AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #1 Skrevet 26. juni 2022 Bilen min begynte plutselig å knirke noe veldig når jeg skulle ut å kjøre her en dag, hørte det spesielt i lav fart, og ekstra mye når jeg svingte. Bestilte time hos verksted med en gang, men tok en sjans å kjørte ut et lite ærend samme kveld. Da var lyden plutselig borte igjen! Hva tror dere dette kan være? Bare en stein som forsvant igjen? Eller kan det være noe alvorlig galt selv om lyden forsvant? Bilen skal uansett inn å få en sjekk, men jeg grubler sånn på dette at jeg måtte høre hva dere tenkte, dere som har peiling på bil. Anonymkode: b2b16...6fd
Mardina Skrevet 26. juni 2022 #2 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bilen min begynte plutselig å knirke noe veldig når jeg skulle ut å kjøre her en dag, hørte det spesielt i lav fart, og ekstra mye når jeg svingte. Bestilte time hos verksted med en gang, men tok en sjans å kjørte ut et lite ærend samme kveld. Da var lyden plutselig borte igjen! Hva tror dere dette kan være? Bare en stein som forsvant igjen? Eller kan det være noe alvorlig galt selv om lyden forsvant? Bilen skal uansett inn å få en sjekk, men jeg grubler sånn på dette at jeg måtte høre hva dere tenkte, dere som har peiling på bil. Anonymkode: b2b16...6fd Hvor i bilen hørte du lyden? Bak ? Fremme? Et annet sted?
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #3 Skrevet 26. juni 2022 Mardina skrev (1 minutt siden): Hvor i bilen hørte du lyden? Bak ? Fremme? Et annet sted? Usikker, følte hele fremre del knirket🤔 Anonymkode: b2b16...6fd
Gjest Suzanne Skrevet 27. juni 2022 #4 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Usikker, følte hele fremre del knirket🤔 Anonymkode: b2b16...6fd Dette kan være så mangt. Lyser det noen varsellamper i bilen? Hvordan høres motoren ut i fri? Sjekk turtallet på tomgang, gi gass og hør etter evt ulyder i motoren. Når hørte du lyden? I en sving? Kan være slitasje i drivverk og hjuloppheng. Mulig gummimansjetten rundt drivakselen er ødelagt. Over en fartsdump? Kan være knekt fjær, ødelagte støtdempere mm. Da du bremset? Kan være slitte bremseklosser, skiver Eller bare noe shit som sitter fast mellom hjuloppheng og klosser. Lykke til
Maskinfører Skrevet 27. juni 2022 #5 Skrevet 27. juni 2022 Slitte foringer stabstag bærearm bærekuler (Slitte støtdempere støtdemperlager hvis det høres ut som noen har seg i senga) 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #6 Skrevet 27. juni 2022 Suzanne skrev (10 timer siden): Dette kan være så mangt. Lyser det noen varsellamper i bilen? Hvordan høres motoren ut i fri? Sjekk turtallet på tomgang, gi gass og hør etter evt ulyder i motoren. Når hørte du lyden? I en sving? Kan være slitasje i drivverk og hjuloppheng. Mulig gummimansjetten rundt drivakselen er ødelagt. Over en fartsdump? Kan være knekt fjær, ødelagte støtdempere mm. Da du bremset? Kan være slitte bremseklosser, skiver Eller bare noe shit som sitter fast mellom hjuloppheng og klosser. Lykke til Maskinfører skrev (9 timer siden): Slitte foringer stabstag bærearm bærekuler (Slitte støtdempere støtdemperlager hvis det høres ut som noen har seg i senga) Skjønner at dette kan være både det ene og det andre😕 Håpet er at det bare var en stein, siden lyden forsvant. Får svar imorra, tenker jeg🤞 Anonymkode: b2b16...6fd
Maskinfører Skrevet 28. juni 2022 #7 Skrevet 28. juni 2022 Mulig det holder med å smøre foringer med Silicon fett funka på Pajeroen
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #8 Skrevet 28. juni 2022 Min gamle nissan knirket sånn, spesielt når jeg svingte, var visst lekkasje på servoolje, som jeg etterfylte til den gikk på vraken. Anonymkode: 63931...3a3
Maskinfører Skrevet 4. juli 2022 #9 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 27.6.2022 den 18.24): Skjønner at dette kan være både det ene og det andre😕 Håpet er at det bare var en stein, siden lyden forsvant. Får svar imorra, tenker jeg🤞 Anonymkode: b2b16...6fd Stein mellom skive og bremseskjold da Navara,n knirka den også men gjorde ikke noe med det da ramma var oppspist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå