AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #1 Skrevet 27. juni 2022 Pga sykdom blir jeg varm og klam om natten, og en del netter våkner jeg og føler meg nærmest våt. Jeg synes det er så ekkelt og føler jeg burde bytte sengetøy med én gang, men jeg får ikke mulighet til å vaske sengetøyet hele tiden. Jeg er redd det blir oppblomstring av bakterier hvis jeg ikke bytter med én gang, og tenker på at det trekker gjennom til dyne, pute og madrass. Hvor ofte bør jeg bytte sengetøy? Hva gjør dere? Hva ville dere gjort i min situasjon? Anonymkode: f4555...b42
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #2 Skrevet 27. juni 2022 Bytter to ganger i uka på vår og sommer, en gang i uka på høst og vinter.. Har du vurdert vifte ved senga? https://www.clasohlson.com/no/Gulvvifte/p/36-6576 Anonymkode: a157e...e92 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #3 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bytter to ganger i uka på vår og sommer, en gang i uka på høst og vinter.. Har du vurdert vifte ved senga? https://www.clasohlson.com/no/Gulvvifte/p/36-6576 Anonymkode: a157e...e92 Dette er mer enn ofte nok Anonymkode: 3cbf5...b4f
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #4 Skrevet 27. juni 2022 Bruk madrassbeskytter og putebeskytter, så mindre fukt trenger inn. Om morgenen må du være nøye med å la senga tørke, ved å brette dyna helt bort fra madrassen. Du bør også vurdere hva slags sengetøy du har. Polyester eller andre kunststoff vil gjøre deg mer klam, det bør du unngå. Lin vil derimot hjelpe deg med å bli mindre klam. Hvis du svetter sengen våt hver natt bør du minst vaske hver uke. Anonymkode: a5cd6...f35 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #5 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Bruk madrassbeskytter og putebeskytter, så mindre fukt trenger inn. Om morgenen må du være nøye med å la senga tørke, ved å brette dyna helt bort fra madrassen. Du bør også vurdere hva slags sengetøy du har. Polyester eller andre kunststoff vil gjøre deg mer klam, det bør du unngå. Lin vil derimot hjelpe deg med å bli mindre klam. Hvis du svetter sengen våt hver natt bør du minst vaske hver uke. Anonymkode: a5cd6...f35 Tusen takk! Jeg har både madrassbeskytter og putebeskytter, men det er jo ingenting på dynen. Holder det med en gang i uken? Jeg føler jeg burde bytte med én gang det har blitt så fuktig.. Anonymkode: f4555...b42
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #6 Skrevet 28. juni 2022 Heng dynen til luft og tørk. Jeg har innimellom slitt med voldsom nattsvette, og da har jeg gjerne byttet dynetrekket et par ganger i uken. Lukter på det, da. Lukter det, skiftes det! Anonymkode: af6b4...b95 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #7 Skrevet 29. juni 2022 Hvis du dusjer daglig er du i hvert fall ikke skitten, selv om du svetter. Du kan legge et stort badehåndkle over puten din (og litt nedom den) og så vasker du håndkleet jevnlig. Du kan vel også vurdere en tynnere dyne om du er så varm. Jeg har heldigvis ikke dine plager, men jeg vasker likevel sengetøyet etter ca to ukers bruk. Dusjer eller vasker meg alltid før jeg legger meg. Om sommeren hender det ofte at jeg bare bruker et laken over meg, og eventuelt en sengeløper nederst, for det blir for varmt med dyne. Anonymkode: 2bc7a...eb0
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #8 Skrevet 29. juni 2022 Du kan ligge i en lakenpose, tynn sak som er lett å vaske : https://www.helsport.com/no/oppdag-helsport/soveposer/hvorfor-bruke-lakenpose/ Anonymkode: a6026...a8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå