Gå til innhold

Deltidstillingen min blir fulltidstilling. Kan ikke takke ja.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet i samme bedrift i 12 år. Er over 50 år. Fikk nå vite at stillingen min vil gå fra 50% til 100% stilling. Da jeg takket ja til jobben for 12 år siden, takket jeg ja, nettopp fordi det var en deltidsstilling. Av personlige årsaker på hjemmebane kan jeg ikke jobbe mer. Hva gjør jeg nå? det er jo veldig vanskelig å få seg ny jobb etter man har fylt 50? Hvor lang lønn burde jeg få etterbetalt, da det sikkert tar tid før jeg får meg jobb igjen. Kan arbeidsgiver gjøre dette, og er det noe jeg kan gjøre? 

Anonymkode: 4c557...488

AnonymBruker
Skrevet

De må ansette noen andre i 50% så klart. Skjønner ikke helt problemet, du blir tilbudt mer jobb og takker nei. De kan ikke si deg opp pga. dette.

Anonymkode: b93d4...69b

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tenkt på pensjonen min om jeg var deg. 
Hvorfor kan ikke familien greie seg i gjennomsnitt 4 t lenger pr dag? 

Anonymkode: 97e3b...cee

AnonymBruker
Skrevet

De kan ikke si deg opp pga. dette, nei. Det arbeidsgiver da må gjøre er å lyse ut de 50% som er ledige, og ansette en annen i denne stillingsprosenten.

Anonymkode: 0afa4...1c3

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. Var ikke klar over at jeg kunne bli. Tenker foreslå at jeg jobber 1200-1600 istedenfor 0930-1430. Da har de mulighet for å ansette noen som da jobber fra 0800-1200.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tusen takk for svar. Var ikke klar over at jeg kunne bli. Tenker foreslå at jeg jobber 1200-1600 istedenfor 0930-1430. Da har de mulighet for å ansette noen som da jobber fra 0800-1200.

Da er du fleksibel og viser at du vil få det til å fungere :) men husk at dette ikke er noe du må tilby. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De kan ikke si deg opp pga. dette, nei

Kan de ikke? Stillingen hennes finnes jo ikke lenger (50%). De vil ha noen som arbeider 100%

Anonymkode: f3747...45f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er fag organisert br om hjelp

Anonymkode: 763c8...a67

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kan de ikke? Stillingen hennes finnes jo ikke lenger (50%). De vil ha noen som arbeider 100%

Det stemmer ikke, arbeidsoppgavene krever at det brukes mer tid på de - det blir det motsatte av at ts er overflødig. Om det var det du mente da. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ikke gjør det før det evt blir et tema. Det er arbeidsgivers problem, ikke ditt. Tenk først og fremst på deg selv, hvis det ikke er hipp som happ når du jobber, da. 

Anonymkode: 145b5...769

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Feil, stillingen hennes eksisterer absolutt. Hun har en 50% fast stilling. Hun må få tilbud om å øke stillingsprosenten, men hun kan si nei. 

Anonymkode: 145b5...769

AnonymBruker
Skrevet

Kan arbeidsgiver gi endringsoppsigelse her? 

Anonymkode: 4b04f...026

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...