Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var dum og tenkte ikke over at det var lurt å ta tidlig ultralyd for å blant annet sjekke for kromosomfeil. Jordmor sa idag dette måtte sjekkes tidlig og ikke kunne sees på OUL. Har fått time i kveld, men er i følge terminkalkulator 13+5 (første dag i siste mens). hvis jeg skriver unnfangelsesdato på terminkalkulatoren er jeg 13+1. er dette for sent til å oppdage kromosomfeil? Evnt, hva kan man se på ultralyd nå?

Anonymkode: 32e0e...457

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke for sent 😊 var selv i uke 13+ noe. Sjekket avvik og fikk vite kjønn

Anonymkode: c175d...d7c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei det er ikke for sent 😊 var selv i uke 13+ noe. Sjekket avvik og fikk vite kjønn

Kjønn stemte?

Skrevet

Var også på TUL rundt 13+ med sønnen. Vi fikk vite kjønn og det stemte 🥰Var litt umulig å ikke se at det var en gutt😂

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjønn stemte?

37 uker nå, så ingenting er vel sikkert før hun kommer ut 😂 men har fått bekreftet jente både på OUL og 3D ultralyd, så regner med det😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Var dum og tenkte ikke over at det var lurt å ta tidlig ultralyd for å blant annet sjekke for kromosomfeil. Jordmor sa idag dette måtte sjekkes tidlig og ikke kunne sees på OUL. Har fått time i kveld, men er i følge terminkalkulator 13+5 (første dag i siste mens). hvis jeg skriver unnfangelsesdato på terminkalkulatoren er jeg 13+1. er dette for sent til å oppdage kromosomfeil? Evnt, hva kan man se på ultralyd nå?

Jeg tok en sjekk i uke 11+ noe, da fikk jeg vite at alt så bra ut. Jeg dro tilbake i uke 13+5 pga blødninger, fikk en annen jordmor som sa at de kan se dette ut 13 uke. 

AnonymBruker
Skrevet

Trodde man måtte ta blodprøve for å se kromosomfeil jeg? 

Anonymkode: 37046...382

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Trodde man måtte ta blodprøve for å se kromosomfeil jeg? 

Anonymkode: 37046...382

Dette er vel ikke standard for de under en viss alder. På TUL sjekkes nakkefolk og neserygg (?), så blir man vel henvist videre hvis de ser noen avvik. Da får man vel mer grundige tester for å sjekke kromosomfeil osv

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok NIPT, er det noe man kan se på TUL som ikke NIPT viser? 

Anonymkode: 89351...1d9

AnonymBruker
Skrevet

Har nå vært på ultralyd. Alt så frisk og bra ut med baby, en aktiv liten krabat som bevegde seg masse. Ikke "økt" nakkefold. Så ikke kjønn, så vi får smøre oss med tålmodighet litt til ❤️ 

ts

• Liker 1
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...