Gå til innhold

Boligalarmen er av- men den piper

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi har sånn gsm-online-alarm fra Hafslund. Og nå begynte det jammen meg å pipe!!! :overrasket:

Den er jo av da, jeg er jo hjemme og oppe og alt som er, men den peip ihvertfall! Ikke uling, men piping.

Jeg frika litt ut og trykket koden, men da skrudde jeg den på tydeligvis for den begynte å telle ned. Så trykket jeg koden en gang til, og da stoppet den å pipe.

Nå står det telefonsender-feil i displayet.

Det er kanskje ikke tidspunktet å ringe Hafslund nå, men er det noen som vet hva jeg skal gjøre hvis den begynner å pipe igjen?

Endret av Rosin
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir helt stressa jeg! Hører plutselig lyder og sånt, akkurrat som om det skulle være noen her, men jeg vet jo at det ikke er det. Teit å være så husredd. Hjelper ikke at det blåser og uler og knirker i huset, og en det rasler i en presenning ute, og sååå begynner alarmen søttern meg å pipe også!!

:(

Skrevet (endret)

Som du skriver selv...det blåser fælt...ingen gidder å stå utenfor huset ditt midt på natta i sånt uvær.

Blåser mye her også...er flere ganger oppkoblingen mot nett har slått seg av nå....noe jeg antar skyldes vinden....kan være det samme som skjer i forhold til alarmen din...og at pipet er et varsel om at du ikke har kontakt med alarmsentralen.

Har du bruksanvisning på alarmen?

Endret av sixx
Skrevet

Den peip ikke mer heldigvis, og nå står det ikke telefonsender-feil lenger heller. Må prøve å finne fram bruksanvisningen altså, så jeg vet hva jeg skal gjøre neste gang.

Skrevet

vi har en av samme type men fra Falck hjemme, den står å piper hele tida fordi den ikke har kobling til telefonen. Har vel gjort det i et år, for å minne oss på at den ikke er på nett eller no tenker jeg. Er telefonlinje eller no som ikke er i orden og den sier fra at den ikke har kontakt med alarmsentral.

Skrevet

Det med vinden er vel kanskje mest for bedrifter ol som har optiske sensorer på utsiden av vinduer. Når vinden står på kan persiennner komme i vegen og utløse alarmen.

Jeg vil anta at telefonen i alarmanlegget ringer opp sentralen en gang i blandt og skulle den ikke oppnå kontakt så synes jeg det er logisk at anlegget gir besked om dette.

Skrevet

Det er kanskje ikke tidspunktet å ringe Hafslund nå, men er det noen som vet hva jeg skal gjøre hvis den begynner å pipe igjen?

Halllooooo...om Hafslund er et alarmselskap kan du vel ringe dem når du måtte ha behov for det! Vil nok tro pipingen skyldes en feil på alarmen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...