Gå til innhold

Foretrekker dere menn kvinner som er i omsorgsyrker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det kan virke som at menn tiltrekkes av kvinner i omsorgsyrker. Har særlig inntrykk av at sykepleiere er populære. 

Anonymkode: b8215...6e0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har inntrykk av at disse blir utrente og sure/bitre så tror det er bedre at man liker jobben sin. 

Anonymkode: eed35...b1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Svært mange kvinner jobber i omsorgsyrker, da er det naturlig at mange menn treffer kvinner i de yrkene. Utover det, tror jeg ikke yrket er avgjørende for hvem menn faller for.

Anonymkode: b0b2a...d57

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kan virke som at menn tiltrekkes av kvinner i omsorgsyrker. Har særlig inntrykk av at sykepleiere er populære. 

Dette er jo  nærmest tragisk , ønsker de en kjæreste eller en pleier? For jeg er ikke interessert i å være sykepleier for en mann

Anonymkode: e11da...5b9

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Og leger vil menn ikke ha fordi de da ofte har høyere arbeidsstatus enn seg selv. Eller? 

Anonymkode: 28ea0...977

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Og leger vil menn ikke ha fordi de da ofte har høyere arbeidsstatus enn seg selv. Eller? 

Det handler nok vel så mye om at kvinner ikke ønsker menn med lavere status og inntekt enn seg selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg og mange av oss gjør det. Sykepleier er tiltrekkende yrke for damer.

Anonymkode: d5757...447

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg hadde lege som førstevalg på utdanning for partner, men det endte opp med at jeg ble sammen med en sivilingeniør. Det er jo ganske praktisk å ha en partner med god lønn og gode odds for smarte barn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg jobber ikke innen helse, men tror jeg ville blitt betenkt om en mann var opptatt av at jeg jobbet i helsesektoren, særlig om det var en viss aldersforskjell der. Kan mistenke at det er en baktanke, og at personen tenker seg en fremtidig pleier...

Anonymkode: a704f...94d

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg driter fullstendig i hvilken jobb hun har, så lenge hun tenner meg.  Så lenge hun er i jobb, og ikke går på NAV eller er opptatt av å snylte på div. støtteordninger.  Må ha jobb og en viss arbeidsmoral.

Anonymkode: c500f...597

• Liker 6
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg driter fullstendig i hvilken jobb hun har, så lenge hun tenner meg.  Så lenge hun er i jobb, og ikke går på NAV eller er opptatt av å snylte på div. støtteordninger.  Må ha jobb og en viss arbeidsmoral.

Slik tenker nok de fleste menn. Har ikke hørt fra noen av mine kompiser at lav utdannelse /inntekt var et problem.

Er vel heller motsatt problem. Treffer de ei høyt utdannet dame så antar de heller at dama ikke er interessert (Sikter høyere).

Til den som trodde at menn ser etter en fremtidig sykepleier som "kan vare på dem". Har heller aldri hørt om, det tror jeg man kan se bort ifra faktisk. Det finnes hjemmesykepleiere. 

Anonymkode: 79ab1...c5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min dumpa meg da jeg gikk fra å være sykepleier til å studere juss. Tror det var tilfeldig, men 😄 

Anonymkode: 3158d...e05

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Sikkert fordi de er imøtekommende og omsorgsfulle, noe de trenger når de møter dem. Tannlegesekretærer er fine de også. De gjør at du føler at du er i trygge hender. De støtter deg til du møter den fæle tannlegen. 

Anonymkode: 4d5af...a9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nei. Ikke alle sykepleiere eller damer i omsorgsyrker har god omsorg. Noen er rett og slett forferdelige! Akkutst som i andre yrker. Det er både og i disse yrkene og! Det er personen vi liker ikke yrket!

Anonymkode: 27cd7...af7

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange menn tenker at en kvinne i omsorgsyrke indikerer at hun har gode egenskaper for å bli en god mor. 

Anonymkode: 5148d...6f6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Til den som trodde at menn ser etter en fremtidig sykepleier som "kan vare på dem". Har heller aldri hørt om

Kan skje når aldersforskjellen er stor, mann som søker mye yngre dame.   Ikke vanlig bland noenlunde jevnaldrende.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Overhode ikke. Dårlig betalt, jobb med lite fleksibilitet, turnus etc. Tror det kunne blitt et problem.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Pff, samme det vel! Så lenge det er noe hun er fornøyd med så bryr jeg meg ikke.

Anonymkode: 1de5f...4e1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Yrke har for meg fint lite å si.

Anonymkode: 15c2b...cd3

• Liker 2
Skrevet
Jdz skrev (16 minutter siden):

Dårlig betalt,

Ikke når du er spesialsykepleier, og går full turnus.  Min søster tjener et sted mellom 650-700k med alle tillegg. 

Mange sykepleiere her, så nå kommer det til å hagle inn med pepper her  😁

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...