Gå til innhold

sår i munn

Anbefalte innlegg

Gjest gotthard
Skrevet

jentungen har fått sår i munnen nå , klarer nesten ikke spise eller noe.

det ser ut som byller eller kviser inne i munnen.

vet det går lit munnsopp rundt i byggda nå men det har vist andre symptomer?

noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt hvite flekker bør ikke være sopp. De tilfellene jeg har sett av trøske har vært veldig enkle å se. Har blitt behandlet med mycostatin - eller rett og slett bare ventet til det forsvant av seg selv.

Trøske skal ikke være videre plagsomt, men det kan jo være det.

Skrevet

Det høres ut som after, små hvite flekker som svir noe infernalsk når man kommer nær dem.

Jeg har vært en del plaget med dette og de kommer ofte hvis jeg spiser nøtter. 15åringen mener at kiwi er synderen når de dukker opp der.

Som regel går de greit over, men er plagen stor så tror jeg kanskje tannlegen kan hjelpe. Husker jeg fikk en geleaktig greie til å smøre på, det dekket så ikke ubehaget ved spising/drikking ble så stort.

Skrevet

ellers går hånd, munn og fot syken her i området i hvertfall. Gutten min hadde blemmer, etterhvert åpne sår i munnen...

Skrevet

vi har også hatt hånd, for og munnsyke (munn og klovsyke) ... Det høres akkurat slik ut som du forteller...

Skrevet

Jepp, dette er nok hånd- fot- og munnsyke. Flere unger i vår barnehage som har hatt det også. Det er veldig smittsomt, men gir ikke de helt enorme plagene heldigvis. Barnet kan få lett feber i et par dager, men bortsett fra det gjør de seg ikke stort av det. Dersom barnet ikke er slapt eller har feber er det bare å sende det i barnehagen, de har uansett rukket å smitte de andre når de allerede har fått blemmene...

Gjest Gjest_Frua_*
Skrevet

Er det mange blemmer eller?

Selv er jeg mye plaget med munnskål/after. Det ser ut som kviser, eller hvite skåler som er veldig såre og ømme. Men jeg har stort sett bare en eller to av gangen, så hvis hun har mange er det kanskje noe annet.

Jeg kjøper iallefall et skyllemiddel som heter Cordysol på apoteket som virker

Gjest gotthard
Skrevet

nesten alt er borte nå, bare lit sprekker i leppa.

hu spiste ordentlig midag i dag og koste seg:-)

takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...