AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #21 Skrevet 28. juni 2022 Hardt mot hardt. Hun kommer nok krypende når du viser henne en kald skulder.. men igjen, mulig du mister egne følelser for henne i prosessen. Men det er kanskje ikke så rart. Hun har ikke behandlet deg særlig pent. Så helt ok å være litt douche tilbake. Heier på deg Anonymkode: f0ab3...901 2
Villa Malla Skrevet 28. juni 2022 Forfatter #22 Skrevet 28. juni 2022 Takk. Har vært skikkelig douchbag nå, og hun er brått mer ydmyk. Har bursdag i helgen, men har så mange planer at det ikke blir særlig tid til meg. Barnebursdag på minste på formiddagen, sommerfest hos svigers på dagen og jentekveld for kona på kvelden, men vi skal ha en liten middag mellom alt. Jeg forsøkte å avlyse den, men da var hun veldig på at vi skulle kose oss med middag. Kanskje jeg avlyser litt nærmere og finner på noe med gutta istedenfor. Leke litt kostbar 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #23 Skrevet 28. juni 2022 14 hours ago, Villa Malla said: Mange kloke ord her. Hun dro til foreldrene sine i dag, blir borte et par dager. Skjedde litt greier hjemme i dag, jeg har sendt noen meldinger med kona til han andre. I dag snakket kona mi med elskeren sin, i bilen på vei til jobb. Da hun kom på jobb sendte hun meg melding om at jeg ikke skulle sende henne mld, gå bak ryggen hennes. Dette fikk hun greie på av han andre. Jeg fikk en dårlig følelse, de skulle ha minimal kontakt, kun jobbrelatert så jeg sjekket mobilen hennes da hun kom hjem fra jobb, og fant ut at de hadde snakket 27 minutter i telefon mens hun kjørte til jobb, 14 minutter på vei hjem og noen samtaler på facetime ila dagen. Ble rabalder da jeg fant det ut, hun ble sur og anklaget meg for å gå bak ryggen hennes. Holdt på å le meg i hjel og det var da hun dro til foreldrene sine. Jeg gikk på finn og fant noen leiligheter til leie, avtalte visning på en av de så vi kan bo 1 uke hjemme med barna og 1 uke i leiligheten. Da ble hun veldig satt ut, hun så ikke den komme. Hun sa vi har en avtale om å ha unntaktstilstand til over sommeren men jeg sa bare at jeg er lei av å bli bitchet rundt. Svarte kort på meldingene, sendte noen linker på leiligheter og fikk henne til å bli veldig utilpass. Fortalte også han andres kone at de snakker sammen i timesvis. Nå ligger jeg i sofaen med en deilig ro i kroppen og får hjerter og sov søtt meldinger av kona uten å svare. Føler jeg styrer skuta selv nå, det føles godt. Det er bra at du begynner å bli klar for å gå videre. Men de tingene jeg har uthevet må du slutte med. Forstår at det er fristende med hevn, men alle sånne tanker - og det å sette dem ut i praksis - er det stikk motsatte av å være likegyldig. Negativ oppmerksomhet er fortsatt oppmerksomhet, og som du selv ser, får du de mest tilfredsstillende "seirene" uansett, og mest sjelefred, de gangene du klarer å være likegyldig, kanskje til og med glad for å være ferdig. Det er også barn med i bildet, som skal samarbeides om, så alt som får henne til å krype litt for deg av egen maskin er gode forhandlingskort for din del, og alt som irriterer henne og gir henne positiv/negativ oppmerksomhet er dårlig. Anonymkode: 18dbc...0ec 1
umAxa Skrevet 28. juni 2022 #24 Skrevet 28. juni 2022 (endret) On 6/27/2022 at 12:48 AM, Villa Malla said: Hei. Ny her med nye problemer. Kona mi gjennom 12 år og 3 barn var utro med en på jobben, de hadde SMS-sex 2 ganger, først i vinter og så en gang i mai. Jeg fant det ut etter siste gangen, hun fortalte litt og jeg fant ut resten (tror jeg) ved å snoke på mobilen hennes, i tillegg til at jeg fant alle SMSene på Applewatchen hennes, meldingene blir ikke slettet der selv om man sletter de på mobilen... Hun mener jeg har tatt henne for gitt, og det har hun nok mye rett i, jeg har slitt med mine ting og være mye sint. Fikk diagnosen ADHD nå nylig, og har ikke alltid vært grei gutt selv, mye sint på både henne og barna, som har ført til mye dårlig stemning. Jeg er fullt klar over at det jeg har gjort ikke er greit, og hun kunne gått fra meg flere ganger for det jeg har gjort. Når hun etterhvert traff en mann hun syntes var attraktiv på jobben og som i tillegg ga henne komplimenter var løpet kjørt. De sendte masse SMSer og snapper, ikke nudes iflg henne, men over kanten alikevell. Vi snakker masse om dette, går til familievernkontoret og jeg til psykolog for å bearbeide følelsene mine, og ting ser bedre ut. Vi har fantastisk sex, reiser på tur uten barn, koser oss med vin og har det helt topp. Men så bestemmer hun seg for at jeg er mer venn enn kjæreste, hun har ikke følelser for meg på samme måte lengre. Jeg gjør alt jeg kan for å beholde henne, men er usikker på om hun nå bare bruker meg eller om det er reelt at hun vil vi skal fortsette å være sammen. Hun innfører sex-nekt, noe som er et nederlag for meg. Hun har ikke seksuell lyst. Men hun var kåt på kolleagen sin, så hvorfor ikke på meg? Etter noen dager onanerer vi sammen, og det ender med noen dager sex før hun igjen skrur til krana. Sier jeg er altfor opptatt av sex. Jeg er utrolig glad i sex og vil ha henne 24/7, klarer å pule 2-3-4 ganger om dagen, men forstår at det blir slitsomt for henne over tid. Nå har vi, etter veiledning hos familievernkontoret, blitt anbefalt å ikke ha sex på en stund, over sommerferien sier kona. Jeg sliter med å holde meg unna henne, tar på henne, vil ligge over henne og kysse henne, vil ta på henne, men hun sier nei. Men hun kan ta på meg, senest i dag kom hun bak meg og masserte nipplene mine under trøya, noe jeg tenner på, mens jeg ikke får lov å gjøre det samme tilbake. Faen, jeg blir så usikker. Vil for alt i verden beholde henne, men vet ikke hvor jeg har henne. Hun har gjort noe dumt og jeg må forsvare forholdet. Føles helt feil. Hva skal man gjøre? Skal jeg bare finne en annen å pule og gi faen i henne og ødelegge for barna eller skal jeg stå i det og kjempe for å beholde en utro dame som ikke har følelser for meg? Hodet eksploderer av usikkerhet. Min første tanke er at det er helt fantastisk hvordan (enkelte) kvinner kan få dette til å bli mannens feil... Min andre tanke er at det hele er faktisk bare et resultat av dine mangler. Du har ikke gjort alt riktig som er første steget å anerkjenne. For hennes del så ligger det på henne for ha å søkt virkelighetsflukt med å flørte ned kollegaer og sexting og den slags som er selvsagt feil. Hun skulle istedet vendt fokusert innover på forholdproblemer (som din adferd) mellom dere to. Dere begge vet det, men du må gjenta dette til du kan det utenat: Hun skal ikke bare flyte godt i forholdet du gir henne, hun er like ansvarlig som deg i å opprettholde det. Dette er din regel nr èn, og hun skal holdes ansvarlig for denne biten. Nå som det er sagt er dette også bare første del av en større del som jeg kommer tilbake til slutt. Din regel nr to er å forstå er at kvinners handlinger veier mer enn hennes ord. Uansett om det er tidlig i date prosessen, eller din langvarige kone. Enkelt forklart, så er hennes handlinger selve budskapet til enhver spørsmål du måtte ha om alt. Å snakke sammen er flott, men det må alltid bekreftes med hennes handlinger før eller siden. Hvis ikke disse to samstemmer er det stor sannsynlighet for at hun ikke tar deg eller forholdet seriøst. I min mening er dette alfa og omega og kan spare enhver mann som involverer seg med en kvinne for vanvittig mye hodebry og bortkastet tid. For å understreke hva jeg mener med dette, her er din regel nr tre: Kvinner bryter regler for menn hun vil ha, og lager regler for menn hun ikke vil ha. Og jeg sier dette rent som en ekko til din utsagn om at hun nå ser på deg som bare en venn, har sex-nekt, synes du er altfor opptatt av sex, og ikke føler seg så seksuell for tiden med deg. Hun lager regler for menn hun ikke vil ha. Men med menn hun vil ha, er hun en som bryter regler: Hun sexter med kolleager og gir sin tid og fokus og seksuelle energi med dem, når alle vet at det bryter reglene i et forhold. Ikke glem hva jeg sa isted: se hva en kvinne gjør; det er selve budskapet. Tilbake til første regel med del to: Forholdet er like bra som den som leder det. Her er det bare spekulasjon fra min side, men mest sannsynligvis så mistet du respekt og attraksjon over lengre tid med gjentatte småfeil fra din side. Du viste dårlig kontroll over din sinnstilstand, og din adferd gikk utover henne og barna. Jeg vet ikke hvor ille det var, men det skulle ikke overraske meg at hele sex-nekt og at hun spiller med deg er bare et resultat av at hun innerst inne ikke føler at du var den kapable mannen hun gikk utifra du var i starten. Selvsagt kan ikke hun bare forlate deg nå som hun er din kone med barn i bildet. Eneste hun kan gjøre er å "klage" på det med hennes indirekte måte å formidle misnøye på, gjennom å være lite tiltrukket av deg til tider og se og drømme om andre menn, osv. Ikke glem at hva hun gjør, er selve budskapet og det er noe hun prøver å fortelle deg mellom linjene her. Du startet hele problemstillingen med lite sex, men snu om på det, og se på løsningen som at du må være kapabel og stabil nok til å ha respekt fra din kone og hun vil ha lyst til å sex med deg og kun deg. Selvsagt er alt det ovennevnte opp til deg å bedømme om det gir noe verdi til din situasjon i dag. Ikke minst med å ta dine nødvendige tiltak som du må finne ut av selv. Ballen er i dine hender. Endret 28. juni 2022 av umAxa 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #25 Skrevet 28. juni 2022 Enig i det brukeren skriver over her. Greit å være litt douche. Det er en naturlig reaksjon. Men så kommer du nok bedre utav det med kjølig distanse på lang sikt. Hvis du vurderer å baile på henne på bursdagsmiddag i helga, så gjør det på en allright måte og argumenter for hvorfor du ønsker å feire annerledes. Du har virkelig all grunn til det, spør du meg. Anonymkode: f0ab3...901 1
ClausSaus Skrevet 28. juni 2022 #26 Skrevet 28. juni 2022 Villa Malla skrev (1 time siden): Takk. Har vært skikkelig douchbag nå, og hun er brått mer ydmyk. Har bursdag i helgen, men har så mange planer at det ikke blir særlig tid til meg. Barnebursdag på minste på formiddagen, sommerfest hos svigers på dagen og jentekveld for kona på kvelden, men vi skal ha en liten middag mellom alt. Jeg forsøkte å avlyse den, men da var hun veldig på at vi skulle kose oss med middag. Kanskje jeg avlyser litt nærmere og finner på noe med gutta istedenfor. Leke litt kostbar Nå er adferden din tydeligvis forbedret. Og det virker som om du allerede begynner å se effekten av å vise ryggrad. Good for you! 👍 Men det er en ting jeg gjerne vil påpeke, og det er at det virker som om du fortsatt gjør det du gjør med henne i tankene. Dette er farlig! Vil på det sterkeste råde deg til å slå bort alle tanker om henne og hennes reaksjon i de valg du foretar. Gjør det du vil, og gjør deg for din del – samma faen hvilken effekt det måtte ha på henne. Det motsatte av feilen du har gjort tidligere er ikke aggressivitet, enten den er aktiv eller passiv. For aggressivitet er også oppmerksomhet. Du må slutte å la henne være i fokus, og heller fokuset ditt mot deg selv og dine egne ønsker og behov. Håndhev grensene dine, som hun helt tydelig har lagt seg til å drite loddrett i. Hvis du ikke vil ha middag med henne – og det skjønner jeg godt om du ikke vil – så hvilken rolle spiller det hva hun føler om det? Har hun gjort seg fortjent til å være din prioritet? Ikke lek kostbar. Dette er ikke en lek. Vær kostbar. 4
ClausSaus Skrevet 28. juni 2022 #27 Skrevet 28. juni 2022 umAxa skrev (15 minutter siden): Min første tanke er at det er helt fantastisk hvordan (enkelte) kvinner kan få dette til å bli mannens feil... Min andre tanke er at det hele er bare et resultat av dine mangler. Har du gjort alt riktig? Nei. Du tvang ikke henne til å ta opp kontakter med kollegaer med sexting og den slags. Hun skulle vendt deres forholdproblemer (blant annet din adferd) mellom dere, og ikke sett utover og flørtet med andre rundt seg. Dere begge vet det, men du må gjenta dette til du kan det utenat: Hun skal ikke bare flyte godt i forholdet du gir henne, hun er like ansvarlig som deg i å opprettholde det. Dette er din regel nr en, men det er en del to av det som jeg kommer tilbake til. Din regel nr to er å forstå er at kvinners handlinger veier mer enn hennes ord. Uansett om det er i date prosessen, eller din langvare kone. Enkelt forklart, så er hennes handlinger selve budskapet til enhver spørsmål du måtte ha. Å snakke sammen er flott, men det må alltid bekreftes med hennes handlinger. Hvis ikke disse to samstemmer er det stor sannsynlighet for at hun ikke tar deg eller forholdet seriøst. I min mening er dette alfa og omega og kan spare enhver mann som involverer seg med en kvinne for mye hodebry. For å understreke dette, her er din regel nr tre: Kvinner bryter regler for menn hun vil ha, og lager regler for menn hun ikke vil ha. Og jeg sier dette rent som en ekko til din utsagn om at hun nå ser på deg som bare en venn, har sex nekt, synes du er altfor opptatt av sex, og ikke føler seg så seksuell for tiden med deg. Hun lager regler for menn hun ikke vil ha.Men med menn hun vil ha, er hun en som bryter regler: Hun sexter med kolleager og gir sin tid og fokus og seksuelle energi med dem, når alle vet at det er en form for utroskap. Tilbake til første regel med del to: Forholdet er like bra som den som leder det. Her er det bare spekulasjon fra min side, men mest sannsynligvis så mistet du respekt og attraksjon over lengre tid med gjentatte småfeil fra din side. Du viste dårlig kontroll over din sinnstilstand, og din adferd gikk utover henne og barna. Jeg vet ikke hvor ille det var, men det skulle ikke overraske meg at hele sex-nekt og at hun spiller med deg er bare et resultat av at hun innerst inne ikke føler at du var den kapable mannen hun gikk utifra du var i starten. Selvsagt kan ikke hun bare forlate deg nå som hun er din kone med barn i bildet. Eneste hun kan gjøre er å "klage" på det med hennes indirekte måte å formidle misnøye på, gjennom å være lite tiltrukket av deg til tider og se og drømme om andre menn... Ballen er virkelig i dine hender med å få snudd på dette, med å ta dine nødvendige tiltak og håpe at det vil gjenvinne respekten fra din kone, så kommer attraksjon og sex senere på sikt. Du startet hele problemstillingen med lite sex, men snu om på det, og se på løsningen som at du må være kapabel og stabil nok til å ha respekt fra din kone og hun vil ha lyst til å sex med deg og kun deg. Selvsagt er alt det ovennevnte opp til deg å bedømme om det gir noe verdi til din situasjon i dag. Dette er gull – veldig bra, @umAxa ! 👍 Vil bare få hekte på et fundamentalprinsipp som ligger i bunn for nær sagt alt annet i relasjoner mellom menn og kvinner: En kvinne respekterer ikke en mann som ikke respekterer seg selv. Du er rett og slett nødt til å ha og vise selvrespekt. 1
umAxa Skrevet 28. juni 2022 #28 Skrevet 28. juni 2022 11 minutter siden, ClausSaus said: Dette er gull – veldig bra, @umAxa ! 👍 Vil bare få hekte på et fundamentalprinsipp som ligger i bunn for nær sagt alt annet i relasjoner mellom menn og kvinner: En kvinne respekterer ikke en mann som ikke respekterer seg selv. Du er rett og slett nødt til å ha og vise selvrespekt. Takk, du forstår hvor det kommer i fra 🙃
MizzVic Skrevet 28. juni 2022 #29 Skrevet 28. juni 2022 Her har altså en mann sliti på familien sin med sinneproblemer mot både kone og barn(!) i flere ÅR. Hun traff noen som så hun, skrev SMS (har ikke lest hun har ligget med noen?) med denne mannen. Og nå skal du få tilbake ei du har drept følelsene hos, med å være en større drittsekk? Regner med mannfolka som svarer deg her, er single hele gjengen. 2
ClausSaus Skrevet 28. juni 2022 #30 Skrevet 28. juni 2022 MizzVic skrev (6 minutter siden): Her har altså en mann sliti på familien sin med sinneproblemer mot både kone og barn(!) i flere ÅR. Hun traff noen som så hun, skrev SMS (har ikke lest hun har ligget med noen?) med denne mannen. Og nå skal du få tilbake ei du har drept følelsene hos, med å være en større drittsekk? Regner med mannfolka som svarer deg her, er single hele gjengen. Vanskelig å se relevansen av hva du velger å "regne med". Men for ordens skyld er ihvertfall undertegnede ikke singel. At du videre prøver å bagatellisere hva hun har gjort plasserer deg bare dypere inn i kategorien for irrelevans. 1
MizzVic Skrevet 28. juni 2022 #31 Skrevet 28. juni 2022 ClausSaus skrev (7 minutter siden): Vanskelig å se relevansen av hva du velger å "regne med". Men for ordens skyld er ihvertfall undertegnede ikke singel. At du videre prøver å bagatellisere hva hun har gjort plasserer deg bare dypere inn i kategorien for irrelevans. Nei, å bagatellisere denne mannens handlinger mot familien er ille. Han har drept følelsene hennes for han, bit for bit. De kommer IKKE tilbake ved at han blir ett større rasshøl, og klager over for lite sex. De kommer nok aldri tilbake, slik han har oppført seg. 1 1
umAxa Skrevet 28. juni 2022 #32 Skrevet 28. juni 2022 11 minutter siden, MizzVic said: Nei, å bagatellisere denne mannens handlinger mot familien er ille. Han har drept følelsene hennes for han, bit for bit. De kommer IKKE tilbake ved at han blir ett større rasshøl, og klager over for lite sex. De kommer nok aldri tilbake, slik han har oppført seg. I grunn enig i alt du sier her, men samtidig så forventer du også en urealistisk høy standard på hva slags tilbakemeldinger man i hele tatt kan få på Internett, i på KG og folk kan være anonyme. Mange av rådene faller på sine egen urimelighet, og svar fra alle "nivåer" må man regne med. Du selv er jo neppe et godt eksempel av å komme inn med rene hensikter: 39 minutter siden, MizzVic said: Regner med mannfolka som svarer deg her, er single hele gjengen.
ClausSaus Skrevet 28. juni 2022 #33 Skrevet 28. juni 2022 MizzVic skrev (18 minutter siden): Nei, å bagatellisere denne mannens handlinger mot familien er ille. Han har drept følelsene hennes for han, bit for bit. De kommer IKKE tilbake ved at han blir ett større rasshøl, og klager over for lite sex. De kommer nok aldri tilbake, slik han har oppført seg. Artig legitimering av utroskap… vel, deg om det. Forøvrig ikke sikkert at de forblir sammen. Ingen grunn til at han skulle ønske dette heller, forsåvidt.
MizzVic Skrevet 28. juni 2022 #34 Skrevet 28. juni 2022 umAxa skrev (3 minutter siden): ClausSaus skrev (2 minutter siden): Artig legitimering av utroskap… vel, deg om det. Forøvrig ikke sikkert at de forblir sammen. Ingen grunn til at han skulle ønske dette heller, forsåvidt. Er imot utroskap, også noen sms som ble utvekslet her.
Villa Malla Skrevet 28. juni 2022 Forfatter #35 Skrevet 28. juni 2022 umAxa skrev (2 timer siden): Min første tanke er at det er helt fantastisk hvordan (enkelte) kvinner kan få dette til å bli mannens feil... Min andre tanke er at det hele er faktisk bare et resultat av dine mangler. Du har ikke gjort alt riktig som er første steget å anerkjenne. For hennes del så ligger det på henne for ha å søkt virkelighetsflukt med å flørte ned kollegaer og sexting og den slags som er selvsagt feil. Hun skulle istedet vendt fokusert innover på forholdproblemer (som din adferd) mellom dere to. Dere begge vet det, men du må gjenta dette til du kan det utenat: Hun skal ikke bare flyte godt i forholdet du gir henne, hun er like ansvarlig som deg i å opprettholde det. Dette er din regel nr èn, og hun skal holdes ansvarlig for denne biten. Nå som det er sagt er dette også bare første del av en større del som jeg kommer tilbake til slutt. Din regel nr to er å forstå er at kvinners handlinger veier mer enn hennes ord. Uansett om det er tidlig i date prosessen, eller din langvarige kone. Enkelt forklart, så er hennes handlinger selve budskapet til enhver spørsmål du måtte ha om alt. Å snakke sammen er flott, men det må alltid bekreftes med hennes handlinger før eller siden. Hvis ikke disse to samstemmer er det stor sannsynlighet for at hun ikke tar deg eller forholdet seriøst. I min mening er dette alfa og omega og kan spare enhver mann som involverer seg med en kvinne for vanvittig mye hodebry og bortkastet tid. For å understreke hva jeg mener med dette, her er din regel nr tre: Kvinner bryter regler for menn hun vil ha, og lager regler for menn hun ikke vil ha. Og jeg sier dette rent som en ekko til din utsagn om at hun nå ser på deg som bare en venn, har sex-nekt, synes du er altfor opptatt av sex, og ikke føler seg så seksuell for tiden med deg. Hun lager regler for menn hun ikke vil ha. Men med menn hun vil ha, er hun en som bryter regler: Hun sexter med kolleager og gir sin tid og fokus og seksuelle energi med dem, når alle vet at det bryter reglene i et forhold. Ikke glem hva jeg sa isted: se hva en kvinne gjør; det er selve budskapet. Tilbake til første regel med del to: Forholdet er like bra som den som leder det. Her er det bare spekulasjon fra min side, men mest sannsynligvis så mistet du respekt og attraksjon over lengre tid med gjentatte småfeil fra din side. Du viste dårlig kontroll over din sinnstilstand, og din adferd gikk utover henne og barna. Jeg vet ikke hvor ille det var, men det skulle ikke overraske meg at hele sex-nekt og at hun spiller med deg er bare et resultat av at hun innerst inne ikke føler at du var den kapable mannen hun gikk utifra du var i starten. Selvsagt kan ikke hun bare forlate deg nå som hun er din kone med barn i bildet. Eneste hun kan gjøre er å "klage" på det med hennes indirekte måte å formidle misnøye på, gjennom å være lite tiltrukket av deg til tider og se og drømme om andre menn, osv. Ikke glem at hva hun gjør, er selve budskapet og det er noe hun prøver å fortelle deg mellom linjene her. Du startet hele problemstillingen med lite sex, men snu om på det, og se på løsningen som at du må være kapabel og stabil nok til å ha respekt fra din kone og hun vil ha lyst til å sex med deg og kun deg. Selvsagt er alt det ovennevnte opp til deg å bedømme om det gir noe verdi til din situasjon i dag. Ikke minst med å ta dine nødvendige tiltak som du må finne ut av selv. Ballen er i dine hender. Langt og utfyllende svar, takk. Hun sa da jeg oppdaget dette at hun så på det som sin billett ut av forholdet, har vært periodevis veldig dårlig i lang tid men vi har fått det til å fungere og funnet tilbake til hverandre hver gang. Mine handlinger har vært stygge ord, aldri fysisk mot noen av de men sagt stygge ting og ødelagt gjenstander. Slitt med sinne som kan forklares, men ikke forsvares, av ADHD. Nå går jeg på Ritalin og temperamentet og hodet er på rett plass. Hadde en umiddelbar og god virkning av det. Det med misnøye er nok mye av forklaringen. Hun har alltid vært veldig forelsket i meg, siden hun var et fjortis og jeg ung voksen. Da vi traff hverandre igjen som voksne gikk ting fort. Men hun savner å bli sett, hun kunne kle seg fint uten at jeg sa noe, kjøpe ting vi trengte uten at jeg la merke til det, mange sånne småting i hverdagen. Når følelsene da etterhvert ble mindre og denne karen på jobben så henne og ga henne komplimenter var hun solgt. Jeg må gi henne tid til å vise at hun vil ha bare meg, har egentlig ingen problemer med det som skjedde, hadde hun ligget med han hadde det vært verre. Og at hun fikk følelser for han er vondt. Selve meldingene blåser jeg i. Men at jeg ikke kan stole på henne er det værste, når jeg ser at de ringes i bilen på vei til og fra jobb og snakker privat. Tar nok lang tid før tilliten er 100% tilbake, men pga barna er jeg villig til å bruke tid for å redde forholdet. Men i dag er jeg for første gang ikke redd for å miste henne.
Villa Malla Skrevet 28. juni 2022 Forfatter #36 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er bra at du begynner å bli klar for å gå videre. Men de tingene jeg har uthevet må du slutte med. Forstår at det er fristende med hevn, men alle sånne tanker - og det å sette dem ut i praksis - er det stikk motsatte av å være likegyldig. Negativ oppmerksomhet er fortsatt oppmerksomhet, og som du selv ser, får du de mest tilfredsstillende "seirene" uansett, og mest sjelefred, de gangene du klarer å være likegyldig, kanskje til og med glad for å være ferdig. Det er også barn med i bildet, som skal samarbeides om, så alt som får henne til å krype litt for deg av egen maskin er gode forhandlingskort for din del, og alt som irriterer henne og gir henne positiv/negativ oppmerksomhet er dårlig. Anonymkode: 18dbc...0ec De meldingene var ikke noe seksuelt, jeg spurte hvordan det gikk med henne/de. Også fortalte jeg henne i går at de snakker mye sammen på telefon. Ikke noe hevnmotiv der, kun for å være hyggelig å høre hvordan hun hadde det.
Villa Malla Skrevet 28. juni 2022 Forfatter #37 Skrevet 28. juni 2022 ClausSaus skrev (2 timer siden): Dette er gull – veldig bra, @umAxa ! 👍 Vil bare få hekte på et fundamentalprinsipp som ligger i bunn for nær sagt alt annet i relasjoner mellom menn og kvinner: En kvinne respekterer ikke en mann som ikke respekterer seg selv. Du er rett og slett nødt til å ha og vise selvrespekt. Bra sagt. Jeg har selvrespekt og trives godt med meg selv, men de siste ukene har vært berg og dalbane følelsesmessig. Det begynner å gå over nå. Trening hjelper, selvbildet begynner å bli bra nå. Skal være mer obs på å vise at jeg er tøff og har selvrespekt. 1
Villa Malla Skrevet 28. juni 2022 Forfatter #38 Skrevet 28. juni 2022 MizzVic skrev (2 timer siden): Her har altså en mann sliti på familien sin med sinneproblemer mot både kone og barn(!) i flere ÅR. Hun traff noen som så hun, skrev SMS (har ikke lest hun har ligget med noen?) med denne mannen. Og nå skal du få tilbake ei du har drept følelsene hos, med å være en større drittsekk? Regner med mannfolka som svarer deg her, er single hele gjengen. Egentlig en korrekt sammenfatning. Jeg har sagt stygge ting og ødelagt gjenstander, aldri slått noen. Hun kunne gjort det slutt med meg for de greiene flere ganger men valgte å bli hos meg. Hun har ikke ligget med noen men likefullt vært utro. Skal man ha sex, uansett hvordan form for sex med andre, gjør man det slutt med den man er sammen og gjennomfører etterpå. Skal ikke være en større drittsekk, skal jobbe for å få forholdet på skinner igjen. Om det ikke går skal jeg gå ut med hevet hode. Jeg har gjort dumme ting som vi har jobbet oss gjennom, jeg har fått hjelp for mine problemer. Hun gjør dette mot meg 2 dager før jeg endelig kom til psykiater som er noe jeg har hatt stor skrekk for men endelig gjennomført for oss.
Villa Malla Skrevet 28. juni 2022 Forfatter #39 Skrevet 28. juni 2022 MizzVic skrev (2 timer siden): Nei, å bagatellisere denne mannens handlinger mot familien er ille. Viktig å understreke at ingen bagatelliserer mine handlinger. Vi har jobbet mye med det. Og det er ikke sånn at jeg sier stygge ting ukentlig. Problemet mitt var at når jeg ble sint så ble jeg for sint, og gikk til personangrep heller en å angripe saken. Problemet her er at vi har kommet oss gjennom så mye dritt også går hun bak ryggen min. En annen ting som gjør det vondt, og hvor uforutsigbart det var, er at mellom de to gangene de sendte meldinger la vi inn bud på hytter, uten å vinne budrunder, vi kjøpe dyr bil og bestilte familieferie til sommeren, drar neste uke. Hun har hatt en fot hos hver mann i lang tid, og det fucker meg opp.
MizzVic Skrevet 28. juni 2022 #40 Skrevet 28. juni 2022 Psykisk vold er ikke bedre enn fysisk. Du gav hun (og barna) sår hver gang du åpna munnen. Som aldri blir leget. Over flere år. Men kvinner er gode på å ta mye skyld, prøve hjelpe, sette seg selv til side. "Kanskje det blir bedre om vi/jeg bare osv" Hun har garantert vurdert gå mange ganger. Så satt hun der, med ett ben i hver leir. "Er det verdt bryte opp familien?" Du har sveket henne, tatt fra hun familielivet og mannen hun drømte om. Er nok derfor hun klarte gå bak ryggen din mye lettere. Hun har jo stått alene i dette, og da hjelper emosjonell støtte. Men det hun burde gjort, var jo å kreve at du gjorde noe med sinnet fra første stund. Og så gått fra deg ganske raskt, om det ikke var tegn til bedring. (Noen kvinner tør også ikke forlate mannen om de tror han ikke klarer ta vare på barna skikkelig.) Hvis du har styrt hjemmet med dine følelser, kanskje hun vil ta igjen nå og. Er ikke sikkert hun er klar over hvor mye dette påvirker hun. Vil tilgi, men så rippes det i disse sårene. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå