AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #1 Skrevet 26. juni 2022 https://www.ba.no/flere-forlatte-katter-enn-noen-gang-na-er-det-krise/s/5-8-1934705 Jeg har selv hatt flere katter, tatt imot dem fra Dyrebeskyttelsen. Men en ting som plager meg, hvorfor skal alle katter som Dyrebeskyttelsen kommer over, leve? Hvis det ikke er nok fosterhjem, ikke nok kattehjem, ikke nok folk - altså ikke nok muligheter til å redde disse dyrene - hvorfor kan ikke Dyrebeskyttelsen hanke inn disse kattene og avlive dem? OG da snakker jeg ikke om de som er så skadet osv, men rett og slett de kattene de må overlate til et liv ute fordi de ikke har kapasitet til å ta dem inn - hvorfor ikke avlive disse kattene? Det kan ikke være slik at dyrene på død og liv må få overlever fordi de har hatt et fælt liv! Har de ikke kapasitet til å ta kattene inn, så må jo det mest barmhjertige være å avlive disse kattene! Jeg forstår ikke hvorfor dette skal være så vanskelig? Anonymkode: b8563...4de 8
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #2 Skrevet 26. juni 2022 Så du synes vi skal drepe tusenvis av friske kattunger hvert år fordi folk ikke gidder å kastrere kattene sine? Anonymkode: 2d292...980 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #3 Skrevet 26. juni 2022 Jeg personlig forstår ikke hvorfor det er så vanskelig for folk å ta ansvar for dyr de skaffer seg. Tviler på at flere tar ansvar når dyrebeskyttelsen bare kan avlive uønskede katter så de slipper å gjøre noe selv. Anonymkode: a5df4...286 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #4 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så du synes vi skal drepe tusenvis av friske kattunger hvert år fordi folk ikke gidder å kastrere kattene sine? Anonymkode: 2d292...980 JA. Hvis alternativet for dyret er en sakte død med mye redsel og smerte, så JA! At man kan være imot det er helt utrolig. Anonymkode: b8563...4de 10
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #5 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg personlig forstår ikke hvorfor det er så vanskelig for folk å ta ansvar for dyr de skaffer seg. Tviler på at flere tar ansvar når dyrebeskyttelsen bare kan avlive uønskede katter så de slipper å gjøre noe selv. Anonymkode: a5df4...286 For du mener de tar så mye mer ansvar ved å bare forlate katten på døra til dyrebeskyttelsen liksom, eller på gata? Dyreb som ikke kan ta vare på denne katten uansett? Kunnskapsløst. Anonymkode: b8563...4de 2
Topsi Skrevet 26. juni 2022 #6 Skrevet 26. juni 2022 Men nå er det jo slik at dyrevernorganisasjoner avliver dyr som ikke kan få verdige liv
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #7 Skrevet 26. juni 2022 Topsi skrev (1 minutt siden): Men nå er det jo slik at dyrevernorganisasjoner avliver dyr som ikke kan få verdige liv Nei, de avliver ikke før katten er såpass skadet at det ikke er noe annet alternativ. Det er helt grusomt at man bare overlater en frisk katt til årevis med fremtidig sult og skader fordi katten er pr dd er frisk, men de kan ikke ta den inn eller hjelpe den å få et hjem pga kapasitetsproblemer. Så da er katten dømt til å drittliv med fremtidige skader, sult og langsom død. Til Dyrebeskyttelsen da finner katten igjen og avliver den. Så totalt UVERDIG OG POENGLØST! Anonymkode: b8563...4de 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #8 Skrevet 26. juni 2022 Død katt lider ikke. Så enkelt er det! Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor de bruker masse masse ressurser på å redde alt som kan krype og gå av villkatter og skadde katter, katter med kroniske helseproblemer, osv. Det er uforsvarlig å holde alt i live for det finnes ikke nok gode hjem til alle! Og folk flest må se til HELVETE å få KASTRERT og CHIPPET kattene sine! Anonymkode: 2b790...746 8
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #9 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For du mener de tar så mye mer ansvar ved å bare forlate katten på døra til dyrebeskyttelsen liksom, eller på gata? Dyreb som ikke kan ta vare på denne katten uansett? Kunnskapsløst. Anonymkode: b8563...4de Så du mener det er bedre å ta livet av friske katter enn å sørge for at det blir strengere krav for skaffe seg katter? Du tror virkelig folk kommer til å bry seg mer om katter hvis dyrebeskyttelsen bare kverker dem uansett? Kunnskapsløst. Anonymkode: a5df4...286
Topsi Skrevet 26. juni 2022 #10 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, de avliver ikke før katten er såpass skadet at det ikke er noe annet alternativ. Det er helt grusomt at man bare overlater en frisk katt til årevis med fremtidig sult og skader fordi katten er pr dd er frisk, men de kan ikke ta den inn eller hjelpe den å få et hjem pga kapasitetsproblemer. Så da er katten dømt til å drittliv med fremtidige skader, sult og langsom død. Til Dyrebeskyttelsen da finner katten igjen og avliver den. Så totalt UVERDIG OG POENGLØST! Anonymkode: b8563...4de Jeg ser hva du skriver, jeg er ikke enig I at det er det VI gjør ihvertfall
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #11 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så du mener det er bedre å ta livet av friske katter enn å sørge for at det blir strengere krav for skaffe seg katter? Du tror virkelig folk kommer til å bry seg mer om katter hvis dyrebeskyttelsen bare kverker dem uansett? Kunnskapsløst. Anonymkode: a5df4...286 Nei, jeg ønsker meg strenger krav for å skaffe seg katter. At folk MÅ chippe og kastrere kattene sine, ved lov. Ellers er det kraftige bøter osv. Men det kommer aldri til å skje i Norge. ALDRI. Så i stedet, så må man heller avlive kattene - for å slippe unødig lidelser for kattene. Det er pokker meg nok nå! Anonymkode: b8563...4de 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #12 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så du mener det er bedre å ta livet av friske katter enn å sørge for at det blir strengere krav for skaffe seg katter? Du tror virkelig folk kommer til å bry seg mer om katter hvis dyrebeskyttelsen bare kverker dem uansett? Kunnskapsløst. Anonymkode: a5df4...286 Why not both?? Det er ikke enten eller. Anonymkode: 2b790...746 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #13 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du mener det er bedre å ta livet av friske katter enn å sørge for at det blir strengere krav for skaffe seg katter? Du tror virkelig folk kommer til å bry seg mer om katter hvis dyrebeskyttelsen bare kverker dem uansett? Kunnskapsløst. Anonymkode: a5df4...286 Hvordan konkret jobber Dyrebeskyttelsen for å endre lovene for dyrehold? Det er ikke ett synlig tema i mediene som jeg har fått med meg. Skal være sagt at jeg har katt fra Dyrebeskyttelsen selv, men reagerer litt på hvordan de driver organisasjonen. Ser mange eldre katter ikke får nye hjem, hadde vært bedre å gi dem en sovesprøyte da… Anonymkode: d4803...26a 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #14 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, jeg ønsker meg strenger krav for å skaffe seg katter. At folk MÅ chippe og kastrere kattene sine, ved lov. Ellers er det kraftige bøter osv. Men det kommer aldri til å skje i Norge. ALDRI. Så i stedet, så må man heller avlive kattene - for å slippe unødig lidelser for kattene. Det er pokker meg nok nå! Anonymkode: b8563...4de Så du mener helt ærlig at hvis dyrebeskyttelsen dreper alle kattene, så er problemet løst? Begynner de med dette kan du faen meg banne på at det aldri blir bedre. Det er FOLK som er PROBLEMET, ikke kattene for faen. Anonymkode: a5df4...286
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #15 Skrevet 26. juni 2022 Topsi skrev (3 minutter siden): Jeg ser hva du skriver, jeg er ikke enig I at det er det VI gjør ihvertfall Hva er det dere gjør da? Det er jo dette som er resultatet! Jeg kjenner flere som har ringt DB og fortalt om katter som trenger hjelp, men pga kapasitetsproblemer så har de ikke mulighet til å gjøre noe. Men da er forslaget at da skal liksom den som ringer etter hjelpen, måtte ta seg av katten. Men hvis det var slik at man hadde mulighet til å hjelpe så hadde man ikke ringt DB. Dette er folk som leier f.eks som ikke får ha katt i leiligheten, folk som har vært på gjennomreise og oppdaget katt osv. Folk som ikke har noe mulighet til å ta imot en katt, men som ønsker at katten skal få hjelp og ringer forgjeves. DB kunne heller kommet å hentet katten og avlivet den da! Anonymkode: b8563...4de 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #16 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan konkret jobber Dyrebeskyttelsen for å endre lovene for dyrehold? Det er ikke ett synlig tema i mediene som jeg har fått med meg. Skal være sagt at jeg har katt fra Dyrebeskyttelsen selv, men reagerer litt på hvordan de driver organisasjonen. Ser mange eldre katter ikke får nye hjem, hadde vært bedre å gi dem en sovesprøyte da… Anonymkode: d4803...26a Hvor skrev jeg at dyrebeskyttelsen jobbet med dette? Trådstarter mener at dyrebeskyttelsen bør drepe alt av katter uten hjem, tror du at det aldri mer kommer til å finnes hjemløse katter? Anonymkode: a5df4...286
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #17 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så du mener helt ærlig at hvis dyrebeskyttelsen dreper alle kattene, så er problemet løst? Begynner de med dette kan du faen meg banne på at det aldri blir bedre. Det er FOLK som er PROBLEMET, ikke kattene for faen. Anonymkode: a5df4...286 Det hjelper ikke kattene at FOLK er problemet, kattene lider unødig. Det er dyreplageri, når ingen kan ta vare på dem så er eneste mulighet avliving. Ikke dømme kattene til langsom død fordi å avlive er så "ille". Blir så oppgitt. Anonymkode: b8563...4de 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #18 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Så du synes vi skal drepe tusenvis av friske kattunger hvert år fordi folk ikke gidder å kastrere kattene sine? Anonymkode: 2d292...980 Jeg synes det er bedre at katter blir avlivet enn at de fortsetter å lide. Jeg synes samtidig at de som ikke gidder å kastrere eller ta vare på kattene sine bør straffes strengt. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Død katt lider ikke. Så enkelt er det! Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor de bruker masse masse ressurser på å redde alt som kan krype og gå av villkatter og skadde katter, katter med kroniske helseproblemer, osv. Det er uforsvarlig å holde alt i live for det finnes ikke nok gode hjem til alle! Og folk flest må se til HELVETE å få KASTRERT og CHIPPET kattene sine! Anonymkode: 2b790...746 100 % enig. Jeg elsker katter, men for de fleste er det bedre å kjøpe en hyggelig katt uten traumer fra en god oppdretter enn å ta over en tidligere villkatt som er sky, har masse issues fordi den ikke har fått god oppfølging og sosialisering tidlig i livet etc. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så du mener det er bedre å ta livet av friske katter enn å sørge for at det blir strengere krav for skaffe seg katter? Du tror virkelig folk kommer til å bry seg mer om katter hvis dyrebeskyttelsen bare kverker dem uansett? Kunnskapsløst. Anonymkode: a5df4...286 Nei, helst begge deler. Strenge bøter til folk som ikke kastrerer og chipper kattene sine, ekstremt store bøter og muligens fengselsstraff til folk som forlater eller setter ut kattene sine, OG at man kan avlive de villkattene som man finner. Anonymkode: 5d2f8...fac 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #19 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Why not both?? Det er ikke enten eller. Anonymkode: 2b790...746 Du tror det blir begge deler hvis man starter med å drepe dem? Anonymkode: a5df4...286
Topsi Skrevet 26. juni 2022 #20 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er det dere gjør da? Det er jo dette som er resultatet! Jeg kjenner flere som har ringt DB og fortalt om katter som trenger hjelp, men pga kapasitetsproblemer så har de ikke mulighet til å gjøre noe. Men da er forslaget at da skal liksom den som ringer etter hjelpen, måtte ta seg av katten. Men hvis det var slik at man hadde mulighet til å hjelpe så hadde man ikke ringt DB. Dette er folk som leier f.eks som ikke får ha katt i leiligheten, folk som har vært på gjennomreise og oppdaget katt osv. Folk som ikke har noe mulighet til å ta imot en katt, men som ønsker at katten skal få hjelp og ringer forgjeves. DB kunne heller kommet å hentet katten og avlivet den da! Anonymkode: b8563...4de Så du mener at vi skal komme og avlive alle katter vi ikke kan ta inn? Mange ganger ber vi folk mate katten mens vi annonserer og etterlyser f eks eier. I mange tilfeller har katten en eier, og hvis det over tid ikke kommer en eier tar vi katten inn. Noen ganger er det venteliste på voksne katter, men de får hjelp hos oss ihvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå