Gå til innhold

Flykte pga kjærlighetssorg - hva hjalp dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har enorm kjærlighetssorg. Ble slutt for noen mnd siden, 6,  men det blir ikke bedre. Han er på byen med gutta stadig vekk og storkoser seg ser det ut til, og jeg vil gjerne glede meg på hans vegne og ønsket han vel når han har tatt kontakt, men er litt sårt... Jeg har gjort alt det klassiske ved kjærlighetssorg, datet, fått nye hobbyer, reist masse, jobbet meg ihjel nesten og snakket med gode venner og familie og vært sosial, ting som har fungert i andre forhold, men ikke nå. Fått meg terapaut men er mye" huff ja det var trist og hva føler du nå" opplegg. Siste jeg har gjort nå er å endre alt i livet mitt på hodet, ny jobb i ny by på under 3 uker. Terapaut sier jeg flykter, og jeg gjør vel det, men tanken på å skulle møte på eksen med en evt ny dame gjør at jeg ønsker meg lengst mulig vekk. Hva hjalp dere? Tar imot alle råd. 

Anonymkode: e08c8...6e7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ble betatt av en annen mann og styrte unna info om eksen. 

Anonymkode: d2921...0ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har enorm kjærlighetssorg. Ble slutt for noen mnd siden, 6,  men det blir ikke bedre. Han er på byen med gutta stadig vekk og storkoser seg ser det ut til, og jeg vil gjerne glede meg på hans vegne og ønsket han vel når han har tatt kontakt, men er litt sårt... Jeg har gjort alt det klassiske ved kjærlighetssorg, datet, fått nye hobbyer, reist masse, jobbet meg ihjel nesten og snakket med gode venner og familie og vært sosial, ting som har fungert i andre forhold, men ikke nå. Fått meg terapaut men er mye" huff ja det var trist og hva føler du nå" opplegg. Siste jeg har gjort nå er å endre alt i livet mitt på hodet, ny jobb i ny by på under 3 uker. Terapaut sier jeg flykter, og jeg gjør vel det, men tanken på å skulle møte på eksen med en evt ny dame gjør at jeg ønsker meg lengst mulig vekk. Hva hjalp dere? Tar imot alle råd. 

Litt drastisk å flytte pga kjærlighetssorg? 6 mnd er ingenting. Hvis du flytter fordi du vil er det jo greit..Sørget i kanskje 1-1,5 år (felles barn involvert). 

Jeg drakk/festet for ofte, datet helt håpløst mye og ofte. Regelrett destruktiv atferd. Resulterte i angst  depresjon, vekttap, livskrise... verste tiden i mitt liv. 

Mitt beste råd er å ta tiden til hjelp. Det gjelder all slags form for sorg! 

Ps; 5 år senere er jeg gift og har livet ellers på stell. Det ordner seg oftest:)

Anonymkode: 8c327...cb1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du mener at å flytte er riktig for deg, så flytter du. Hva andre mener og tror skal du ikke bry deg om, du gjør det som fungerer best for deg. Andre får bestemme over sitt liv, du bestemmer over ditt.

Jeg valgte å flytte, men det var fordi jeg så muligheten til det når situasjonen var blitt som den var. I tillegg kommer du deg unna situasjoner der du møter på alt som minner deg om det som var, og du slipper å gå deg på eksen sammen med andre.

Det eneste som er litt upraktisk, er at du havner lengre unna venner som du har på stedet, og en må selvsagt vurdere hva som er det beste når det gjelder jobbsituasjon. Bruk en tid på planlegging, og se om dette er noe du virkelig vil gjennomføre. Du vil tenke mindre på eksen etter hvert, så å flytte kun på grunn av ham, det må du ta en vurdering på.

Anonymkode: a9fa6...e68

• Nyttig 1
Skrevet

Vel… NULL kontakt er liksom første bud da…

Du kan kanskje prøve det, før du evt flytter? 🤔

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Litt drastisk å flytte pga kjærlighetssorg? 6 mnd er ingenting. Hvis du flytter fordi du vil er det jo greit..Sørget i kanskje 1-1,5 år (felles barn involvert). 

Jeg drakk/festet for ofte, datet helt håpløst mye og ofte. Regelrett destruktiv atferd. Resulterte i angst  depresjon, vekttap, livskrise... verste tiden i mitt liv. 

Ps; 5 år senere er jeg gift og har livet ellers på stell. Det ordner seg oftest:)

Hei og takk for svaret. Jeg flytter også fordi jobben som dukket opp er veldig bra og jeg har jobbet hardt for å stige litt i gradene i og med at jeg jobber i et veldig mannsdominerende yrke, men ja kjærlighetssorgen har hjelpt meg godt i gang på å takke ja. Men veldig fint det ordnet seg for deg :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du mener at å flytte er riktig for deg, så flytter du. Hva andre mener og tror skal du ikke bry deg om, du gjør det som fungerer best for deg. Andre får bestemme over sitt liv, du bestemmer over ditt.

Jeg valgte å flytte, men det var fordi jeg så muligheten til det når situasjonen var blitt som den var. I tillegg kommer du deg unna situasjoner der du møter på alt som minner deg om det som var, og du slipper å gå deg på eksen sammen med andre.

Det eneste som er litt upraktisk, er at du havner lengre unna venner som du har på stedet, og en må selvsagt vurdere hva som er det beste når det gjelder jobbsituasjon. Bruk en tid på planlegging, og se om dette er noe du virkelig vil gjennomføre. Du vil tenke mindre på eksen etter hvert, så å flytte kun på grunn av ham, det må du ta en vurdering på.

Anonymkode: a9fa6...e68

Hei :) jeg tok valget også fordi jobben er veldig bra, og jeg ser flere fordeler med å flytte vekk for å få litt avstand. Har bodd i Oslo i 9 år nå og har veldig mange minner her med han og kjenner også at jeg er litt ferdig med byen. Stedet jeg skal flytte til er nærmere familie, ikke så mange venner der lenger men jeg er i utgangspunktet en sosial person så håper det dukker opp noen nye og gode venner. Fikk også høre fra en kollega at Oslo er bare en togtur unna og det går alltid et i retur til Oslo om man skulle ha valgt feil. Jeg er bare veldig kontrollfrik og liker å vite hva som skal skje helst de neste 5 årene og derfor ligger panikken der. Men takk for at du tok deg tid til å dele :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, MacadamiaNut said:

Vel… NULL kontakt er liksom første bud da…

Du kan kanskje prøve det, før du evt flytter? 🤔

Flytte gjør jeg uansett, som jeg skriver her også så er det også fordi jobben er veldig bra, men hadde det ikke vært for kjærlighetssorgen så hadde jeg kanskje ikke tatt steget med å lete etter en ny da jeg er ganske rutine preget og liker ikke store endringer. Men det må NULL kontakt er nok det beste, men er noe jeg sliter med kjenner jeg for savnet er veldig stort for meg og jeg vet han bor bare noen minutter unna meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet også etter kjærlighetssorg. Ikke kun pga den, det var riktig for meg og noe som lå i kortene, men det å se han fly rundt i den lille byen med ny dame var siste spikeren i kisten og fikk litt fortgang på det! Beste valget jeg har gjort i mitt liv, karrieremessig og alt. 

Du må også ha null kontakt, slett han fra sosiale medier asap, det hjelper ikke å se han kose seg på byen. 

Ellers er det jo den berømte tiden som faktisk leger alle sår. 

Man kan dessverre ikke spole fremover i tid, du må bare leve i det og gjøre det beste ut av hver dag som går, og så vil du kjenne at det faktisk blir bedre. 

Det vil gå over!

Anonymkode: a75d0...294

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lage deg noen ritualer, med eller uten venner. Feks skriv hva du føler iht bruddet og brenn det, gjør alt du kommer på som han ikke liker. Osv. Ha en gravøl på forholdet, det du tenner på noen minner, lar asken fare med vinden. Hjelper ikke det, bli sammen igjen....  Det ble jeg 3 år etterpå og har nå vært sammen i over 25 år

Anonymkode: 19468...08f

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Lage deg noen ritualer, med eller uten venner. Feks skriv hva du føler iht bruddet og brenn det, gjør alt du kommer på som han ikke liker. Osv. Ha en gravøl på forholdet, det du tenner på noen minner, lar asken fare med vinden. Hjelper ikke det, bli sammen igjen....  Det ble jeg 3 år etterpå og har nå vært sammen i over 25 år

Anonymkode: 19468...08f

Denne likte jeg 😄 har prøvd den der med å brenne ting, gjemt unna alle tingene han har gitt meg og skrevet brev jeg ikke sender. Jeg vet det sikkert er mange her som vil reagere og synes jeg er naiv osv men jeg har alltid kjent på meg at vi hører sammen, og måten vi møttes på og omstendighetene rundt har virkelig vært spesiell. Så jeg håper jo at vi skal finne tilbake, men ble litt for redd og følelsen for å stikke ble stor. Veldig glad på dine vegne og at dere fortsatt holder sammen 

AnonymBruker
Skrevet

Synes du gjør alt riktig, allerede, jeg :hjerte: Du flytter jo grunnet omstendigheter som tilfører deg noe. Da tar man grep. Ville definitivt flyttet. Og angrer du; vel, da finnes det faktisk en mulighet for å returnere :Nikke:

Lykke til :klem1:

Anonymkode: 4c7fa...994

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes du gjør alt riktig, allerede, jeg :hjerte: Du flytter jo grunnet omstendigheter som tilfører deg noe. Da tar man grep. Ville definitivt flyttet. Og angrer du; vel, da finnes det faktisk en mulighet for å returnere :Nikke:

Lykke til :klem1:

Anonymkode: 4c7fa...994

Tusen takk for en vanvittig hyggelig melding :) :) 

AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke ts skal legge opp sin tid etter hvor lang tid det tok for deg, 1,5 år er veldig lenge, så ts må gjøre det som gjør ting lettest for henne. At du fikk angst og depresjon og alt det andre er jo mer drastisk enn at ts vil prøve lykken et annet sted og heller flytte og kjenner seg selv best. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du har flyktet fra dette bruddet på alle mulige måter allerede.. kanskje på tide å sette seg ned, være litt grei med seg selv og kjenne på følelsene som tydeligvis vil frem?

Anonymkode: 5a72d...bfd

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Høres ut som du har flyktet fra dette bruddet på alle mulige måter allerede.. kanskje på tide å sette seg ned, være litt grei med seg selv og kjenne på følelsene som tydeligvis vil frem?

Anonymkode: 5a72d...bfd

Det kan være. Har nok lukket mye ute, veldig nummen og ikke grått så mye, og savnet er altfor stort. Ble slutt for 2 år siden også for en veldig kort periode, så jeg er livredd for å kjenne det jeg kjente den gang. Får vel gjøre som alle sier, glemme og kutte kontakten og ta tiden til hjelp:) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...