nesten) aldri. På fredag så jeg en stor edderkopp på stuen, den er en av de største jeg har sett. Etter dette har jeg bodd på rommet. Bare gått igjennom stuen når jeg MÅTTE ut. Dette er jo egentlig ganske dumt og gjør meg flau. Men det er slik det er for meg akkurat nå. 
Noen som har noen gode råd? Eller vet hvor lenge en edderkopp lever innendørs?

Anonymkode: 22114...a44

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Husedderkopper kan bli 8 år

Anonymkode: d8f8c...d87

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ikke bra ut. Hva med å kjøpe en edderkoppspray? De har på europris feks. Og så kan du vaske eller sprute litt eddik langs med lister og i vinduskarmer, det liker de ikke. Det finnes også sånn type ultralyd, men vet ikke om det funker. 

Det kan også være lurt å jobbe litt med edderkoppfobien, men ikke skam deg over den, de fleste er redde for et eller annet og det er ikke noe vi kan noe for. 

Anonymkode: a4f90...4ca

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du får finne frem støvsugeren og støvsuge hele stua, så finner du den nok. Og alle de tusen barna.

Anonymkode: 59144...01d

AnonymBruker
Skrevet

Edderkopper liker ikke tørr luft, dersom du har fuktig og klam luft inne kan du gjøre tiltak for å få tørrere luft. De fleste edderkopper er nattaktive og elsker støvete og mørke kroker. Det positive er at den mest sannsynlig hjelper deg ved å spise mange andre insekter du ikke vet at er der (maur, fluer og andre edderkopper, kanskje et og annet sølvkre). Har hørt at de ikke liker eddik, sitrus og peppermynte. 

Anonymkode: 824c1...4b4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du får finne frem støvsugeren og støvsuge hele stua, så finner du den nok. Og alle de tusen barna.

For noe tull. Sikkert lurt å støvsuge godt i hjørner og langs lister, men den har neppe  tusen barn. Så utrolig respektløs og kjip du er. 

Anonymkode: 82f50...fb2

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Husedderkopper kan bli 8 år

Anonymkode: d8f8c...d87

Seriøst!?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan bare si at jeg skjønner deg❤

Anonymkode: 2d94b...15f

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

For noe tull. Sikkert lurt å støvsuge godt i hjørner og langs lister, men den har neppe  tusen barn. Så utrolig respektløs og kjip du er. 

Anonymkode: 82f50...fb2

Kanskje ikke tusen, men utrolig mange får de da. Det er ikke respektløs å si fra at det kan finnes bittesmå beibiser der. Det er å forberede TS. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det høres ikke bra ut. Hva med å kjøpe en edderkoppspray? De har på europris feks. Og så kan du vaske eller sprute litt eddik langs med lister og i vinduskarmer, det liker de ikke. Det finnes også sånn type ultralyd, men vet ikke om det funker. 

Det kan også være lurt å jobbe litt med edderkoppfobien, men ikke skam deg over den, de fleste er redde for et eller annet og det er ikke noe vi kan noe for. 

Anonymkode: a4f90...4ca

Ja, jeg burde ha gjort det. Men jeg skjønner bare ikke hvordan den har kommet inn for jeg har aldri åpent vindu eller dør (da jeg er så redd for edderkopper). Men hvordan foregår eksponering for edderkoppfobi? Han man sosial angst f.eks så vil jo en eksponere seg ved å gå på butikken bl.a. Men er jo ikke så lett å finne en edderkopp for å utføre eksponering på?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen 🙂 Sitter fortsatt på soverommet, blir nok her til fredag. Da reiser jeg på ferie i en måned. Så etter det skal jeg få pappa til å hjelpe meg å støvsuge og vaske ned leiligheten 😅 Håper på at edderkoppen enten er død eller har reist fra leiligheten innen da... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sorry TS, men dette var en av de morsomste trådene jeg har lest på lenge 😄 Har dessverre ingen gode råd. Du kan eventuelt kontakte et skadedyrfirma, men det er nok ganske kostbart. 

Anonymkode: 38a39...6d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar alle sammen 🙂 Sitter fortsatt på soverommet, blir nok her til fredag. Da reiser jeg på ferie i en måned. Så etter det skal jeg få pappa til å hjelpe meg å støvsuge og vaske ned leiligheten 😅 Håper på at edderkoppen enten er død eller har reist fra leiligheten innen da... 

Hjelper det om den er død? Synes de er like ekle uansett 🙈

Anonymkode: 2d94b...15f

AnonymBruker
Skrevet

Hørte at ei ble angrepet av husedderkoppem sin mens hun sov. 

Sist gang hun hadde sett edderkoppen var på stua. 

Hun måtte amputere ene armen og mistet synet. 

Anonymkode: 2a0fa...f66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, jeg burde ha gjort det. Men jeg skjønner bare ikke hvordan den har kommet inn for jeg har aldri åpent vindu eller dør (da jeg er så redd for edderkopper). Men hvordan foregår eksponering for edderkoppfobi? Han man sosial angst f.eks så vil jo en eksponere seg ved å gå på butikken bl.a. Men er jo ikke så lett å finne en edderkopp for å utføre eksponering på?

Avhenger av utgangspunktet og personlige preferanser, tenker jeg. 
Selv kjøpte jeg en lekeedderkopp til ungene da de var livredde edderkopper, samt fortalte historier om snille edderkopper. 
Hva med at du forsøker noe lignende?  Søk på Lucas the Spider på YouTube, og prøv å venne hjernen av med å gå i panikkmodus nærmest bare du hører ordet edderkopp. Sakte men sikkert, skritt for skritt. 

Til sist skal du se at du skaffer deg en jentetarantell som kjæledyr, kaller den Bella og lar den sove i hånden din. image.png.e6a8d8c6885f9d9b72d3c7f2fc3c2da4.png

Anonymkode: 5a98f...a79

AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje ikke tusen, men utrolig mange får de da. Det er ikke respektløs å si fra at det kan finnes bittesmå beibiser der. Det er å forberede TS. 

Nå må du virkelig gi deg!
Jeg er overhodet ikke redd for edderkopper, synes egentlig de er søte og interessante, og har følgelig aldri drept en eller fjernet den. Med din logikk burde huset mitt være så fullt av edderkopper at man knapt kan bevege seg. Har AlDRI sett mer enn to på en dag. Verken hjemme eller på hytta.

Anonymkode: 4d299...71b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...