Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Bruker noen psykologer benk/seng?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På tegnefilm så ser man ofte at folk hos psykolog ligger på en benk/seng og prater mens psykologen lytter. Da jeg var hos psykolog satt jeg i en stol, finnes det psykologer som bruker benk/seng? Hva er fordelen men benk/seng fremfor en stol?

Anonymkode: 1b33e...140

AnonymBruker
Skrevet

Har vært hos 5 forskjellige, ingen av de har brukt benk/seng i alle fall. 

Anonymkode: b127e...b82

• Liker 1
Skrevet

De som driver med psykoanalyse bruker visstnok fortsatt divanen; litt av poenget er så hvidt jeg har skjønt at pasienten ikke skal se terapeuten. 

AnonymBruker
Skrevet

Psykoanalytikere kan som det står over her fortsatt bruke divan som pasienten legger seg ned på. Min behandler har stoler vi sitter på, men det står og en seng (rammemadrass med puter) langs den ene veggen. Vet ikke når den brukes. 

Anonymkode: 54368...66d

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Psykoanalytikere kan som det står over her fortsatt bruke divan som pasienten legger seg ned på. Min behandler har stoler vi sitter på, men det står og en seng (rammemadrass med puter) langs den ene veggen. Vet ikke når den brukes. 

Anonymkode: 54368...66d

Tipper den brukes når behandleren trenger en dupp mellom pasientene ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, Daria said:

De som driver med psykoanalyse bruker visstnok fortsatt divanen; litt av poenget er så hvidt jeg har skjønt at pasienten ikke skal se terapeuten. 

Takk! Visste ikke hva den benken het eller hva den skulle brukes til. Trodde psykoanalyse var noe man hadde sluttet med for lenge siden. 

TS

Anonymkode: 1b33e...140

AnonymBruker
Skrevet

Psykoanalyse har man ikke sluttet med, nei. 

Benk brukes også i såkalte intensive psykodynamiske terapier - der kan man veksle litt på mellom stol og benk, bare bruke stol eller bare bruke benk. Dette er terapiformer som har sine røtter i psykoanalysen, men videreutviklet. 

Anonymkode: a4f9c...7a2

AnonymBruker
Skrevet

Min har. Han har både stol og seng. Han sier man selv kan velge. Vi har brukt sengen for å ligge ned og øve på pust og roe ned.

Har også brukt den for å utfordre kontrollbehovet mitt med at jeg må ha oversikt over rommet og personen som er der😅

Anonymkode: ba7c7...233

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...