AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #1 Skrevet 27. juni 2022 Hvis man er i 20årene og flytter helt alene til en annen kant (altså at årsaken til at man flytter ikke e rpga kjæreste)? Eller mot besteforeldre som også bor i hjembyen? Anonymkode: 2e88d...f4a
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #3 Skrevet 27. juni 2022 Jeg får litt tyn for det, i alle fall... Hyppige mer og mindre skjulte hint om at jeg burde flytte hjemover. "Har du søkt på jobb her nede?" Nei, for jeg bor her jeg bor med mann og barn... Er ikke bare å flytte avgårde vettu. Anonymkode: 6ae8c...c5b
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #4 Skrevet 27. juni 2022 Nei, absolutt ikke. Man er voksen og velger sitt liv. Jeg har ikke bodd nærmere barndomshjemmet enn 60 mil siden jeg var 18. Har også perioder i utlandet bak meg. Anonymkode: 6b00f...6db
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #5 Skrevet 27. juni 2022 Nei, foreldre eller besteforeldre kan ikke forvente at man blir boende i samme by. Anonymkode: 5a059...df6 2
Olive_North Skrevet 27. juni 2022 #6 Skrevet 27. juni 2022 Nei, du er ikke slem mot foreldre eller besteforeldre hvis du flytter 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #7 Skrevet 27. juni 2022 Nei. Jeg flyttet til utlandet når jeg var 21 og ble der i fem år. Det var ingen som tenkte at jeg var slem. Det er helt naturlig at man vil ut å oppleve noe annet enn hjembyen når man er ung voksen. I dag er det jo veldig lett å holde kontakt med venner og familie når man er langt unna hverandre. Anonymkode: 2d563...2aa
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #8 Skrevet 27. juni 2022 Jeg pleide å tenke sånn før, at jeg kan ikke bo i utlandet fordi søstera min gjør det, så det hadde vært vanskelig for dem. Jeg skulle ønske jeg kunne ha fulgt egne drømmer litt mer. Jeg tror jeg kunne hatt det bedre der jeg studerte (utlandet) og det er litt vanskelig å tenke på nå. Anonymkode: d5858...72e
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #9 Skrevet 27. juni 2022 Er hel naturlig, normalt og vanlig at man flytter. Hele vennegjengen min og jeg flyttet nordfra til Oslo. Nå flyttet riktignok de fleste av oss hjem igjen etter 10 - 12 år da. Vi fikk barn, ville ha stort hus og bo mer landlig. Bare sunt å flytte litt på seg. Anonymkode: c10fd...d1e 1
Gjest Hottentått Skrevet 27. juni 2022 #10 Skrevet 27. juni 2022 Nei du er ikke slem som gjør det. Men at foreldrene føler på en form for sorg hvis "barnet" flytter timesvis unna er jo 100% forståelig. Men det betyr ikke at du er slem eller at du skal la vær å flytte dersom du virkelig ønsker det ☺️
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #11 Skrevet 27. juni 2022 Nei, selvsagt ikke. Det er ditt liv. Jeg flyttet til et sted 24 timer unna med fly. 😄 Anonymkode: cd019...902
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #12 Skrevet 27. juni 2022 Nei, for noe tøys. Jeg har ett barn som har etablert seg i en annen verdensdel. Jeg står på sidelinja og heier på suksessen som har fulgt i kjølvannet. Anonymkode: 30e6f...37b 2 1
Gjest Villfisker Skrevet 27. juni 2022 #13 Skrevet 27. juni 2022 Nei. De har hatt sitt liv. De skal ikke leve videre gjennom deg.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #14 Skrevet 27. juni 2022 Vi har fått endel mas på det, men må si det ikke frister så mye å flytte fra sosialt nett er her når vi uansett ikke får mer hjelp til barn osv i hjembyen. Man gir liksom opp noe positivt for å få egentlig bare noen kaffebesøk. Meeeeen jeg må innrømme jeg får helt skrekken når min 7åring sier sånn «når jeg blir voksen skal jeg jo bo med en kjæreste, i en annen by kanskje. Eller med venner». Jeg bare 😑🥲😭 Anonymkode: ebfdc...b0b 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #15 Skrevet 27. juni 2022 Det kan være slemt i noen tilfeller, men ikke om det er snakk om hjembyen tenker jeg. Mine foreldre har nylig flyttet til stedet jeg bor med mann og barn for å være nærmere oss. (Vi ville gjerne ha dem her og ga tydelig uttrykk for det da de spurte, så det var ikke sånn at de trengte seg på eller noe.) Så i vårt tilfelle så vil jeg si det hadde vært dårlig gjort om vi plutselig flyttet nå. Anonymkode: 0b64c...779 3 2
Fru Uperfekt Skrevet 27. juni 2022 #16 Skrevet 27. juni 2022 Nei Du er ung, jeg anbefaler mine å bo noen år i utlandet, det er nå du kan 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #17 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvis man er i 20årene og flytter helt alene til en annen kant (altså at årsaken til at man flytter ikke e rpga kjæreste)? Eller mot besteforeldre som også bor i hjembyen? Anonymkode: 2e88d...f4a Nei, så klart ikkje. Eg synst heller litt synd på dei unge som aldri tør å flytte nokre år til utlandet eller til ein annan by. Anonymkode: e98ab...220
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #18 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg får litt tyn for det, i alle fall... Hyppige mer og mindre skjulte hint om at jeg burde flytte hjemover. "Har du søkt på jobb her nede?" Nei, for jeg bor her jeg bor med mann og barn... Er ikke bare å flytte avgårde vettu. Anonymkode: 6ae8c...c5b De skulle vel helst ønsket at du flyttet før du fikk familie Anonymkode: 66965...32f 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #19 Skrevet 28. juni 2022 Hottentått skrev (17 timer siden): Nei du er ikke slem som gjør det. Men at foreldrene føler på en form for sorg hvis "barnet" flytter timesvis unna er jo 100% forståelig. Men det betyr ikke at du er slem eller at du skal la vær å flytte dersom du virkelig ønsker det ☺️ Enig. Vi har en datter som bor på andre siden av landet, med samboer, og det er en sorg å ikke få se henne mer enn noen dager 1 gang i året. Anonymkode: 66965...32f
Carrot Skrevet 28. juni 2022 #20 Skrevet 28. juni 2022 (endret) Jeg vil gå så langt som å påstå at om man får tyn for dette er det de som gir negativ feedback som er "slem" i en slik setting.. edit: Og som mor hvis barn har flyttet er jeg veldig glad på deres vegne over valgene de tok, stedene de flyttet til, det de har oppnådd osv - jeg kjenner overhode ingen sorg over at de er et stykke unna, og jeg bruker gjerne både tid og penger på å besøke dem når det passer for alle parter.. Endret 28. juni 2022 av Carrot 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå