Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når han ønsker mye sex og hun ikke gjør det, så ligger hun å gråter i stillhet på kveldene fordi hun ikke ønsker sex. I blant gir hun etter for plikten og husfreden. 8 av 10 ganger ønsker ikke hun sex, de gangene hun lar være så har hun er sur og irritert gubbe. 

Noen kaller dette pliktsex, hva ville du kalt det?

Anonymkode: 97916...cf7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville kalt det «på trynet». Fatter ikke at kvinner gidder å være i slike forhold.

Anonymkode: 5dd5f...3ea

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dette er et veldig giftig forhold. Fatter ikke at kvinner blir i sånne destruktive forhold. GÅ! 

Anonymkode: 0363c...527

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når han ønsker mye sex og hun ikke gjør det, så ligger hun å gråter i stillhet på kveldene fordi hun ikke ønsker sex. I blant gir hun etter for plikten og husfreden. 8 av 10 ganger ønsker ikke hun sex, de gangene hun lar være så har hun er sur og irritert gubbe. 

Voldtekt? Dersom man "gir etter for husfreden" høres det ikke ut som om det er okei å si nei. 

Anonymkode: c2e70...5f4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette var tema hos fvk da jeg ble skilt. Terapeuten mente det var en form for overgrep da mannen visste at jeg ikke ville, men aksepterte for husfredens skyld. Jeg måtte også alltid varsle i god tid den kvelden om det absolutt ikke ble sex ellers ble han sur og vanskelig. Så ja, er på en måte enig at det er en form for overgrep. Samtidig kunne jeg jo ha stått i mot. Var bare lettere å akseptere og heller felle et par tårer i smug. Samme mann måtte også ha analsex for at jeg skulle få lov til å trene uten at han ble sur.

Anonymkode: fa279...088

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun gir etter for hans behov men egentlig ikke har lyst selv så er det pliktsex. Det burde ingen, hverken menn eller kvinner eller andre kjønn, finne seg i. Det er skadelig for selvbildet i det lange løp, og skadelig for forholdet. Ikke minst er det skadelig for hennes eget sexliv i det lange løp. Når vi kvinner penetreres uten å ha lyst, uten å være trygg og klar, kan det settes spor i skjeden vår som gjør sex smertefullt og vanskelig. Når vi tillater noen å gjøre noe med oss mot vår vilje spenner vi gjerne deler av kroppen enten bevisst eller ubevisst, og fordi det oppleves som en negativ hendelse fester det seg gjerne som et traume i kroppen - særlig hvis det gjentas flere ganger. 

Hvis hun gir etter «for husfredens» skyld så blir jeg nysgjerrig på hva som ligger bak «husfred». Hvilke konsekvenser får det for henne om hun sier nei når hun ikke ønsker å ha sex? Hvis det får negative konsekvenser for henne, fysisk eller psykisk eller på andre måter (trusler, ødeleggelse av ting, kontroll/sjalusiadferd), så er vi inne på vold i nære relasjoner og seksuell vold. Alle mennesker har rett på sin seksualitet, men ingen mennesker har rett på sex i form av å kreve det av sin partner. Det trenger ikke være direkte voldtekt, men dersom hun opplever at det får så store konsekvenser for henne å si nei at hun føler seg utrygg og redd så er det vold og overgrep. 

Anonymkode: 1f845...e3b

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

En total fuck-up.

Hvorfor gidder noen av dem dette?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (2 minutter siden):

En total fuck-up.

Hvorfor gidder noen av dem dette?

Ja, si det... En floke. Lett å tenke at han driter i hennes velvære, i alle fall. Og hun har kanskje grunner til at det er vanskelig å gå.

Anonymkode: b3ea1...1c6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, si det... En floke. Lett å tenke at han driter i hennes velvære, i alle fall. Og hun har kanskje grunner til at det er vanskelig å gå.

Vanskelig å si. Men fra hans perspektiv: Hvorfor vil han i det hele tatt ha sex med en som ikke vil ha sex med ham?

Og hvis hun ikke vil ha sex med ham har hun jo ikke krav på at han skal ligge unna andre, så dette er jo bare fullstendig åndssvakt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen personer har veldig lav sexdrift, og da må man dessverre ha pliktsex for å få forholdet til å fungere.

Eller man kan lete etter andre med lav sexdrift. Det trur jeg dog er vanskeligere.

Anonymkode: 3d78a...2ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (Akkurat nå):

Vanskelig å si. Men fra hans perspektiv: Hvorfor vil han i det hele tatt ha sex med en som ikke vil ha sex med ham?

Og hvis hun ikke vil ha sex med ham har hun jo ikke krav på at han skal ligge unna andre, så dette er jo bare fullstendig åndssvakt.

Nei, jeg skjønner det ikke. For normalt sammenskrudde mennesker er det få ting som er så avtennende som noen som ikke har lyst på en tilbake.

Men på punkt to er vi tilbake på det samme spørsmålet igjen: Hvor går grensen? Ts skriver at i 8 av 10 tilfeller har hun ikke lyst. Men da har hun lyst 2/10 da, så skulle hun stått på sitt hadde han fått 20% av sin ønskede mengde sex. Hvem bestemmer at det ikke er godt nok, så han har "lov" til å gå og pule noen andre?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Noen personer har veldig lav sexdrift, og da må man dessverre ha pliktsex for å få forholdet til å fungere.

Eller man kan lete etter andre med lav sexdrift. Det trur jeg dog er vanskeligere.

For noe tull. Er man ikke fornøyd med tingenes tilstand så får man gå hvert til sitt. Å presse på med sexkrav er drepen for enhver person i lengden. 

Anonymkode: 0363c...527

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ville kalt det maktmisbruk og psykisk terror. En mannnejævel som ikke elsker sin kone, og kun tenker på egne egoistiske lyster.

Anonymkode: d07b8...79e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er folk i forhold om de ikke ønsker sex egentlig? De ødelegger jo for den de er sammen med, som kunne funnet seg en bedre match

Anonymkode: b691f...e5c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Lars1009
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Enig. Ingen grunn til å ligg å gråte.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvis hun gir etter for hans behov men egentlig ikke har lyst selv så er det pliktsex. Det burde ingen, hverken menn eller kvinner eller andre kjønn, finne seg i. Det er skadelig for selvbildet i det lange løp, og skadelig for forholdet. Ikke minst er det skadelig for hennes eget sexliv i det lange løp. Når vi kvinner penetreres uten å ha lyst, uten å være trygg og klar, kan det settes spor i skjeden vår som gjør sex smertefullt og vanskelig. Når vi tillater noen å gjøre noe med oss mot vår vilje spenner vi gjerne deler av kroppen enten bevisst eller ubevisst, og fordi det oppleves som en negativ hendelse fester det seg gjerne som et traume i kroppen - særlig hvis det gjentas flere ganger. 

Hvis hun gir etter «for husfredens» skyld så blir jeg nysgjerrig på hva som ligger bak «husfred». Hvilke konsekvenser får det for henne om hun sier nei når hun ikke ønsker å ha sex? Hvis det får negative konsekvenser for henne, fysisk eller psykisk eller på andre måter (trusler, ødeleggelse av ting, kontroll/sjalusiadferd), så er vi inne på vold i nære relasjoner og seksuell vold. Alle mennesker har rett på sin seksualitet, men ingen mennesker har rett på sex i form av å kreve det av sin partner. Det trenger ikke være direkte voldtekt, men dersom hun opplever at det får så store konsekvenser for henne å si nei at hun føler seg utrygg og redd så er det vold og overgrep. 

Anonymkode: 1f845...e3b

Det finnes ikke andre kjønn. Ellers enig.

Anonymkode: d07b8...79e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå finnes det faktisk mennesker som har høy sexdrift (jeg), som likevel ble med på pliktsex fordi eksen rett og slett ville for mye for meg. Jeg vil gjerne ha sex hver dag jeg, men kanskje ikke to-tre ganger hver dag, for eksempel.

Anonymkode: c2e70...5f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Dette var tema hos fvk da jeg ble skilt. Terapeuten mente det var en form for overgrep da mannen visste at jeg ikke ville, men aksepterte for husfredens skyld. Jeg måtte også alltid varsle i god tid den kvelden om det absolutt ikke ble sex ellers ble han sur og vanskelig. Så ja, er på en måte enig at det er en form for overgrep. Samtidig kunne jeg jo ha stått i mot. Var bare lettere å akseptere og heller felle et par tårer i smug. Samme mann måtte også ha analsex for at jeg skulle få lov til å trene uten at han ble sur.

Anonymkode: fa279...088

Det er urovekkende at enkelte terapeuter gir råd om å ha sex selv om man kanskje ikke har lyst! Tenk om klientene hører på autoriteten og tenker det er ok fordi han/hun sier det.

Helt horribelt.

Anonymkode: 6513a...283

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, jeg skjønner det ikke. For normalt sammenskrudde mennesker er det få ting som er så avtennende som noen som ikke har lyst på en tilbake.

Men på punkt to er vi tilbake på det samme spørsmålet igjen: Hvor går grensen? Ts skriver at i 8 av 10 tilfeller har hun ikke lyst. Men da har hun lyst 2/10 da, så skulle hun stått på sitt hadde han fått 20% av sin ønskede mengde sex. Hvem bestemmer at det ikke er godt nok, så han har "lov" til å gå og pule noen andre?

Forstod det slik at det stort sett var pliktsex de gangene hun ikke avviste ham. Mulig jeg misforstod, det får TS eventuelt oppklare.

Men spørsmålet ditt er godt og relevant likevel.

Til syvende og sist er et forhold frivillig, så hva som er godt nok bestemmer jo begge hver på sin kant. Og det vil jo koke ned til dette, før eller senere. Men det blir på en måte et litt feigt og unnvikende svar.

Sannheten er vel at det ikke finnes noen skarp og klar linje som skiller det akseptable fra det uakseptable. Hvis det går ukesvis eller måneder mellom hver gang fordi den ene ikke vil, og de få gangene det skjer noe er det i beste fall halvhjertet… da er jo saken relativt klar.

Men hva hvis den ene ønsker sex daglig og den andre ikke mer enn 1-2 ganger i uka?

Grensetilfeller vil nok alltid være vanskelige.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg vet ikke hva jeg vil kalle det, for ingen har plikt til å ha sex. Det er et dårlig valg å bli synlig sur og irritert av avvisning, men det er også et dårlig valg å ha sex når man ligger og gråter etterpå.

Jeg legger til grunn  at det ikke er trusler eller tvang, men at hun gir etter for at han ikke skal bli i dårlig humør.

Man kan ikke beskyttes helt mot at partneren blir skuffet av avvisning. 

Det er et dårlig valg å bli i forholdet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...