Gå til innhold

Glad jeg har klart å fjerne alle laster, kun fokusere på næringsrik mat.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Din virkelighet, som ikke har rot i den egentlige virkeligheten. Det er dumt å være så påståelig og kjepphøy når man uttaler seg om noe man har lite peiling på. 

Avhengigheter er kompleks. Det er ikke sort/hvitt. Og ingen mennesker er dumme fordi de er avhengige. Og man er ikke avhengig av godteri selv om man spiser litt på lørdager. Man er ikke alkoholiker fordi man tar seg et glass rødvin i ny og ne. 

Anonymkode: 900aa...071

Klart man er avhengig når man innlærer hjernen sin lørdagsgodt, tenk på det du. Et veldig norsk fenomen. Hjernevasker barna sine på den måten.

Veldig enkelt.

Anonymkode: ed3d2...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvorfor det? Det er jo fantastisk.

Jeg er jo ikke frelst, men klarer å se galskapen. Folk er jo dumme når de lar seg være avhengige og styrt på denne måten da.

Se bare i butikken, ved kassa har de lagt frem sjokolade etc der man legger på varene for å lokke mennesker til å kjøpe...

Skal innrømme jeg har tenkt litt i din retning når jeg kjøper kaffe. Det er jo så dyrt, og jeg klarte meg veldig godt uten før. Jeg likte det ikke engang. Kanskje huden min hadde vært finere om jeg aldri begynte også.

Anonymkode: 8ce7c...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal innrømme jeg har tenkt litt i din retning når jeg kjøper kaffe. Det er jo så dyrt, og jeg klarte meg veldig godt uten før. Jeg likte det ikke engang. Kanskje huden min hadde vært finere om jeg aldri begynte også.

Anonymkode: 8ce7c...526

Nikotin gjør huden din ødelagt også, så hold deg unna alle dumme stimulanter.

Mange glemmer at koffein er sentralstimulerende. Noen tror det er sosialt å drikke kaffe, det er jo ikke innholdet i koppen som definerer om ting er sosialt. Du kan jo like godt drikke vann....sosialt handler om utbyttet du får av et menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste for meg er å leve og ha det godt, den tida jeg har.

Jeg har INGEN som helst mål om å bli 90 eller 100 år.

Men jeg har lagt om livsstilen, for å leve lengre enn jeg mest sannsynlig hadde gjort uten å legge om. Det har resultert i en stor vektnedgang, og positiv på alle blodprøver jeg har tatt.

Men jeg vil da kose meg den tida jeg har her i livet.
Ja, jeg spiser 2 små sjokolader på lørdagskveldene, og ja, en sjelden gang en lørdag deler jeg og mannen min en flaske rødvin. Da nyter vi den flaska med god samvittiget, er ikke akkurat alkohollikere om vi deler en flaske rødvin 2 ganger i mnd. 

Kaffe drikker jeg sjelden, men mest fordi jeg ikke er så veldig glad i det, men tar en kopp på besøk.

Røyke har jeg også gjort, men godt over 20 år siden jeg slutta med det.

Jeg koser meg med 2 sjokolader på lørdagene, et glass rødvin et par ganger i mnd, og ellers god og sunn mat. Uten at vi er avhengige av hverken det ene eller andre.

Livet skal også nytes når vi er her, og vi har alle forskjellige måter å nyte livet på. Og det er jammen bra vi er forskjellige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Klart man er avhengig når man innlærer hjernen sin lørdagsgodt, tenk på det du. Et veldig norsk fenomen. Hjernevasker barna sine på den måten.

Veldig enkelt.

Du aner jo ikke hva avhengighet er. 

Men nei, ingen trenger godteri, nikotin, koffein eller alkohol.  Men avhengighet er litt mer kompleks for veldig mange desverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Veldig enkelt.

Hva da, usunn mat til barn er et norskt fenomen? Nå smører du tjukt på , men jeg regner med at folk vil fortsette å bite på :ler:

Anonymkode: 11f72...2e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har det trivlig som dumt menneske jeg da :) Deilig å leve livet her og nå, glad i både øl og Netflix. Er veganer som aldri har røyket eller snust, men ikke noe av det er spesifikke valg grunnet helse. Holder meg uansett frisk og rask ved trening, sikkert en haug med usunne vaner, men det høres ut som et slitsomt liv å være perfekt med alt hele tiden, så er jeg heller dum og lykkelig. Fint at du har funnet noe som du trives med, ts. Det håper jeg alle dere andre i denne tråden gjør også 🥰

Anonymkode: 35d90...eef

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.6.2022 den 9.02):

Det er så deilig når man gjennomskuer mennesket, om hvor dumme vi kan være. Enkle simple vesen.

Noe sier meg at du ikke er kvitt alle laster. Mulig du sliter litt med hovmod.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du aner jo ikke hva avhengighet er. 

Men nei, ingen trenger godteri, nikotin, koffein eller alkohol.  Men avhengighet er litt mer kompleks for veldig mange desverre. 

Jo, avhengighet er alt du nevner. Samt mange andre ting også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
tonebelinda skrev (32 minutter siden):

Jeg koser meg med 2 sjokolader på lørdagene, et glass rødvin et par ganger i mnd, og ellers god og sunn mat. Uten at vi er avhengige av hverken det ene eller andre.

Livet skal også nytes når vi er her, og vi har alle forskjellige måter å nyte livet på. Og det er jammen bra vi er forskjellige

Ja, du bruker en stimulant som sjokoladene gir deg. Er jo det som er greia, du medisinerer deg selv på den måten :) Samme med alkohol, den er også sentralstimulerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei avhengighet er først og fremst en sykdom, og den er ganske lik uavhengig av om det er sukker, trening, sunn mat eller kaffe man er avhengig av :) 

Anonymkode: 11f72...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, du bruker en stimulant som sjokoladene gir deg. Er jo det som er greia, du medisinerer deg selv på den måten :) Samme med alkohol, den er også sentralstimulerende.

😂🤣

God bedring!

Anonymkode: 8e19c...987

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så fint for deg :)

Men å spise sunt og unngå kaffe, sukker, osv betyr ikke du er frisk, eller bedre enn andre. Jeg sluttet med kaffe i fjor fordi jeg måtte, og samme med sukker. Det gjør min allerede dårlige helse verre. 

Syns ikke du skal forvente at du kommer til å holde deg friskere eller bedre enn andre, for den kjipe sannheten er at hvem som helst kan bli syk når som helst. At du spiser sunt gir deg ikke fripass. 

Jeg spiste sunt, jobbet og studerte, og trente 5 ganger i uken. Hoverte ikke over andre for det. Og syk ble jeg likevel. Du vet aldri hva som skjer imorgen.

Anonymkode: 8850d...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Man kan bli avhengig av det, men man er ikke nødvendigvis det. 

Gå til Google, så typer du inn avhengighet. Så leser du litt og oppdaterer kunnskapen din. Veldig nyttig slik at man ikke fremstår som totalt kunnskapsløs 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Du forstår ikke hva avhengighet er. Evt så troller du bare. I tillegg lider du kraftig under lasten hovmod.

Anonymkode: bb3a0...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor lever du så stramt og rigid?

De årene du evnt får ekstra, de får du helt på slutten, men da er du kanskje aldersdement og har ikke noe glede av det.

Anonymkode: 4ae49...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det er bare en eneste jeg ser som dum i denne tråden og det er trådstarter. En svart/hvitt tenkende jente som sannsynligvis er i slutten av tenårene begynnelsen av 20årene som har sett lyset for første gang og forstått og fått i innsikt i noe andre mennesker er for primitive til å forstå. Vi andre forstår derimot at du ikke ender opp med hjerteinfarkt av en fredagspils eller kvikk lunch på fjelltur, at du kan unne deg akkurat det du vil i moderate mengder og at balanse og måtehold er stikkordet. 

Lykke til med din første sprekk og sukkercarving. Herbalife ringte  forresten nå og sa at de trenger akkurat deg 

Anonymkode: 9c03a...d8d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det er bare en eneste jeg ser som dum i denne tråden og det er trådstarter. En svart/hvitt tenkende jente som sannsynligvis er i slutten av tenårene begynnelsen av 20årene som har sett lyset for første gang og forstått og fått i innsikt i noe andre mennesker er for primitive til å forstå. Vi andre forstår derimot at du ikke ender opp med hjerteinfarkt av en fredagspils eller kvikk lunch på fjelltur, at du kan unne deg akkurat det du vil i moderate mengder og at balanse og måtehold er stikkordet. 

Lykke til med din første sprekk og sukkercarving. Herbalife ringte  forresten nå og sa at de trenger akkurat deg 

Anonymkode: 9c03a...d8d

Ser at du lurer deg selv, alle får ikke cravings vet du :) Det er noe DU skaper selv, herbalife er et søppelprodukt!

Ja til næringsrik mat :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del vil jeg heller ha den isen i sola og muligheten til å drikke meg småfull på litt for mange øl med gode venninner. DET gjør meg lykkelig! På samme måte som ren, sunn mat og hard trening. Alt med måte. 

Jeg har hverken sukkercravings eller behov for øl, og har ingen problemer med avstå. Ser bare ikke hvorfor jeg skal gjøre det når det gir meg den gleden det gjør. For meg virker det kjedelig og kun spise ren mat, på samme måte som det virker slitsomt å være avhengig av alkohol/sukker. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.6.2022 den 9.02):

Dette er en seier for meg, etter straks 2år uten koffein, søtsaker som jeg MÅTTE ha. Kuttet også ut alkohol, som er en forferdelig vane. Som nordmenn har et religiøst forhold til. Heldigvis aldri brukt nikotin.

Tenkt på hvor dumt dette er? Kjøpe en seg en avhengighet, som snus for eks. Du BETALER for å være hekta! Klarer deg ikke uten! Tenk, så dumt kan et menneske være.

Det samme gjelder dårlig næring, som godteri/kjeks/kaker/koffeindrikker/andre ting vi lures til å kjøpe.

KOS! Joda, hva er KOS? Spise noe dårlig næring eller drikke alkohol! 🤣 Hvorfor er mennesket så dumt? Lurer hjernen sin med feil næring!

Så har du de som trener, er godt trente. Men alikevel skal forvare godteri hver lørdag, fordi det er balanse! Legger ut bildet på insta av godteskåle eller posen, der de hylles opp i skyene av balansen! Så pinlig, du kan ikke forsvare lørdagsgodteriet. Det er dårlig næring OG dårlig vane, punktum.

Det er så deilig når man gjennomskuer mennesket, om hvor dumme vi kan være. Enkle simple vesen.

Og hva er din definisjon på næringsrik mat?Og hva er din definisjon på næringsrik mat?

Anonymkode: 9d0be...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...