AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #1 Skrevet 26. juni 2022 Etter at jeg ble "voksen" og kroppen forandret seg, har jeg helt mistet motesansen. Jeg aner ikke hva jeg liker, og jeg aner ikke hva jeg kler. Kanskje er det flere her med samme kroppstype som meg som kan gi meg noen tips til hva de kler seg i, og hvor det kan kjøpes? Jeg er en typisk eplefasong, med slanke(re) ben. Stooore pupper, bred rygg og brede skuldre. Jeg gjør alt jeg kan for å skjule brystene, og magen. Det er ekstra vanskelig at jeg synes jeg ser stygg ut i alt og at selvtilliten er på bånn. Klær har derfor blitt nedprioritert. Er det noen som kan hjelpe meg? Vil så gjerne føle meg fin. Anonymkode: 42e87...9bf 1 1
Natta1980 Skrevet 26. juni 2022 #2 Skrevet 26. juni 2022 et tips er å prøv å fantaser i din villeste fantasi - der alt er lov, hehe om hvordan du ville likt å bruke enten de eller de klærne og i hvilken setting du er i. prøv å tenke deg hva du liker best og hva du ikke liker. få inspirasjon av noen stilikoner du liker. jeg er eple og fant ut at jeg liker klassiske klær, minimalistisk, men elegant og velkledd. det trenger dog ikke være overelegant. så jeg anbefaler en god bh som løfter. er absolutt verdt å investere i. overdeler i viskose er ofte mindre tettsittende og lettere å skjule magen. bør også ha litt lengde på bluser og overdeler. som går cirka til øverst på lårene. hvis de stopper ved navlen, ser man større ut der når man er eple. alle overdeler som har v-hals virker slankende. jeg går ikke så mye i v-hals faktisk. har bare ikke funnet så mye jeg liker. men akkurat nå fant jeg på zalando en fin genser i v-hals. mulig jeg kjøper den. jeg liker ellers å gå i fine bluser, ikke de med knapper. men som har pyntestener eller annet. de med knapper og krage føler jeg blir for mye for meg i halsområdet som har dobbelthake. ellers, jeg har slanke legger, men bruker aldri slim fit. jeg bruker bukser som er lit vide oppe i lårene og en del vide/sleng i leggene. det hjelper på å balansere inntrykket av når man har en stor overkropp. epleformer vil se bra ut med en blazer/lett jakke som er noe kort, som går til livet, mens man har en lengre overdel under. smykker bør være lange og tynne, for å dra tyngdekraften nedover. man må bare begynne et sted, bruke en del tid på å se seg rundt hva andre har og prøve klær selv. 4 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #3 Skrevet 27. juni 2022 Natta1980 skrev (16 timer siden): et tips er å prøv å fantaser i din villeste fantasi - der alt er lov, hehe om hvordan du ville likt å bruke enten de eller de klærne og i hvilken setting du er i. prøv å tenke deg hva du liker best og hva du ikke liker. få inspirasjon av noen stilikoner du liker. jeg er eple og fant ut at jeg liker klassiske klær, minimalistisk, men elegant og velkledd. det trenger dog ikke være overelegant. så jeg anbefaler en god bh som løfter. er absolutt verdt å investere i. overdeler i viskose er ofte mindre tettsittende og lettere å skjule magen. bør også ha litt lengde på bluser og overdeler. som går cirka til øverst på lårene. hvis de stopper ved navlen, ser man større ut der når man er eple. alle overdeler som har v-hals virker slankende. jeg går ikke så mye i v-hals faktisk. har bare ikke funnet så mye jeg liker. men akkurat nå fant jeg på zalando en fin genser i v-hals. mulig jeg kjøper den. jeg liker ellers å gå i fine bluser, ikke de med knapper. men som har pyntestener eller annet. de med knapper og krage føler jeg blir for mye for meg i halsområdet som har dobbelthake. ellers, jeg har slanke legger, men bruker aldri slim fit. jeg bruker bukser som er lit vide oppe i lårene og en del vide/sleng i leggene. det hjelper på å balansere inntrykket av når man har en stor overkropp. epleformer vil se bra ut med en blazer/lett jakke som er noe kort, som går til livet, mens man har en lengre overdel under. smykker bør være lange og tynne, for å dra tyngdekraften nedover. man må bare begynne et sted, bruke en del tid på å se seg rundt hva andre har og prøve klær selv. Tusen takk for mange gode tips! ☺️ Tar gjerne imot linker til konkrete plagg også 🙌 Anonymkode: 42e87...9bf 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #4 Skrevet 27. juni 2022 Ikke gå med sånne «capri-bukser», som er tettsittende bukser som går til rett under kneet i alle fall. Mange voksne damer med slanke ben og store mager trives i disse fordi de viser beina, men med vid overdel til så ser man ut som en kylling. Velg heller bukser med litt vidde for å balansere over- og underkropp. Anonymkode: e8d5a...c5b 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #5 Skrevet 27. juni 2022 Gå gjerne for a-linja topper eller kjoler. Som sitter litt tett over bysten, og så skrår utover. Det hjelper å balansere over- og underkropp. Feks: Anonymkode: 94ffc...3b1 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #6 Skrevet 27. juni 2022 En stram blazer, gjerne litt trang (med enkeltknapping) åpen over en løs topp - gjør at overkroppen ser smalere ut! Øynene blir dratt mot tøyet i midten på en måte. V hals eller lett til moderat utringning gjør at overkroppen ikke ser så kompakt ut - og får halsen til å virke slankere. Evt kan du bruke et smalt smykke for å skape den effekten. Jeans bør helst ikke være for « skinny « da seg overkroppen mye større ut. Men en rett modell gjør kroppen mer proporsjonal. Ved bruk av kjole ville jeg sett etter kjoler med moderat a-linje snitt, og v-hals. Som tilbehør ville jeg valgt sko som ikke har remmer rundt anklene - helst åpne sko. De forlenger bena. Jeg har selv en vanskelig figur å kle opp - og mitt beste tips er: ta frem de klærne du har som du føler deg finest med. Heng de på en kleshenger og studer fasongen på klærne. Hold de inn til kroppen og mål mot mage og bryst. Når du ser etter klær i butikk og på nett - så se etter klær med det du har erfart er «rett fasong». Det er vanskelig å henge med i motebildet til enhver tid dog. Jeg ville ikke sett ut i dagslys med klær typ Kim Kardashian.. Anonymkode: 10394...3a6 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #7 Skrevet 27. juni 2022 Her er en stylist som viser på video på ekte kropper hva som funker og ikke funker, og hvorfor teorien plutselig blir feil på enkelte typer... Legger ved 4 videoer hvor hun kler opp forskjellige eple-former. Personlig synes jeg det er for mye farge og mønster, men prinsippene fungerer uansett https://www.youtube.com/watch?v=tFigLE1RiKg https://www.youtube.com/watch?v=Uak_fyXUpd8 https://www.youtube.com/watch?v=AYbIk4gOdnQ&t=58s https://www.youtube.com/watch?v=ErKe5i1cyaQ Anonymkode: f6b77...c0b 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #8 Skrevet 28. juni 2022 On 6/26/2022 at 10:35 PM, AnonymBruker said: Etter at jeg ble "voksen" og kroppen forandret seg, har jeg helt mistet motesansen. Jeg aner ikke hva jeg liker, og jeg aner ikke hva jeg kler. Kanskje er det flere her med samme kroppstype som meg som kan gi meg noen tips til hva de kler seg i, og hvor det kan kjøpes? Jeg er en typisk eplefasong, med slanke(re) ben. Stooore pupper, bred rygg og brede skuldre. Jeg gjør alt jeg kan for å skjule brystene, og magen. Det er ekstra vanskelig at jeg synes jeg ser stygg ut i alt og at selvtilliten er på bånn. Klær har derfor blitt nedprioritert. Er det noen som kan hjelpe meg? Vil så gjerne føle meg fin. Anonymkode: 42e87...9bf Søk og les på engelsk. her er en fin link: https://theconceptwardrobe.com/build-a-wardrobe/apple-body-shape Anonymkode: 19b6c...c1b
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #9 Skrevet 28. juni 2022 Hugs at ein kan vere eple-fasong uavhengig om ein er 50 kilo eller 120 kilo, så noko som ser bra ut på ein ser heilt grusomt ut på ein annan. Eg er sjølv eple, og ser at ein del av det som foreslås ikkje er noko fint på meg. Og eg ser heilt grusom ut i V-hals, eller viss eg viser masse kløft. Liker godt a-linja toppar og kjoler, gjerne med skinnyjeans under. Så prøv deg fram. Og kos deg. Anonymkode: 94ffc...3b1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #11 Skrevet 29. juni 2022 Altså, jeg vet i teorien hva jeg liksom skal kle. Jeg har jo googlet😅. Men jeg hadde håpet noen (fler) kom med litt konkrete forslag til et antrekk og plagg de synes er fine 😊. Men jeg setter veldig pris på tipsene! Anonymkode: 42e87...9bf
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #12 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Altså, jeg vet i teorien hva jeg liksom skal kle. Jeg har jo googlet😅. Men jeg hadde håpet noen (fler) kom med litt konkrete forslag til et antrekk og plagg de synes er fine 😊. Men jeg setter veldig pris på tipsene! Anonymkode: 42e87...9bf Litt vanskelig når vi ikke helt vet om du er et lite eple eller et stort eple! Siden du er anonym her kan du kanskje skrive vekt og høyde? Anonymkode: 94ffc...3b1 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #13 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Siden du er anonym her kan du kanskje skrive vekt og høyde? det er jo kanskje ikke så relevant? Vi vet jo ikke hvordan vekten er fordelt på kroppen hennes? Jeg er selv eple men liker ikke alle klestipsene som kommer til den fasongen, så skjønner at det kan være vanskelig for ts og finne ut av ting. Anonymkode: a37cf...271
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #14 Skrevet 1. juli 2022 Jeg har epleform og liker ikke typiske ting som blir anbefalt for den fasongen. Denne har jeg og er veldig fornøyd https://www.veromoda.com/no/no/vm/kjoep-etter-kategori/kjoler/skjorte-kjole-10266686.html?cgid=vm-dresses&dwvar_colorPattern=10266686_Black_938247 Skal se om jeg finner linkene til et par andre plagg også. Anonymkode: dd954...049
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #15 Skrevet 1. juli 2022 https://www.veromoda.com/no/no/vm/kjoep-etter-kategori/topper/langermet-topp-10265806.html?cgid=vm-tops&dwvar_colorPattern=10265806_Elderberry_943177 Anonymkode: dd954...049
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #16 Skrevet 1. juli 2022 https://www.veromoda.com/no/no/vm/kjoep-etter-kategori/topper/kortermet-skjorte-10269383.html?cgid=vm-tops&dwvar_colorPattern=10269383_BrightWhite Skjorten, ikke skjørtet! Selv sliter jeg med å finne bikini og skjørt. Er 168 og 65 kg, der halvparten (føles sånn) av kiloene ligger rundt magen. Anonymkode: dd954...049
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #17 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): det er jo kanskje ikke så relevant? Vi vet jo ikke hvordan vekten er fordelt på kroppen hennes? Jeg er selv eple men liker ikke alle klestipsene som kommer til den fasongen, så skjønner at det kan være vanskelig for ts og finne ut av ting. Anonymkode: a37cf...271 Ja, sant det. Grunnen til at jeg spurte eg at jeg er et stort eple og vennina mi et lite og vi kler totAlt forskjellige snitt. Personlig ser jeg både tantete og harry ut i alt som kan minne om v-hals eller utringing. Digger derfor genseren "din" fra Vero Moda! Anonymkode: 94ffc...3b1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå