Gå til innhold

Folk som jobber i helsevesenet har mer empati for folk enn andre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Virker som alle ser på de som bedre mennesker. Ikke sjalu, men hvorfor viser de mer medmenneslighet enn personer med andre typer jobber? Har ei venninne som vil hjelpe alt fra eldre, gretne sure "gubber" til rusavhengige personer. Ligger omsorgen i disse folkene eller er det kun pga at de jobber i helseyrket de må vise empati? 

Anonymkode: 6de29...e8c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dummeste jeg har hørt i dag

Anonymkode: 4f464...620

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dummeste jeg har hørt i dag

Anonymkode: 4f464...620

Hun viser mer empati for alt og alle enn jeg som jobber som revisor. Betyr det at jeg ikke kan ha et slikt yrke? Hun virker slik. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i helse. Jeg får BETALT for å være empatisk og vise omsorg, så da gjør jeg det, på jobb. Realiteten er at vi ikke er mer empatiske enn noen andre, vi tar bare en rolle som kommer med yrket og pengene. 

Anonymkode: 84634...c0d

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du møtt sykepleiere? 😂

Veninna mi følte jordmødrene på føden hun var på prøvde å presse dem hjem fra Neonatal avdeling lenge før hun var klar for å dra. Hun hadde mistet ett barn tidligere og følte seg IKKE trygg på å reise hjem før barnet spiste skikkelig bla.

Noen av dem glemmer at det som er hverdag for dem er unntakstilstand og sårbart for andre. Og empatien forsvinner. 

Anonymkode: 0db5e...593

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt med sykehus og leger å gjøre hele livet pga kronisk sykdom, min erfaring: leger er ofte de minst følsomme/empatiske/varme, sykepleiere varierer fra omtrent selvutslettende til kunne ikke brydd seg mindre. Hjemmesykepleie varierer i like stor grad. 

Anonymkode: 6ecae...606

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):