Sommer2464 Skrevet 27. juni 2022 #1 Del Skrevet 27. juni 2022 Har du lovet presten å oppdra barnet i kristen tro? Selv om du ikke er kristen? Dette er et hån mot den norske kirke! Dersom du ikke er kristen ikke lov å oppdra barna i den kristne tro! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #2 Del Skrevet 27. juni 2022 Ikke løyet siden jeg hverken har døpt ungene eller giftet meg. Jeg har derimot bannet i kirka, opptil flere ganger faktisk. Anonymkode: 51042...087 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #3 Del Skrevet 27. juni 2022 Nei og det er en av grunnene til at jeg ikke ønsket at barna mine skulle bli døpt eller at jeg skulle være fadder. Anonymkode: cffa1...0d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #4 Del Skrevet 27. juni 2022 Nei, det har jeg ikke. Jeg anser meg selv som kristen. Ikke at jeg er religiøs fanatiker, men jeg tror på både gud, jesus og den hellige ånd. Javist kan jeg banne som en bryggesjauer innimellom, og jeg har brutt mer enn et av de ti bud, men jeg kan også mye bibel historie og feirer kristne høytider og stiller i kirken et par ganger i året. Kan til og me slumpe til å be en aftenbønn i ny og ned. Jeg har ikke egne barn, men er fadder til et par og spør de om ting som har med tro og gjøre så svarer jeg, men jeg pakker ikke kristendommen på dem. Kort oppsummert, svaret er nei. Anonymkode: 11ea0...140 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #5 Del Skrevet 27. juni 2022 Ikke jeg, men vet om hedninger som har døpt barna sine. Anonymkode: c998e...fee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #6 Del Skrevet 27. juni 2022 Ja, har både giftet meg der, døpt egne barn, og vært fadder. Der og da løy jeg ikke, for jeg ønsker inderlig at det skulle finnes en gud. Nå vet jeg at det ikke finnes noen gud (verken din eller en av de 3500 andre). Har null dårlig samvittighet. Det betyr ikke noe at jeg ga de løftene, fordi den jeg lovet noe til ikke eksisterer. Anonymkode: 8050b...bc8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #7 Del Skrevet 27. juni 2022 Jeg er ikke kristen. Men jeg er både konfirmert. Og fadder til flere. Og har begravet en forelder - da måtte jeg faktisk si rett ut at personen ikke var kristen, men at vi satt pris på å få låne kirkerommet og prestens tid. Jeg ser slik på det når jeg lover å bidra til å hjelpe foreldrene å oppdra barnet i den kristne tro; at jeg lover å bidra med gode verdier og veiledning. Så dropper jeg bare historiefortellingen rundt det. Anonymkode: 261d3...ff5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #8 Del Skrevet 27. juni 2022 Sommer2464 skrev (8 timer siden): Har du lovet presten å oppdra barnet i kristen tro? Selv om du ikke er kristen? Dette er et hån mot den norske kirke! Dersom du ikke er kristen ikke lov å oppdra barna i den kristne tro! Haha, ja. Er misjonerende ateist og fader til flere barn 😆 Anonymkode: 3d188...3ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ghostface Skrevet 27. juni 2022 #9 Del Skrevet 27. juni 2022 Jeg har ikke vært i kirka siden konfirmasjonen min og dåp til nevøene mine. Har siden meldt meg ut. Så nei, har ikke løyet i kirka. Hadde ikke gjort meg noe da jeg ikke har noen tro. Det er jo en grunn til at jeg meldte meg ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 27. juni 2022 #10 Del Skrevet 27. juni 2022 En ekte prest er totalt Gud-realisert, det samme med en Jødisk eller Muslimisk prest. Jeg skal faktisk dra til en prest i morra eller noe. Har aldri møtt en Kristen prest før... Tenker det blir sykt. Jeg skal ha all respekt til han. En Kristen prest er ingen å leke med. Sannelig, i Gud's Navn, det er en hellig ting når 2 mennesker opplever dems Gud sammen!! Gud er den Største!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 27. juni 2022 #11 Del Skrevet 27. juni 2022 Sommer2464 skrev (11 timer siden): Har du lovet presten å oppdra barnet i kristen tro? Selv om du ikke er kristen? Dette er et hån mot den norske kirke! Dersom du ikke er kristen ikke lov å oppdra barna i den kristne tro! Ja. Har både døpt alle barna og giftet meg i kirka, selv om jeg ikke er medlem engang. Sa bare jada når presten spurte, han sjekket ikke det opp. Har og bannet mye i kirka. Gud er overalt, ikke bare i spesefikke bygninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #12 Del Skrevet 27. juni 2022 Har bare vært i en kirke to ganger. Ene var på klassetur med barneskolen, og den andre var begravelsen til min bestefar. Jeg er ikke døpt, og jeg giftet meg på rådhuset for papirene sin skyld. (Er forresten medlem av statskirken selv om jeg har meldt meg ut to ganger. Skattesvindel i stortstilt stil, med regjeringens velsignelse.) Anonymkode: d7b2c...42e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #13 Del Skrevet 27. juni 2022 Nope! Står ikke som medlem i den norske kirke, og ikke har jeg tenkt å bli medlem der heller, og ikke medlem av noe som helst trosamfunn. Anonymkode: eec67...e16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #14 Del Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har bare vært i en kirke to ganger. Ene var på klassetur med barneskolen, og den andre var begravelsen til min bestefar. Jeg er ikke døpt, og jeg giftet meg på rådhuset for papirene sin skyld. (Er forresten medlem av statskirken selv om jeg har meldt meg ut to ganger. Skattesvindel i stortstilt stil, med regjeringens velsignelse.) Anonymkode: d7b2c...42e Har medlemskap i kirken utslag på skatteoppgjøret? Anonymkode: b5571...664 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #15 Del Skrevet 27. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Har medlemskap i kirken utslag på skatteoppgjøret? Anonymkode: b5571...664 De får penger av staten basert på medlemstall. De har blitt tatt på fersken i skattesvindel mange ganger, men det har aldri fått konsekvenser for noen. Anonymkode: d7b2c...42e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #16 Del Skrevet 27. juni 2022 Nei, mine barn er ikke døpt. Hvis de ønsker å døpe seg når de blir større, står de fritt til det. Men det ser ikke slik ut. Anonymkode: 7505e...a68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #17 Del Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): De har blitt tatt på fersken i skattesvindel mange ganger, men det har aldri fått konsekvenser for noen. Anonymkode: d7b2c...42e Jepp. https://www.nettavisen.no/omfattende-medlemsjuks-i-den-norske-kirke/s/12-95-3422815364 Det har den katolske kjerka i Norge også. Blant annet har de drevet å automatisk meldt inn alle med navn som høres ut som de kommer fra et majoritetskatolsk land (Polen f.eks.) https://www.op.no/kirken-jukset-med-medlemstall-na-ma-den-betale-tilbake-broder-hallvard-i-st-frans-dette-er-trist-leit-og-pinlig/s/5-36-808784 (pluss) Lurer på hva det er med religiøse organisasjoner og å bare ta for seg. De tror vel de har gudonmelig rett.. Anonymkode: 99ca1...cc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #18 Del Skrevet 27. juni 2022 Tjaa gifta meg i kyrkja. Mannen er kristen og det var viktig for han. Eg løy ang det å vere kristen, eg trur ikkje på den måten. Er Agnostiker. Anonymkode: cad77...7cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #19 Del Skrevet 27. juni 2022 13 hours ago, Sommer2464 said: Har du lovet presten å oppdra barnet i kristen tro? Selv om du ikke er kristen? Dette er et hån mot den norske kirke! Dersom du ikke er kristen ikke lov å oppdra barna i den kristne tro! Jeg tenker at det ikke er så ille. For presten, den lokale menigheten og hele DNK synes det er helt greit at ateister står der og lyver. Kirken håner sin egen tro. Anonymkode: 93b82...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #20 Del Skrevet 27. juni 2022 Nei, men har banna i kjerka. Det regnet og jeg sklei som faen på gulvet og tryna. Da ropte jeg faaaaaaaaen! Anonymkode: 73111...4da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå