AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #1 Skrevet 26. juni 2022 Mye snakk om pride og religion om dagen. Pride er jo en ting, det kan barna lære seg først som sist at det finnes to av samme kjønn som er kjærester. Men religion er som å tro på julenissen. Det er en gammel røverhistorie uten noe bevis på at noe er sant. Noen velger å tro på disse historiene og det er som å tro på nissen eller spøkelse under senga. det verste er at folk misliker at andre ikke tror på samme historien de selv tror på.. Anonymkode: 413cc...c6b 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #2 Skrevet 26. juni 2022 Jeg er glad jeg vokste opp med en barnetro. Føler det har hjulpet meg mye i livet. Det spørs jo litt hva man mener med religion. Noen politikere sender barna sine på politiske sommerleire, og det er vel litt religiøst og indoktrinerende det også. Anonymkode: 39d64...1c8 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #3 Skrevet 26. juni 2022 Religiøse mennesker manipulerer i stor grad barna sine til å tro på udokumenterbart vissvass, helt enkelt. Uten sammenligning for øvrig tilhører mange religiøse toppsjiktet av manipulasjonsutøvere sammen med psykopater og den slags. Anonymkode: 98580...8df 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #4 Skrevet 26. juni 2022 Hvorfor må folk bryr seg om hva andre tror på eller ikke. Religion er en personlig ting. Jeg er en religiøs person og elsker religionen min, ville ikke byttet ut til verdens ting ingenting kan erstatte det. Føler folk må alltid si noe negativt om de som har tro. Life is too short and stop worrying about hva folk tror på. Om religionen er gammel eller ikke, så tror jeg på det, gjør det noe med deg hvis folk har noe de tror på. Du har din religion/tro og jeg har min tro. Ikke noe mer* Anonymkode: 48da5...0a3 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #5 Skrevet 26. juni 2022 Jeg er så glad jeg vokste opp når jeg gjorde og at mine foreldre lot meg tro det jeg ville. Jeg ble både døpt og konfirmert, men valgte selv å melde meg ut av statskirken av den grunn at jeg ikke tror. Det at jeg valgte å konfirmere meg var 100% fordi alle vennene mine gjorde det, og jeg viste ikke at jeg kunne velge feks humanistisk konfirmasjon. Mitt første barn er døpt i kirken, mest fordi det var tradisjon (fra fars familie), og valgte selv å konfirmere seg i kirken. Mitt andre barn er ikke døpt, han får heller velge om han ønsker dette når det blir snakk om konfirmasjon (annen far). Jeg velger å la barna mine selv tenke, mye lærer de på skole. Om de velger å tro på høyere makter så skal ikke jeg stoppe dem. Absolutt fint å ha noe å tro på selv om jeg ikke har det. Anonymkode: 2964c...12a 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #6 Skrevet 26. juni 2022 svigerfamilien min er manisk kristne! dette innebærer mange skadelige holdninger jeg ikke ønsker mine barn å bli utsatt for. Feks hat mot homofile og andre relgioner. Derfor får ikke barna være der alene uten tilsyn Anonymkode: ce86b...d96
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #7 Skrevet 26. juni 2022 Jeg er muslim og pleier å si at folk må få lov til å ha tro hva de vil i hodene sine. Alle tror vel på noe, så lenge det ikke skader så gjør det ikke noe. Man må bare ikke bli ekstrem av noe slag. Live and let live. Når det er sagt må ingen religion eller tro styre et land. Det er da det blir feil. Det beste er sekulært og liberalt land der folk kan leve ut livene sine i fred. Anonymkode: 6ef3b...d34 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #8 Skrevet 26. juni 2022 Synes egentlig det er en frihet alle familier bør ha.. Å oppdra barnet etter sitt eget livssyn. Vi er muslimer, og vi har våre verdier og moral vi mener er best for oss og våre barn. Samtidig lærer vi dem at alle er forskjellige, noen tror på Gud, andre tror ikke på noe, og vi gjør alle forskjellig. Selvom man er uenige med noen, skal man fortsatt respektere hverandre og gjøre godt for hverandre. Når det feks kommer til pride og det der, så er ikke det noe jeg vil delta i, fordi jeg har et annet syn på det. Har to i min omgangskrets som har homofil legning, og det er HELT Greit, fordi det er dem og deres liv og de gjør hva de vil. De respekterer meg, og jeg respekterer dem. Selvom jeg ikke vil gå i tog. Eller flagge. Synes samfunnet bør være mer åpne mot alle meninger så lenge man ikke gå aktivt inn for å gjøre livet surt. Anonymkode: bad56...b38 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #9 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg er glad jeg vokste opp med en barnetro. Føler det har hjulpet meg mye i livet. Det spørs jo litt hva man mener med religion. Noen politikere sender barna sine på politiske sommerleire, og det er vel litt religiøst og indoktrinerende det også. Anonymkode: 39d64...1c8 Politikk handler om å styre landet, fordeling av midler og ha regler og lover å forholde seg til. Religion har ingenting med politikk å gjøre. Å tro på en høyere makt er som å tro på julenissen. Mange religiøse mener andre lever i synd, gjerne forteller de det også til vedkommende også. Kristendommen er en skrøne historie i ei gammel bok.. folk tror av frykt for å ikke komme til himmelen. Når en dør så dør man. Ingen vet hva som skjer etter døden. Mest sannsynlig blir det svart. hvorfor kommer jehova på døra for å få andre til å tro på det de tror på? kan de ikke bare tro selv? Hvorfor er det viktig å få andre med på galskapen? hadde det vært akseptert om jeg gikk fra dør til dør og overtalte folk om at julenissen finnes? Anonymkode: 413cc...c6b
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #10 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Politikk handler om å styre landet, fordeling av midler og ha regler og lover å forholde seg til. Religion har ingenting med politikk å gjøre. Å tro på en høyere makt er som å tro på julenissen. Mange religiøse mener andre lever i synd, gjerne forteller de det også til vedkommende også. Kristendommen er en skrøne historie i ei gammel bok.. folk tror av frykt for å ikke komme til himmelen. Når en dør så dør man. Ingen vet hva som skjer etter døden. Mest sannsynlig blir det svart. hvorfor kommer jehova på døra for å få andre til å tro på det de tror på? kan de ikke bare tro selv? Hvorfor er det viktig å få andre med på galskapen? hadde det vært akseptert om jeg gikk fra dør til dør og overtalte folk om at julenissen finnes? Anonymkode: 413cc...c6b Ikke bra å plage andre med troen sin. Bare lukk døra, de folka spiser meg også opp. Jeg sier bare Allahu Akbar så forsvinner de 😂 Anonymkode: 6ef3b...d34
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #11 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Politikk handler om å styre landet, fordeling av midler og ha regler og lover å forholde seg til. Religion har ingenting med politikk å gjøre. Å tro på en høyere makt er som å tro på julenissen. Mange religiøse mener andre lever i synd, gjerne forteller de det også til vedkommende også. Kristendommen er en skrøne historie i ei gammel bok.. folk tror av frykt for å ikke komme til himmelen. Når en dør så dør man. Ingen vet hva som skjer etter døden. Mest sannsynlig blir det svart. hvorfor kommer jehova på døra for å få andre til å tro på det de tror på? kan de ikke bare tro selv? Hvorfor er det viktig å få andre med på galskapen? hadde det vært akseptert om jeg gikk fra dør til dør og overtalte folk om at julenissen finnes? Anonymkode: 413cc...c6b Å tro på at mennesket til syvende og sist kommer fra en hel rekke mutasjoner med utgangspunkt i amøber er vel også å tro på julenissen? Anonymkode: 5a8a5...4fa
Meadow Skrevet 27. juni 2022 #12 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Politikk handler om å styre landet, fordeling av midler og ha regler og lover å forholde seg til. Religion har ingenting med politikk å gjøre. Anonymkode: 413cc...c6b Vel, i store deler av verden så er politikken gjennomsyret av religion, se bare til USA og anti-abort saken eller til krigen i midtøsten. En ekstrem islamist skyter og dreper homofile i Norge nå på lørdag. Jeg blir forbannet over at religiøse politikere forsøker å begrense kvinners rettigheter på grunn av en gammel bok! Jeg blir forbannet over at religiøse fanatister dreper alle de ikke liker være seg legning eller nasjonalitet i "guds navn". Jeg blir forbannet over alle verdens rasshøl som bruker religion som unnskylding for å begrense, manipulere, trakassere og utøve vold mot andre mennesker.
Topsi Skrevet 27. juni 2022 #13 Skrevet 27. juni 2022 Meadow skrev (Akkurat nå): Vel, i store deler av verden så er politikken gjennomsyret av religion, se bare til USA og anti-abort saken eller til krigen i midtøsten. En ekstrem islamist skyter og dreper homofile i Norge nå på lørdag. Jeg blir forbannet over at religiøse politikere forsøker å begrense kvinners rettigheter på grunn av en gammel bok! Jeg blir forbannet over at religiøse fanatister dreper alle de ikke liker være seg legning eller nasjonalitet i "guds navn". Jeg blir forbannet over alle verdens rasshøl som bruker religion som unnskylding for å begrense, manipulere, trakassere og utøve vold mot andre mennesker. Du er klar over at ganske mange abortmotstandere er ateister, Sekulære eller annet? At mange abortmotstandere er kristne betyr ikke at argumentet mot abort er religiøst basert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå