Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er langt billigere og lettere å finne ledig hotell i sommer dersom vi deler oss på to rom i stedet for et stort familierom.

Vi er to voksne, to 10åringer og en ettåring som skal ligge i egen reiseseng. Men må jeg oppgi at vi er 3 på det ene rommet når den ene skal i egen seng? På bookingsidene må jeg oppgi alles alder, eller kan jeg bare sløyfe den minste og bestille to rom for en voksen og ett barn? Har googlet meg ihjel, men finner ikke reglene for dette.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skal opplyses om alle gjester. Det er regler for maks antall i bygget. Samt informasjon for brannsikkerhet med mer. 

Anonymkode: 62cc2...61f

• Liker 4
Skrevet

Du må si hvor mange dere er. Mange steder har barn opp til 3 år gratis eller billigere.  Noen hoteller er billigere. Det kommer an på hvor dere vil ligge og standard 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det skal opplyses om alle gjester. Det er regler for maks antall i bygget. Samt informasjon for brannsikkerhet med mer. 

Så da må jeg i så fall bestille 3 rom for oss 5? Det gir jo lite mening. Jeg har heller ikke mulighet til å ringe de kanskje 30 hotellene i det aktuelle området hvilke regler de har...

Skrevet

Om dere er 2 voksne og tre barn så blir det et hotellrom med voksen seng til 2 voksne. 2 barn i ekstra senger og en sprinkelseng til 1 åring. Dere må ta ha er superior rom..eller eventuelt et større rom. Eller 2 rom der mor og 1 åring og 10 sover.

Og rom 2 det far og 10 åring sover

• Liker 1
Skrevet

Pluss at om dere registrer til 2 voksne og 2 barn..og dukker opp med 1 ekstra barn vil de nok reagere

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Blizz1 skrev (19 minutter siden):

Så da må jeg i så fall bestille 3 rom for oss 5? Det gir jo lite mening. Jeg har heller ikke mulighet til å ringe de kanskje 30 hotellene i det aktuelle området hvilke regler de har...

Jeg fatter ikke hva som er så vanskelig her... 

Du går på for eksempel booking.com. Legger inn voksne, antall barn, alder på barna, og ønske om antall rom. Så kan du velge og vrake, ut i fra deres ønsker og preferanser. Lag eventuelt et separat søk på ett rom i stedet for to og se om det blir rimeligere/dyrere. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fatter ikke hva som er så vanskelig her... 

Du går på for eksempel booking.com. Legger inn voksne, antall barn, alder på barna, og ønske om antall rom. Så kan du velge og vrake, ut i fra deres ønsker og preferanser. Lag eventuelt et separat søk på ett rom i stedet for to og se om det blir rimeligere/dyrere. 

Og må legge til; 

Om du har søkt på stort rom blir det dyrere.

Det dere trenger er connecting rooms. 

Det fikser et slikt søk for deg. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Blizz1 said:

Det er langt billigere og lettere å finne ledig hotell i sommer dersom vi deler oss på to rom i stedet for et stort familierom.

Vi er to voksne, to 10åringer og en ettåring som skal ligge i egen reiseseng. Men må jeg oppgi at vi er 3 på det ene rommet når den ene skal i egen seng? På bookingsidene må jeg oppgi alles alder, eller kan jeg bare sløyfe den minste og bestille to rom for en voksen og ett barn? Har googlet meg ihjel, men finner ikke reglene for dette.

det å få 1-åringen inn på et vanlig dobbeltrom er alltid ok. Så dere trenger 2 ikke 3 rom, men:

har bedre erfaring med å bestille familieopphold direkte med hotellet - de kan da fikse "connecting room", i nærheten, la dere få en suite med plass til alle el - som er vrient på booking.com etc. og prisene er ofte bedre, du får bedre rom ved å bestille direkte(!) - og hotellet tjener mer penger på deg.

bruk booking.com til å snevre inn fra 30 til 3 hoteller og ta disse videre - via hotellets egen webisde og/eller mail

Anonymkode: 2676c...d8f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Blizz1 skrev (7 timer siden):

Det er jo vanlig at hotell tilbyr babyseng eller ekstraseng på rommene til barn. Jeg har aldri opplevd å måtte ha 3 rom på 5 personer, selv ikke etter at ungene mine ble store. Har du lagt inn alder på barna når du søker? 

Dersom du vet hvilke hotell du er interessert i kan du jo gå direkte til hotellenes hjemmesider og sjekke. Ikke nødvendig å ringe rundt. 

Anonymkode: 98257...06a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...