AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #1 Skrevet 27. juni 2022 Har vært igjennom 2 samboerskap selv, ser hvor mye ting endrer seg når man bor sammen. Ting blir jo veldig intenst, man bruker rett og slett for mye tid sammen. Tror ikke det er sunt for noen jeg. Fra å møtes 2-3 dager i uken som kjæreste, sove alene. Sex 2-3 dager i uken. Så er man sammen på fulltid! Stor forskjell. Det fleste er jo uenige om ting, alltid noe. Sexlivet dabber også av når man kan ha sex mye, så driver folk å sammenligner seg med andre....hvor mye sex de har. Skal liksom være bedre. Nei, takke meg til kjæreste. Bo selvstendig, møtes etter behov Anonymkode: ba2d5...99e 6 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #2 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har vært igjennom 2 samboerskap selv, ser hvor mye ting endrer seg når man bor sammen. Ting blir jo veldig intenst, man bruker rett og slett for mye tid sammen. Tror ikke det er sunt for noen jeg. Fra å møtes 2-3 dager i uken som kjæreste, sove alene. Sex 2-3 dager i uken. Så er man sammen på fulltid! Stor forskjell. Det fleste er jo uenige om ting, alltid noe. Sexlivet dabber også av når man kan ha sex mye, så driver folk å sammenligner seg med andre....hvor mye sex de har. Skal liksom være bedre. Nei, takke meg til kjæreste. Bo selvstendig, møtes etter behov Anonymkode: ba2d5...99e Kommer jo an på hvordan man gjør ting da. Man trenger ikke gå oppå hverandre om man bor sammen. Når jeg er lei gubben, sender jeg han på tur, så jeg får nyte huset og roen for meg selv. Han digger det, og jeg digger det sånn. Har hytte da, så han drar dit og pusler med sitt. Anonymkode: a8005...4a9
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #4 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kommer jo an på hvordan man gjør ting da. Man trenger ikke gå oppå hverandre om man bor sammen. Når jeg er lei gubben, sender jeg han på tur, så jeg får nyte huset og roen for meg selv. Han digger det, og jeg digger det sånn. Har hytte da, så han drar dit og pusler med sitt. Anonymkode: a8005...4a9 Ja, der ser du hvor dysfunksjonelle forhold er. Du sender ut mannen når du er lei han....jaja. Anonymkode: ba2d5...99e
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #5 Skrevet 27. juni 2022 Min erfaring er at sexlivet tar seg opp når man blir samboere og får mer tid sammen. Anonymkode: e3652...193 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #6 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja, der ser du hvor dysfunksjonelle forhold er. Du sender ut mannen når du er lei han....jaja. Anonymkode: ba2d5...99e Det står at begge digger å ha aleinetid, hvorfor gjør du det til et problem? Anonymkode: e3652...193 11
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #7 Skrevet 27. juni 2022 Folk er forskjellige. Jeg stortrives med samboerskap. Vi er begge introverte så vi gir hverandre begge mye tid for oss selv. Samtidig er det godt å ha den andre der, vi er så komfortable rundt hverandre at det å være med ham er som å være alene. Anonymkode: 0dff4...8de 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #8 Skrevet 27. juni 2022 Nå er ikke jeg og mannen sammen på "fulltid", selv om vi bor sammen. Jeg synes ikke det er kvelende, men vi er jo forskjellige alle mann Anonymkode: 70fa7...4cd 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #9 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Kommer jo an på hvordan man gjør ting da. Man trenger ikke gå oppå hverandre om man bor sammen. Når jeg er lei gubben, sender jeg han på tur, så jeg får nyte huset og roen for meg selv. Han digger det, og jeg digger det sånn. Har hytte da, så han drar dit og pusler med sitt. Anonymkode: a8005...4a9 Er det bare du som sender mannen ut? Aldri han som sender deg ut? Anonymkode: 70fa7...4cd 1
Carrot Skrevet 27. juni 2022 #10 Skrevet 27. juni 2022 Jeg er tildels enig i at å bo sammen er mer krevende, men det er også slik at det man legger inn i et forhold er det man får utav det. så om jeg surner og blir trasig å være sammen med må jeg nesten regne med at samboeren påvirkes av dette så jeg ser det som mitt ansvar (på linje men hans) å eie mine greier og takle det for min egen del - på samme måte som jeg måtte gjort om jeg bodde alene. Samtidig er kommunikasjon mitt ansvar om det er noe som forstyrrer balansen, og da ikke bare si fra, men si fra på en slik måte at det kan taes imot og bearbeides.. Og jada, jeg skjønner at ikke alle er slik at de erkjenner at det er deres ansvar, men at de forventer at den andre skal tilrettelegge, passe på, verne om og alt det der og da er det klart at særbo er bedre enn sambo.. 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #11 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det står at begge digger å ha aleinetid, hvorfor gjør du det til et problem? Anonymkode: e3652...193 Alenetid, så da kaster man ut den ene parten? Eller forteller at nå må du gå ut...fordi JEG vil være alene 😂 Anonymkode: ba2d5...99e 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #12 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er det bare du som sender mannen ut? Aldri han som sender deg ut? Anonymkode: 70fa7...4cd Endelig en som forstod.. Anonymkode: ba2d5...99e
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #13 Skrevet 27. juni 2022 Carrot skrev (5 minutter siden): Jeg er tildels enig i at å bo sammen er mer krevende, men det er også slik at det man legger inn i et forhold er det man får utav det. så om jeg surner og blir trasig å være sammen med må jeg nesten regne med at samboeren påvirkes av dette så jeg ser det som mitt ansvar (på linje men hans) å eie mine greier og takle det for min egen del - på samme måte som jeg måtte gjort om jeg bodde alene. Samtidig er kommunikasjon mitt ansvar om det er noe som forstyrrer balansen, og da ikke bare si fra, men si fra på en slik måte at det kan taes imot og bearbeides.. Og jada, jeg skjønner at ikke alle er slik at de erkjenner at det er deres ansvar, men at de forventer at den andre skal tilrettelegge, passe på, verne om og alt det der og da er det klart at særbo er bedre enn sambo.. Ja, kommunikasjon er jo hovedproblemet i et forhold. Veldig få har det. Så er det jo hvor mye man skal jenke seg for å tilpasse seg, synes det går en grense der også. Selv ønsker jeg ikke å inngå for mye kompromiss der, så da velger jeg å bo selvstendig. Du skulle bare hørt alt fra mine venninner, hvor mye styr de har som samboere. Lista er lang. Anonymkode: ba2d5...99e
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #14 Skrevet 27. juni 2022 Jeg har bodd sammen med mannen min i 15 år. Aldri tenkt at det er for tett… hadde syns å bo alene er så kjedelig. Vil jo være sammen med han jeg elsker! Vi elsker å tilbringe tiden sammen. Krangler aldri. Sovner og våkner sammen. ❤️ Anonymkode: 745ed...3be 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #15 Skrevet 27. juni 2022 Hadde ikke orket det med mindre det var snakk om felles barn. Dersom det blir slutt mellom min ektemann og meg så er det 100 % uaktuelt å få ny mann inn i huset. Da vil jeg heller bo alene, med alle de fordelene som det innebærer. Anonymkode: 0469a...dca 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #16 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, kommunikasjon er jo hovedproblemet i et forhold. Veldig få har det. Så er det jo hvor mye man skal jenke seg for å tilpasse seg, synes det går en grense der også. Selv ønsker jeg ikke å inngå for mye kompromiss der, så da velger jeg å bo selvstendig. Du skulle bare hørt alt fra mine venninner, hvor mye styr de har som samboere. Lista er lang. Anonymkode: ba2d5...99e Også mye greier fra venninner med kjærester, de vet aldri hva de gjør på, og blir stresset osv.... Dette går begge veier. Anonymkode: 70fa7...4cd
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #17 Skrevet 27. juni 2022 Her går det fint. Begge er glad i gaming og mannen har et eget gamingrom utenfor huset med egen inngangsdør og greier. Han setter seg der når vi trenger space Anonymkode: 0a75a...23c 2
Carrot Skrevet 27. juni 2022 #18 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, kommunikasjon er jo hovedproblemet i et forhold. Veldig få har det. Så er det jo hvor mye man skal jenke seg for å tilpasse seg, synes det går en grense der også. Selv ønsker jeg ikke å inngå for mye kompromiss der, så da velger jeg å bo selvstendig. Du skulle bare hørt alt fra mine venninner, hvor mye styr de har som samboere. Lista er lang. Anonymkode: ba2d5...99e Men for min del tenker jeg jo at du ser på det på feil måpte, det handler mer om å få satt hvilke forventninger man har fra dag en og formidle dette underveis enn å "jenke seg for å tilpasse seg". Dersom dine forventninger til det å bo sammen er at du fortsatt skal ha din egentid så må du si det fra dag en. Du har ansvar dor at du har det bra, og så har du ansvar for at du ikke aktivt bidrar til at andre har det dårlig - for all del, men i det ligger egentlig ekstremt mye frihet også.. 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #19 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Alenetid, så da kaster man ut den ene parten? Eller forteller at nå må du gå ut...fordi JEG vil være alene 😂 Anonymkode: ba2d5...99e Konkret høres det ut som hun sier at en av dem godt kan være på hytta aleine. Jeg drar gjerne selv på hytta aleine selv om jeg er særboer, iblant godt å komme seg litt vekk fra både byen og kjæresten. Anonymkode: e3652...193 1
Majer Skrevet 27. juni 2022 #20 Skrevet 27. juni 2022 Viktig å ha muligheten til å reise bort, være litt fra hverandre etc. Man må vite hva man kan gjøre på forhånd- på samme måte som man ser etter rømningsveier når man går inn i et rom. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå