AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #1 Skrevet 27. juni 2022 huset vårt. vi fikk dessverre ikke hele ferien sammen i år, jeg må jobbe ca 2 uker til og han har hatt fri 1 uke nå, så vi får en sammen. Barna våre er snart 2, 10.12 og snart 18 , når jeg kommer hjem har han ikke vert ute engang med de 3 minste, de på 10 og 12 har sittet inne hele dagen og spilt,men han som snart fyller 2 har sett på disney junior, han har ikke tatt noe klesvask som jeg ba om, ikke lagt snart 2åring på dagen, så når jeg kom hjem hadde jeg en overtrøtt lillesøster og 2 gutter som var sikkelig sur og grinete, og storesøster måtte lage mat til de 3 minste, merker jeg blir så sint. så spurte jeg storesøster hva pappan hadde gjort, han hadde sittet på mobilen og sett på datan, jeg jobber fra 9-17, og lillesøster er våken kl 7, så hun har sovna flere ganger før vi har fått spist middag. Så det jeg som må ta av meg alt i huset både husarbeid og barna, storesøster jobber 3 ganger i uka fra og med denne uka, så hun skal på jobb Tirsdag,Torsdag og fredag denne uka, så da håper jeg bare far lager litt mat til dem 3 yngste. Vi bor i nord og det er jo så vakker vær fortiden her oppe, og synes de bør nyte det og ikke sitte inne og spille og se på tven/datan/mobilen, storesøster hadde prøvd og gått da hun ville treffe noen venninner,men det kunne hun ikke da hun måtte lage mat. Har prøvd og snakke med han, men han blir bare sur og gidder ikke svare og sier at han må få lov til og slappe av når han har ferie, som jeg sier det er helt greit,men han bør også finne på noe med barna når det er pent vær. Vi har vert sammen lenge og ble foreldre som tenåringer til største, og han har sagt noen ganger at han ikke har samme følelser som meg som før, når jeg spør om hvorfor han ikke går ,sier han det er pga barna, han jobber som brannmann og har litt ugunstig arbeidstid, så da kunne han evt ha de anhver helg og en gang i uka. Jeg vil jo ikke gå fra han, og jeg vil prøve og få det bedre, men det er ikke lett. Vi har heller aldri sex mer,men det kan jo ha noe og gjøre med at jeg er utslitt. har prøvd og få han med på fvk og par terapi,men han nekter. Jeg vil helst få det til og funke,men ser dessverre ut som dette kan gå mot skillmisse. Noen gode råd? Anonymkode: 8d882...d04 3 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #2 Skrevet 27. juni 2022 Still ultimatumet, fvk og parterapi - eller skillsmisse... opp til han. Du og barna vil få det bedre uten mannebarnet Anonymkode: 578d2...65d 17 5
Bålkaffe Skrevet 27. juni 2022 #3 Skrevet 27. juni 2022 Herregud. Som personen over her sier, her må han rett og slett bestemme seg for hva han skal gjøre, beholde familien og jobbe på forholdet deres eller skille dere. Tror du at du gidder å holde ut med han her helt til alle barna er ute av huset, TS? Sånn seriøst? 10 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #4 Skrevet 27. juni 2022 Helt ærlig... dere har 4 barn. Det blir kaos uansett.... Anonymkode: 28fd6...a65 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #5 Skrevet 27. juni 2022 Takk for svar tror nesten jeg må gjorde det ja, at han må være med på par terapi eller fvk. Sånn det er nå klarer jeg ikke se hvor meg at jeg orker og være sammens med han til alle er ute av huset nei Anonymkode: 8d882...d04 3 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #6 Skrevet 27. juni 2022 Herregud. Han har først og fremst foreldreansvar, ferie eller ei. For en uansvarlig dust. Du kommer til å få det så sykt mye bedre når han har flyttet ut. Da har du et barn mindre å rydde opp etter og ingen å bli skuffet over hver dag. Jeg regner med at denne oppførselen ikke er begrenset til ferier. Ironisk nok vil han da bli tvunget til å ta alt ansvar i feriene sine, da han må ta barna 100% alene, hele ferien, for at det skal gå opp. Lykke til kis. Anonymkode: 1471b...188 17 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #7 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): huset vårt. vi fikk dessverre ikke hele ferien sammen i år, jeg må jobbe ca 2 uker til og han har hatt fri 1 uke nå, så vi får en sammen. Barna våre er snart 2, 10.12 og snart 18 , når jeg kommer hjem har han ikke vert ute engang med de 3 minste, de på 10 og 12 har sittet inne hele dagen og spilt,men han som snart fyller 2 har sett på disney junior, han har ikke tatt noe klesvask som jeg ba om, ikke lagt snart 2åring på dagen, så når jeg kom hjem hadde jeg en overtrøtt lillesøster og 2 gutter som var sikkelig sur og grinete, og storesøster måtte lage mat til de 3 minste, merker jeg blir så sint. så spurte jeg storesøster hva pappan hadde gjort, han hadde sittet på mobilen og sett på datan, jeg jobber fra 9-17, og lillesøster er våken kl 7, så hun har sovna flere ganger før vi har fått spist middag. Så det jeg som må ta av meg alt i huset både husarbeid og barna, storesøster jobber 3 ganger i uka fra og med denne uka, så hun skal på jobb Tirsdag,Torsdag og fredag denne uka, så da håper jeg bare far lager litt mat til dem 3 yngste. Vi bor i nord og det er jo så vakker vær fortiden her oppe, og synes de bør nyte det og ikke sitte inne og spille og se på tven/datan/mobilen, storesøster hadde prøvd og gått da hun ville treffe noen venninner,men det kunne hun ikke da hun måtte lage mat. Har prøvd og snakke med han, men han blir bare sur og gidder ikke svare og sier at han må få lov til og slappe av når han har ferie, som jeg sier det er helt greit,men han bør også finne på noe med barna når det er pent vær. Vi har vert sammen lenge og ble foreldre som tenåringer til største, og han har sagt noen ganger at han ikke har samme følelser som meg som før, når jeg spør om hvorfor han ikke går ,sier han det er pga barna, han jobber som brannmann og har litt ugunstig arbeidstid, så da kunne han evt ha de anhver helg og en gang i uka. Jeg vil jo ikke gå fra han, og jeg vil prøve og få det bedre, men det er ikke lett. Vi har heller aldri sex mer,men det kan jo ha noe og gjøre med at jeg er utslitt. har prøvd og få han med på fvk og par terapi,men han nekter. Jeg vil helst få det til og funke,men ser dessverre ut som dette kan gå mot skillmisse. Noen gode råd? Anonymkode: 8d882...d04 Slik her kan dere ikke leve, barna blir overlatt til seg selv fordi far har ferie fra jobb. Hva for en mann er dette? Dette er omsorgssvikt, TS - og dere kunne enkelt blitt meldt til barnevernet pga dette, og dere hadde fått problemer. Du er mor, barna sine behov og barnas beste skal alltid gå først. Akkurat her blåser jeg i hva du vil, her må du starte å kreve og stille ultimatum. Barna kunne potensielt skadet seg under han sitt "oppsyn" - dette hadde jeg aldri godtatt en eneste plass. Jeg forstår at du ikke vil gå fra han, men som sagt - her må du stille krav og ultimatum for barnas beste. Hvis han ikke vil bli med på FVK eller terapi, nei da får han flytte ut. Skjerp deg!! Hvis den ene forelderen er uegnet som forelder, og den andre forelderen ikke gjør noe med det - nei, da er faktisk ingen av dem egnet som forelder. Anonymkode: 37a63...ffb 14
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #8 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Takk for svar tror nesten jeg må gjorde det ja, at han må være med på par terapi eller fvk. Sånn det er nå klarer jeg ikke se hvor meg at jeg orker og være sammens med han til alle er ute av huset nei Anonymkode: 8d882...d04 Dette er ikke godt for noen, det er ikke godt for deg - og det er ihvertfall ikke godt for barna. Enten må han skjerpe seg grundig mye, eller så må han faktisk flytte ut. Ferdig snakket! Man kan ikke holde på slik når man er forelder, det vet alle. Selvfølgelig er det lov å ha en knekk, men da oppfører man seg ikke slik som dette - og da søker man som regel hjelp i partner eller andre instanser. Denne mannen gir totalt faen, barna kunne skadet seg ekstremt mye på han sin "vakt". Han har ferie så han må få slappe av? Er han 14 år? Kjenner jeg blir ekstremt provosert, dere har så mange barn og han gir fanden. Han tilfører ingenting godt for kjernefamilien sin, og da er det mye bedre at han drar. Anonymkode: 37a63...ffb 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #9 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Slik her kan dere ikke leve, barna blir overlatt til seg selv fordi far har ferie fra jobb. Hva for en mann er dette? Dette er omsorgssvikt, TS - og dere kunne enkelt blitt meldt til barnevernet pga dette, og dere hadde fått problemer. Du er mor, barna sine behov og barnas beste skal alltid gå først. Akkurat her blåser jeg i hva du vil, her må du starte å kreve og stille ultimatum. Barna kunne potensielt skadet seg under han sitt "oppsyn" - dette hadde jeg aldri godtatt en eneste plass. Jeg forstår at du ikke vil gå fra han, men som sagt - her må du stille krav og ultimatum for barnas beste. Hvis han ikke vil bli med på FVK eller terapi, nei da får han flytte ut. Skjerp deg!! Hvis den ene forelderen er uegnet som forelder, og den andre forelderen ikke gjør noe med det - nei, da er faktisk ingen av dem egnet som forelder. Anonymkode: 37a63...ffb dette ble jeg sikkelig lei meg av. går an og gi et sikkelig svar og ikke skremme med barnevern og si at jeg er en dårlig mor. Du kjenner meg ikke Anonymkode: 8d882...d04 6 9 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #10 Skrevet 27. juni 2022 Kanskje er det slik at han mangler trening i dette fordi det alltid er du som planlegger, initierer og gjennomfører med ham som statist? Anonymkode: 1e12b...8b8 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #11 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje er det slik at han mangler trening i dette fordi det alltid er du som planlegger, initierer og gjennomfører med ham som statist? Anonymkode: 1e12b...8b8 Det er ingen unnskylding og han er mye mer delaktig når vi er sammen, så nei Anonymkode: 8d882...d04 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #12 Skrevet 27. juni 2022 Har han alltid vært sånn? Du har vært med han over 18 år (ettersom det eldste barnet er 18) og du har fått hele 4 stk barn totalt. Kanskje det er noe han går igjennom? Tar han vare på helsa si? Er han aktiv, gjør seg flid? Anonymkode: f8aed...431 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #13 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har han alltid vært sånn? Du har vært med han over 18 år (ettersom det eldste barnet er 18) og du har fått hele 4 stk barn totalt. Kanskje det er noe han går igjennom? Tar han vare på helsa si? Er han aktiv, gjør seg flid? Anonymkode: f8aed...431 Nei han begynte mest med dette for et halvt år siden ca. Nei han er godt trent, da han er brannmann og kan ikke la seg forfalle Anonymkode: 8d882...d04 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #14 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): dette ble jeg sikkelig lei meg av. går an og gi et sikkelig svar og ikke skremme med barnevern og si at jeg er en dårlig mor. Du kjenner meg ikke Anonymkode: 8d882...d04 Lei deg eller ikke, det stemmer jo? Å la ungene seile sin egen sjø fordi far har ferie er helt uholdbart. Han tar jo ikke ansvar for grunnleggende behov som mat og søvn? Anonymkode: e1cb7...f92 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #15 Skrevet 27. juni 2022 Hvorfor vil du ikke gå fra ham? Hva slags «gleder» for du av ham? (Du skriver lite om positive sider) Anonymkode: f3e2d...f89 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #16 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei han begynte mest med dette for et halvt år siden ca. Nei han er godt trent, da han er brannmann og kan ikke la seg forfalle Anonymkode: 8d882...d04 Høres jo ut som mannen er deprimert, stakkars. Anonymkode: 71cfa...c74 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #17 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei han begynte mest med dette for et halvt år siden ca. Nei han er godt trent, da han er brannmann og kan ikke la seg forfalle Anonymkode: 8d882...d04 Da må du jo virkelig sette deg ned og snakke med ham. Han har tydeligvis vært helt grei i 20 år, og nå har det vært onde dager i 6 måneder... Hva har skjedd? Anonymkode: f2e90...159 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #18 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor vil du ikke gå fra ham? Hva slags «gleder» for du av ham? (Du skriver lite om positive sider) Anonymkode: f3e2d...f89 Jeg elsker han svært mye, vi har vert sammen i 21 år og vert gift i 12 av de, han er en kjekk mann og er utrolig snill og godt likt av alle. Han er en fantastisk mann og en flink pappan store deler av året. vi ble sammen som 16 åringer og er nå 37 år Anonymkode: 8d882...d04 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #19 Skrevet 27. juni 2022 Nekter han terapi, så nekter han å endre seg for deg og for barna. Hadde sagt til han terapi eller skilsmisse, fordi dette går ikke lengre for deg. Du skal ikke ha det sånn, og hadde han elsket deg hadde han ikke latt deg ha det slik. Anonymkode: 32e92...916 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #20 Skrevet 27. juni 2022 Han kan takke seg selv. Han burde innsett sin begrensning og hatt minste i barnehagen sin første ferieuke. Hans egen dårlige planlegging som gjør at han ikke får slappet av. Si det til han. Be han ta vare på 2 åringen. Hans ansvar når du er på jobb. Instruer de to mellomste til å ta ansvar selv for å gå ut. Lag en plan sammen med dem. Så har de noe å forholde seg til. Deretter hadde jeg sluttet å involvere han i planer. Var en annen her på KG som hadde gjort lignende. Husker ikke utfallet 🤔. Men uansett så er det bedre å gjøre ting uten et lamt vedheng. Anonymkode: 00ee5...6da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå