Gå til innhold

Jeg hater å si det, men skytingen i Oslo er oppblåst.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja det var grusomt og det er trist at dette skjer under Pride. Men når folk liksom skal jeg religion skylden for dette og fremstille de som at det er utrygt for homofile. Enkelthendelser som dette er noe som kan skje. Det blir ekstremt hysterisk. Hvis man leser Vgforsider på 90-tallet så vil man se at det var hendelser på den tiden som folk i dag ikke har hørt om eller glemt. 

Alt blåses så jævlig opp. 

Vi kan ikke beskyttes mot alt her i livet. Det som er sikkert er at denne mannen ikke kan slippes ut igjen. Han er en trussel mot samfunnet. 

Det er så latterlig at folk skal analysere i hjel slike hendelser. Det blir som analysere at det kommer en asteroide. Livet er fullt av ubehagelige hendelser. I Norge skjer slike ting nesten aldri. 

Jeg tror mange liker at denne hendelsen skjedde. Slik at de kan mase om hvor forferdelige muslimer er. Og det til tross for all motstanden mot Pride den siste måneden av ikke-muslimer. 

Homofobi handler ikke om religion. Og dere homobofe som later som at dette er Islam. Dere kan dra til helvete. 

Anonymkode: 7029b...ca5

• Liker 20
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enig, det er skyting omtrent hver dag, så hvorfor er dette mer grusomt enn annen skyting?

Anonymkode: ee88c...77d

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ofte drap i norge ja. skyting stadig vekk. Nesten hver uke. Men nå er dette linket til pride, så da får det mer oppmerksomhet.

Anonymkode: 938a7...0b7

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Hvorfor får ikke andre mord den samme oppmerksomheten? Hvorfor er dette sånn sjokk? Jeg skjønner ikke. Folk blir skutt hver dag, kanskje ikke i Oslo men det skjer ganske så ofte likevel med kun en liten sak i vg. 

Anonymkode: 96851...8d0

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Enig. Hvorfor får ikke andre mord den samme oppmerksomheten? Hvorfor er dette sånn sjokk? Jeg skjønner ikke. Folk blir skutt hver dag, kanskje ikke i Oslo men det skjer ganske så ofte likevel med kun en liten sak i vg. 

Anonymkode: 96851...8d0

Jo, annet terror i Norge får oppmerksomhet i de grader. 

Anonymkode: 683da...325

• Liker 22
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Unnskyld meg. Det er utrolig sjeldent noen skyter vilt rundt seg på denne måten i Norge. 

Anonymkode: 0f42d...784

Og det er poenget mitt. Det er ingen grunn til å bli hysterisk. 

Anonymkode: 7029b...ca5

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du forsøkt å leve som homofil i Norge? Det er utrygt. Særlig om du er homofil mann. Vi homofile blir utsatt for vold, hets og diskriminering daglig, og det jeg som kvinne opplever er ingenting sammenliknet med hva homofile menn opplever. Om du ikke har prøvd det, ikke lat som du vet.

Anonymkode: ddc38...9d0

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du forsøkt å leve som homofil i Norge? Det er utrygt. Særlig om du er homofil mann. Vi homofile blir utsatt for vold, hets og diskriminering daglig, og det jeg som kvinne opplever er ingenting sammenliknet med hva homofile menn opplever. Om du ikke har prøvd det, ikke lat som du vet.

Ja det er riktig. Samtidig så er det jo ingen vanlig hendelse at folk blir skutt.

Endret av Kågebruker
  • Liker 1
Skrevet
Kågebruker skrev (2 minutter siden):

Ja det er riktig. Samtidig så er det jo ingen vanlig hendelse at folk blir skutt.

Det er ikke så uvanlig med skyteepisoder i Oslo og omegn lenger. Det går utover de kriminelle miljøene i all hovedsak. 
«Både i 2020 og 2021 auka talet meldingar om vald med skytevåpen i Oslo. Talet var særleg høgt i hausten 2021, der åtte menn blei skotne» 
https://www.nrk.no/nyheter/skyting-i-oslo-1.11424188

Om du klikker inn på linken kommer flere skyteepisoder opp. 

• Nyttig 2
Skrevet

Nå handler ikke dette om skyteepisoder, men knivstikking. Volden og kriminaliteten i dette landet har eskalert noe voldsomt. Dette er også en form for terror: https://www.ao.no/knivstikking/

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

og det jeg som kvinne opplever er ingenting sammenliknet med hva homofile menn opplever. Om du ikke har prøvd det, ikke lat som du vet

hmmm

Anonymkode: c6676...df7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå var det jo mange som ble skadd (og to drept💔) da, i en enkelt hendelse. Og dette er jo ikke noe som vanligvis skjer i Norge. Så da er det ikke rart at det blir mye oppmerksomhet rundt dette..

I tillegg så skjer det rett før Pride, og det blir skutt mot folk på en gay-bar. Så da er det jo naturlig å tro at det er en sammenheng. Og det er mye vold mot skeive folk, pga legningen deres(og mye som ikke havner i media engang). Så det er ikke rart at folk føler seg utrygge, når sånt skjer💔💔🏳️‍🌈 

Det har selvfølgelig ikke med religion å gjøre, nei. Og det er kjempeviktig at det også blir tatt opp! 

Anonymkode: 8ec93...eeb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg glemmer aldri ene gangen jeg var på tur rundt Smålongeren i Bergen. Et godt stykke bort fra meg kom to kvinner hånd i hånd. De ble skjelt ut av 3 mennesker fra en spesiell kultur, for å si det slik. Har aldri hørt slik kjefting. Jeg ble så sinna at lille meg på 155 cm gikk bort til disse menneskene og sa fra til dem at her i landet aksepterer vi alle seksuelle legninger og var de av en annen mening fikk de klappe igjen snasken og ta seg sammen.

Jeg fikk samme skyllebøtten. Slike ting gjør meg så sint at jeg mister all vett og forstand.

• Liker 7
  • Hjerte 14
  • Nyttig 4
Skrevet
Honey Dew skrev (1 minutt siden):

Jeg glemmer aldri ene gangen jeg var på tur rundt Smålongeren i Bergen. Et godt stykke bort fra meg kom to kvinner hånd i hånd. De ble skjelt ut av 3 mennesker fra en spesiell kultur, for å si det slik. Har aldri hørt slik kjefting. Jeg ble så sinna at lille meg på 155 cm gikk bort til disse menneskene og sa fra til dem at her i landet aksepterer vi alle seksuelle legninger og var de av en annen mening fikk de klappe igjen snasken og ta seg sammen.

Jeg fikk samme skyllebøtten. Slike ting gjør meg så sint at jeg mister all vett og forstand.

Du er tøff som står opp mot urett ❤️

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Men skeive kvinner opplever samme dritten som heterofile kvinner da. Så det blir omtrent det samme sammenlignet med skeive menn uansett.

Anonymkode: 10f0e...995

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

hmmm

Anonymkode: c6676...df7

Det var det? Hmm

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Uenig. Jeg er heterofil kvinne med homofile mannlige nære venner. Har opplevd det mottsatt av det du beskriver. 

Anonymkode: 633f0...eac

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnnePåLande skrev (7 minutter siden):

Nå handler ikke dette om skyteepisoder, men knivstikking. Volden og kriminaliteten i dette landet har eskalert noe voldsomt. Dette er også en form for terror: https://www.ao.no/knivstikking/

Vi har et kjempeproblem. Oslo er en liten by, burde ikke finnes noe kriminalitet.

Men Oslo er jo gjennomsyret, så har vi rusproblemene som flyter rundt i gatene, se rundt torggata, storgata, brugata, nederst på grunerløkka. En tragedie, disse har bare blitt flyttet rundt i Oslo. Verre blir det.

Tendenser m ed rusmisbrukere har også startet på lillestrøm stasjon, de har ryddet opp flere ganger.

Anonymkode: 938a7...0b7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...