AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #1 Skrevet 27. juni 2022 Hvor gamle var deres barn da de fikk mobil eller klokke (tenker da på smartklokke for å ringe med)? Har et barn som begynner på skolen i høst og tenker at det hadde vært kjekt å ha mulighet til å kommunisere dersom barnet skal noen steder. Samtidig føler jeg at barnet er ganske ungt, så jeg er usikker. Anonymkode: d107e...c4e
Million Skrevet 27. juni 2022 #2 Skrevet 27. juni 2022 Det er jo mindre sjanse for å rote bort, miste eller glemme en klokke som sitter fastspent på armen, i forhold til en mobil. Jeg ville startet med klokke. Det høres ut som et bedre alternativ for de yngre, som kanskje sliter med å holde orden i sakene sine og glemmer lett bort ting og mister ting. 2
snillOnkel Skrevet 27. juni 2022 #3 Skrevet 27. juni 2022 Vi kjøpte klokke til førsteklassingen. Fungerer ypperlig. Vi får tak i ham når vi vil, ser hvor han er, og han kan ikke surfe på klokken. 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #4 Skrevet 27. juni 2022 snillOnkel skrev (3 timer siden): Vi kjøpte klokke til førsteklassingen. Fungerer ypperlig. Vi får tak i ham når vi vil, ser hvor han er, og han kan ikke surfe på klokken. Hvilken modell har dere gått for? 😊 har sett på Xplora Go 2, men den har litt ymse omtale. Anonymkode: d107e...c4e
snillOnkel Skrevet 27. juni 2022 #5 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvilken modell har dere gått for? 😊 har sett på Xplora Go 2, men den har litt ymse omtale. Anonymkode: d107e...c4e Xplora et eller annet, ja.. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #6 Skrevet 27. juni 2022 Vår fikk iphone på 2-års dagen Anonymkode: f8776...71b 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #7 Skrevet 27. juni 2022 Jeg jobber som lærer og ønsker de klokkene langt vekk. Elevene fikler og spiller og gjør alt annet enn skolearbeid når den er på armen. Anonymkode: ee288...767 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #8 Skrevet 27. juni 2022 Min fikk klokke når han begynte på skolen. Veldig greit å kunne følge ham på GPS når han går til og fra til skolen. Og at han kan ringe oss om noe skjer. I skoletiden må klokken være i sekken. Anonymkode: 57864...f03 2
Gjest FlyingHigh Skrevet 27. juni 2022 #9 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vår fikk iphone på 2-års dagen Anonymkode: f8776...71b Ja, særlig....🤧
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #10 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg jobber som lærer og ønsker de klokkene langt vekk. Elevene fikler og spiller og gjør alt annet enn skolearbeid når den er på armen. Anonymkode: ee288...767 Kommer an på klokkene det! Mange kan skrus i skolemodus i skoletiden, da vises kun klokke i displayet! Og mange av de har veldig begrensede muligheter. Fint for foreldre for å vite at ungen er på skolen i skoletiden (vår har innebygget GPS) Anonymkode: deb09...958 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #11 Skrevet 27. juni 2022 Hva med en smartklokke som bare kan ringe til mor og far?🙂 Anonymkode: d7af0...c8b 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #12 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvor gamle var deres barn da de fikk mobil eller klokke (tenker da på smartklokke for å ringe med)? Har et barn som begynner på skolen i høst og tenker at det hadde vært kjekt å ha mulighet til å kommunisere dersom barnet skal noen steder. Samtidig føler jeg at barnet er ganske ungt, så jeg er usikker. Anonymkode: d107e...c4e Min fikk mobil i februar ,da fylte han 9 klokke har han aldri hatt for han er en rotekopp Anonymkode: 30f01...290
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #13 Skrevet 27. juni 2022 Lurer jeg også på. Mange her i barnehagen som kjøper slike klokker til skolestart. Jeg er ganske skeptisk. Tenker at hvis hun får problemer på skolen/sfo av ett eller annet slag så er det lærerne eller de andre voksne hun må gå til. KJøper jeg klokke, så tenker jeg at terskelen for å ringe meg vil være ganske lav. Er så klart gull verdt hvis hun kommer ut for noe mer alvorlig, går seg bort, mister bussen eller noe... Og greit å kunne nå henne hvis hun er ute i nabolaget og leker. Usikker. Har egentlig ikke lyst, og blir enda mer skeptisk når læreren i tråden sier at man kan spille på klokkene! Virker totalt unødvendig for en femåring å bli avhengig av slikt. Vil se det an og kjøper hvis alle andre i klassen har. Helt uaktuelt å kjøpe telefon på noen år ennå, da er klokke tross alt bedre, og det er også argumentet til foreldrene i barnehagen som har kjøpt klokke til eldre søsken og som er begeistret. Anonymkode: 1c1da...682
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #14 Skrevet 27. juni 2022 Mine har fått klokke. De er 5 og 6. Anonymkode: 01517...3cc
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #15 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg jobber som lærer og ønsker de klokkene langt vekk. Elevene fikler og spiller og gjør alt annet enn skolearbeid når den er på armen. Anonymkode: ee288...767 Xplora klokkene har ikke spill.. De har også noe som heter skolemodus, da kan ingen (til og med ikke vi som foreldre) ringe til klokken og barnet kan ikke bruke den til annet enn å se tiden Anonymkode: 78186...4dc
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #16 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg jobber som lærer og ønsker de klokkene langt vekk. Elevene fikler og spiller og gjør alt annet enn skolearbeid når den er på armen. Anonymkode: ee288...767 Xplora-klokkene har ikke spill. Hva slags skole jobber du på som lar ungene ha klokkene på armen i skoletida? Det er jo forbudt på omtrent alle skoler. Anonymkode: 94571...f4c 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #17 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Xplora-klokkene har ikke spill. Hva slags skole jobber du på som lar ungene ha klokkene på armen i skoletida? Det er jo forbudt på omtrent alle skoler. Anonymkode: 94571...f4c I følge Xplora er det 80 % av alle undersøkte skoler som tillater dette. Såfremt klokka er i skolemodus. Anonymkode: 1c1da...682
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #18 Skrevet 28. juni 2022 Min på 7 har klokke. Den ligger i sekken på skolemodus til han går hjem. Nydelig oppfinnelse somgjør at han ikke trenger tlf før om noen år:) Anonymkode: 6d0c2...a85
tangent Skrevet 28. juni 2022 #19 Skrevet 28. juni 2022 Vår trengte det ikke i første klasse, og egentlig ikke i andre klasse heller. Da hentet vi på skole og han var hos venner og venners foreldre slik at vi kunne få tak i foreldrene til kameratene hans hvis det var noe. Men nå på slutten av 2. klasse har vi sett behovet for å kunne få tak i ham, for nå er han ute med venner i nabolaget uten at det er voksne som følger dem rundt. Og nå i sommer regner jeg med at han kommer til å være ute mye med venner. Så da har han fått xplora. Ikke praktisk med mobil når han løper ut i bare shorts og tskjorte og uten lommer med plass til mobil.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #20 Skrevet 28. juni 2022 Hvor mye vann tåler egentlig disse klokkene? Tenker da mest på regn, men også ved uhell og søl. Og kan man bruke klokka uten apper? Leser at man setter skolemodus i en egen foreldre-app. Er det en forutsetning at foreldre selv disponerer smarttelefon kanskje? Tror ikke jeg kommer til å legge inn trygge områder, eller spore vha GPS. Tenker å bruke klokka som en vanlig telefon. Da burde det vel la seg gjøre uten app? Anonymkode: 1c1da...682
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå