Gå til innhold

Hadde ikke holdt sammen om vi ikke hadde barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva legger man i dette? 

Syns ofte jeg hører jenter si dette om sin samboer. Hva vil det si egentlig? 

Anonymkode: c6da0...edf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel vanskeligere å gå fra partner når man har barn sammen, ettersom det er flere hensyn å ta? Så da tenker jeg at forholdet er så lite optimalt at uten barn hadde man ikke vært et par lenger. 

Anonymkode: 1829a...b64

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

At man ikke hadde holdt sammen, dvs at forholdet fungerer ganske dårlig, hvis det ikke var for at man tenker det er bedre for barnet å bo med begge foreldre? Hva annet er det å utdype?

Anonymkode: 302da...f66

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, høres jo veldig trist ut i hvert fall..

Anonymkode: 292f3...8ae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At folk gjerne jobber litt mer for forholdet hvis det er barn inni bildet. Evt de bruker barna som en unnskyldning til å ikke bli alene. 

Anonymkode: a2801...055

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns den er vanskelig å forstå for man bør vel føle en ordentlig kjærlighet til dne man er sammen med. Jeg er klar over at alle ikke er like. Altså, hadde samboeren min sagt dette om meg så hadde jeg ikke ønsket forholdet, uavhengig av barn eller ei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg syns den er vanskelig å forstå for man bør vel føle en ordentlig kjærlighet til dne man er sammen med. Jeg er klar over at alle ikke er like. Altså, hadde samboeren min sagt dette om meg så hadde jeg ikke ønsket forholdet, uavhengig av barn eller ei.

Nei jeg er helt enig. Jeg klarte ikke å bli i forholdet jeg hadde med eksen min, selv med barn. Jeg tror en lykkelig mamma er en bedre mamma, selv uten kjernefamilien :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Orker ikke tanken på å ikke ha ungene hos meg hele tiden - så da har jeg ikke noe valg. 

Anonymkode: 603bc...e1e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Stabilitet for barn, økonomi, å få dagen til å gå opp i opp, slippe delt foreldrerett. 

Anonymkode: 47afb...fc1

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Stabilitet for barn, økonomi, å få dagen til å gå opp i opp, slippe delt foreldrerett. 

Anonymkode: 47afb...fc1

Tenker dette er veldig gode poenger, men så kommer det ann på hvor langt det har sklidd ut for mor og far. Dersom de ikke lenger er forelsket, men kan leve sammen som gode venner, da tenker jeg at det er flott om de gjør det for barnas skyld. Om de derimot krangler høylydt og virkelig hater hverandre så gjør man bare mer skade ved å holde sammen for barnas skyld. Det blir en vurderingssak. 

Anonymkode: 4096d...73c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker dette er veldig gode poenger, men så kommer det ann på hvor langt det har sklidd ut for mor og far. Dersom de ikke lenger er forelsket, men kan leve sammen som gode venner, da tenker jeg at det er flott om de gjør det for barnas skyld. Om de derimot krangler høylydt og virkelig hater hverandre så gjør man bare mer skade ved å holde sammen for barnas skyld. Det blir en vurderingssak. 

Anonymkode: 4096d...73c

Helt enig, noen klarer jo å leve med det slik uten å bli totalt ulykkelige. Andre gjør ikke det. 

• Liker 2
Skrevet

Hadde vi ikke hatt barn sammen hadde jeg dratt for lenge siden. I og med at man har barn prøver man i det absolutt lengste å være foreldre, men det er ikke alltid forhold er liv laga- selv som foreldre og da må man finne seg andre retninger i livet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At man ofrer seg selv for at barnet skal ha det bra.

Anonymkode: 9c1d0...b26

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

At man ofrer seg selv for at barnet skal ha det bra.

Anonymkode: 9c1d0...b26

Men hva lærer du barna da? Hva lærer de om hvordan et forhold er? 

Jeg var overlykkelig da foreldrene mine skilte lag og kunne ønske at de hadde gjort det minst 8 år tidligere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Orker ikke tanken på å ikke ha ungene hos meg hele tiden - så da har jeg ikke noe valg. 

Anonymkode: 603bc...e1e

Fpr å være en bra mor må du og ha det bra, husk det

Anonymkode: 2fe5f...812

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Huff, høres jo veldig trist ut i hvert fall..

Anonymkode: 292f3...8ae

Hva er trist med det? Det er jo særs få grunner til å være sammen om man ikke har barn. Det er jo ingen fordeler med det annet enn at man kan fungere som medlåntaker for hverandre på et boliglån. 

Anonymkode: 1667f...d07

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg var sammen med min eks i 16 år etter at barnet vårt var født, kun fordi jeg ville at barnet skulle vokse opp med to foreldre under samme tak. Og fordi jeg var sta. Jeg hadde tidligere i livet alltid bakket ut av forhold og gjort det slutt så fort hindringer kom i veien. Denne gangen tenkte jeg at jeg fikk "holde ut" og bli i forholdet.

Det var feil. Kunne ønske jeg hadde brutt ut tidlig. Uansett, jeg gjorde det til slutt da, men det tok altfor mange år.

Jeg aner ikke hvorfor ikke mannen tok initiativ til å søke skilsmisse, for vi hadde det rett og slett ikke bra. Men han gjorde aldri det.

Det er sant at man burde anstrenge seg litt ekstra for å bli værende når man har barn, men ikke for enhver pris....! Tror det er det personer mener når de sier at "Hadde det ikke vært for at vi har barn, så...." Hadde man vært barnløs, hadde ikke forholdet vart lenger.

Endret av Million
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Fpr å være en bra mor må du og ha det bra, husk det

Anonymkode: 2fe5f...812

Sannsynligvis har personen du siterer det bedre på denne måten enn om hun hadde bodd sammen med barna halvparten av tida. Noen ganger må man velge mellom en dårlig løsning og en mindre dårlig løsning.

Anonymkode: efeb3...d60

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de som hadde gått fra mannen hvis vi ikke hadde hatt barn. Han har adhd, dårlig regulert, depressiv og til tider suicidal. Å sende ungene til han alene over tid skremmer livskiten ut av meg. Derfor er det bedre å være sammen mener jeg. Men vi har det ikke bra. Ungene merker det og, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen dager skriker alt inni meg at jeg vil vekk, men han er så ustabil til tider at jeg tør ikke la han være alene med barna. Delt samvær vurderer jeg som utrygt.

Anonymkode: eec30...4cd

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange hadde nok gått fra hverandre om de ikke hadde barn sammen. Men det er stor forskjell på forhold også. 
når en har barn sammen forsvinner mye  kjærestetid. Det blir mye statistikk og få hverdagen til å gå opp. Utfordringer en ikke visste fantes. Å få barn er en stor prøvelse for forholdet. Men når barna blir større blir det bedre. Viktig å finne tid sammen i hverdagen for å unngå at set blir så stor avstand 

Anonymkode: 81a4f...e49

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...