Gjest Olav Skrevet 14. november 2005 #1 Skrevet 14. november 2005 Jeg pleier alltid å bake to pizzaer på en gang. Ofte er vi ikke mange nok til å spise 2 stk. Hvordan bør jeg behandle pizzaen som blir til overs, for at den skal smake like godt dagen etter? Har prøvd å ha den ustekt i kjøleskapet og så steke den dagen etter, men da blir bunnen hard og tynn, noe som ikke er så godt. Noen som har et lurt knep for å få en myk og godt hevet pizza dagen etter?
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2005 #2 Skrevet 15. november 2005 Steker den halvveis den dagen pizzaen er lagd, og putter den deretter i frysern. Dagen etterpå stekes den helt ferdig. Merker ikke noe forskjell på på den fra de helt nylagde pizzaene
Brunhilde Skrevet 15. november 2005 #3 Skrevet 15. november 2005 Jeg halvsteker bunnen - så lar jeg den bli kald før jeg legge rpå alt fyllet og hiver den i fryseboksen. Smaker akkurat som nylaget.
Gjest Olav Skrevet 15. november 2005 #4 Skrevet 15. november 2005 OK, takk for svar. Skal teste ut dette. Nå slipper jeg kanskje sånne kjipe pizzaer dagen etter. Men setter dere den rett inn i ovnen etter den har vært frosset, eller lar dere den tine på kjøkkenbenken først?
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2005 #5 Skrevet 15. november 2005 Sett den rett i ovnen, frossen, ikkeno' problem
Gjest Olav Skrevet 15. november 2005 #6 Skrevet 15. november 2005 Bør man bruke varmluft eller vanlig steking når den er frossen da?
Gjest samme gjesten igjen Skrevet 15. november 2005 #7 Skrevet 15. november 2005 Jeg bruker vanlig, men kanskje varmluft er bedre..? :klø:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå