AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #1 Skrevet 26. juni 2022 Hvor mange timer i døgnet ligger/sitter baby på dere helt nær som på fanget, i bæresele, ligger helt inntil etc? Og hvor mange mnd er barnetdette til forskjell fra når det ligge rpå gulvet, i vippestol, babygym, vognen, senga si osv. Anonymkode: a3aa5...df1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #2 Skrevet 26. juni 2022 Det var umulig å legge fra seg min, så 23,5 time? 😅 Klarte på et vis å få dusjet og gått på do, men ikke noe annet. Anonymkode: b6123...acb 6 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #3 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det var umulig å legge fra seg min, så 23,5 time? 😅 Klarte på et vis å få dusjet og gått på do, men ikke noe annet. Anonymkode: b6123...acb Hvor leng varte det?😅 Anonymkode: a3aa5...df1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #4 Skrevet 26. juni 2022 Det varierer, jeg vil tro det blir 20-23 timer fysisk kontakt i døgnet. 2 måneder gammel, men prematur. Det er synd babyer må ligge på ryggen. Hun sover mye bedre alene på magen eller siden, men det er ikke trygt. Anonymkode: be068...fb9
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #5 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det varierer, jeg vil tro det blir 20-23 timer fysisk kontakt i døgnet. 2 måneder gammel, men prematur. Det er synd babyer må ligge på ryggen. Hun sover mye bedre alene på magen eller siden, men det er ikke trygt. Anonymkode: be068...fb9 23 timer er jo hele døgnet bortsett fra en time, hvordan får dere til det? Og hvordan sover dere om natten? Anonymkode: a3aa5...df1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #6 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det varierer, jeg vil tro det blir 20-23 timer fysisk kontakt i døgnet. 2 måneder gammel, men prematur. Det er synd babyer må ligge på ryggen. Hun sover mye bedre alene på magen eller siden, men det er ikke trygt. Anonymkode: be068...fb9 Vår sov mer på siden enn ryggen. Vi la baby alltid på rygg, men våknet til at baby lå på siden. Hvis de selv klarer å komme seg på siden, så trygget helsesykepleier og jordmor på barsel. Min baby ville fra dag en helst ligge på siden.. men vi måtte sørge for at ingenting lå i veien for luftveiene og ha riktig madrass osv. Vår sov i egen seng på vårt rom fra dag 1. Anonymkode: 7533d...77d 2
Misanthropis Skrevet 27. juni 2022 #7 Skrevet 27. juni 2022 Sistemann 23 timer første 3 mnd sov med meg, på armen eller inntil 3-6 mnd 19-20 timer gradvis sov 1-2 timer i vogna om natten, 7-8 mnd ca 16 timer sov 3-4 timer alene to ggr pr natt og lå litt mer på gulv/ voppestol liker best å bæres hele dagen, ikke sove alene eller trilles. Vil ha mamma hele tiden det går gradvis over, det ordner seg av seg selv 😊 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #8 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): 23 timer er jo hele døgnet bortsett fra en time, hvordan får dere til det? Og hvordan sover dere om natten? Anonymkode: a3aa5...df1 Å sove om natten er ikke noe problem, da ligger baby inntil meg. På dagtid er det mer krevende. Bæretøy hjelper litt, slik at jeg har hendene fri, men det blir mye sitting i stol med baby oppå meg. Det er heldigvis dager jeg får til et par lurer alene i seng eller i vogn. Anonymkode: be068...fb9 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #9 Skrevet 27. juni 2022 Ser at vi faktisk har det lettere enn noen her. Litt godt å høre 😅 5,5 mnd, ca 20 timer fysisk kontakt, hvis samsoving med 20 cm avstand teller. Jeg kan rulle meg litt vekk etter amming om natta. Har én lur per dag i vogn, da sover han bare 30 min. De andre lurene i bæresele. Våken kan han godt ligge for seg selv og gnage på leken sine eller følge med på det jeg driver med. Skulle absolutt ønske han kunne sove et annet sted på dagtid nå som det er så varmt. Men jeg stoler på at det ordner seg av seg selv etter hvert som han vokser. Anonymkode: ae554...50a
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #10 Skrevet 27. juni 2022 Er jo bare de med klistremerkebaby som svarer🙄 Anonymkode: a3aa5...df1 7
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #11 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): 23 timer er jo hele døgnet bortsett fra en time, hvordan får dere til det? Og hvordan sover dere om natten? Anonymkode: a3aa5...df1 Sov veldig lite, med baby helt inntil. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvor leng varte det?😅 Anonymkode: a3aa5...df1 Hmm, det var verst de første fire månedene kanskje? Etter det ville han ligge litt på gulvet. Avtok gradvis, kunne slutte med samsoving rundt 10 måneder. Anonymkode: b6123...acb
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #12 Skrevet 27. juni 2022 Var mye i fanget når de var våkne, men siden all soving ble gjort i enten vogn eller egen seng ble ikke så mange timene i begynnelsen, da de stort sett sov 16-18 timer i døgnet. Anonymkode: 251b4...6c5 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #13 Skrevet 27. juni 2022 Jeg hadde klistremerkebaby som kun sov på meg i starten, så 23 timer og 45 minutter. De siste 15 min var da jeg dusjet og faren holdt babyen mens den hylskrek. Det blir færre og færre timer etterhvert som barnet blir eldre og mer nysgjerrig på hverden, men barnet er nå to år og ønsker fremdeles mye kos og nærhet. Anonymkode: 4c3cf...654
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #14 Skrevet 27. juni 2022 Babyen vår på tre måneder sover 11 timer i natta i egen seng. Bortsett fra det, og noen få timer til sammen med lek på gulvet og trilletur, så er han på fanget vårt. Anonymkode: d6ff2...1e1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #15 Skrevet 27. juni 2022 Har en seks uker gammel baby. Hun får fysisk kontakt ved amming, og i tillegg er hun mye på fanget og brystet i løpet av dagen. Blir typisk en dupp eller to på brystet eller i bæresjal – i alle fall delvis (flytter henne av og til over i vuggen). Vil anslå at hun får fysisk kroppskontakt typ halve døgnet. Noen dager sikkert litt mindre. Styrer det litt ut fra hva det virker som om hun har behov for/er fornøyd med. Anonymkode: 069c7...3c7 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #16 Skrevet 27. juni 2022 Minstemann er seks måneder nå, og svært gira på å leke, utforske og oppdage. Han sover stort sett i vogn eller i egen seng, med unntak av siste delen av natta hvor vi samsover fordi jeg er så trøtt at det er like sannsynlig at jeg legger ham i sokkeskuffen som i senga hans når han er ferdigspist 🙈😆 Har aldri regnet på det, men jeg tipper at han får kanskje to-fire timer kroppskontakt på samsoving, ca to-fire timer på amming og kos, og kanskje en time eller to på annet. Vi leker jo mye sammen, prater når han sitter i stolen sin etc, men mer enn en tredjedel av døgnet tror jeg nok ikke han er tett nok på til å regne det som kroppskontakt. Et selvsagt veldig forskjeller fra dag til dag, men i motsetning til storebroren så foretrekker han å se på fra gulv eller stol når jeg åpner fremfor å henge på i bæresele. Litt deilig egentlig. 🙊 Anonymkode: e0599...b27 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #17 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): 23 timer er jo hele døgnet bortsett fra en time, hvordan får dere til det? Og hvordan sover dere om natten? Anonymkode: a3aa5...df1 Mange sover med babyen inntil seg, men vår baby nektet det, MÅTTE ligge oppi fanget mitt for å sove. Så da sov vi på skift, pappan måtte bære han i sirkler mens han hylskrek så jeg fikk sovet ørlitt. Men nå viste det seg at han hadde alskens vondter og sykdommer da, så det var sikkert derfor det var såpass ekstremt, jeg tror ikke det er vanlig. Anonymkode: a6c17...5c6 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #18 Skrevet 27. juni 2022 2 uker gammel her. Varierer om h*n sover med meg eller i sin seng. Av og til sovner jeg under amming, mens andre ganger finner ikke baby roen i sengen sin. Da samsover vi. Babyen her våkner lettere hvis h*n ligger inntil meg på dagtid, så her forsøker vi vugge i stuen med mindre baby er urolig og det er nærhet som er løsningen. Ellers blir det lite sammenhengende søvn og merker at babyen trenger det uten unødige avbrudd. Så vil tippe nærhet er rundt 17-18 timer om det er et døgn hvor babyen stort sett finner roen i seng/vugge. Ellers varierer det en del siden seng/vugge noen ganger funker deler av døgnet, mens funker ikke andre deler på døgnet. Anonymkode: b5407...cd9 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #19 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er jo bare de med klistremerkebaby som svarer🙄 Anonymkode: a3aa5...df1 Det tenkte jeg også. Hadde lyst til å svare da jeg så overskriften, men etter å ha lest svarene ble jeg bare sjokkert og gikk ut av tråden. Har aldri vært i nærheten av å ha fysisk kontakt med baby i 20+ timer per døgn. Våre barn har alle sovet i egen seng på natten og i vugge på stuen om dagen, og ingen har vært klistremerkebabyer. Så amming og kos har de alle fått selvfølgelig, men jeg har hatt mange flere timer med egen kropp i fred enn med baby i armene og det er jeg veldig glad for. Anonymkode: 6b8ac...d6d 2 2 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #20 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det tenkte jeg også. Hadde lyst til å svare da jeg så overskriften, men etter å ha lest svarene ble jeg bare sjokkert og gikk ut av tråden. Har aldri vært i nærheten av å ha fysisk kontakt med baby i 20+ timer per døgn. Våre barn har alle sovet i egen seng på natten og i vugge på stuen om dagen, og ingen har vært klistremerkebabyer. Så amming og kos har de alle fått selvfølgelig, men jeg har hatt mange flere timer med egen kropp i fred enn med baby i armene og det er jeg veldig glad for. Anonymkode: 6b8ac...d6d Det bør du være, 23 + timer er ikke noe å trakte etter og jeg tror ikke folk svarer det fordi de skal være "flinke" og sette noen standard. Det er helt jævlig å leve gjennom. Mulig noen synes det er koselig, men det tror jeg er unntaket. Jeg synes det var klaustrofobisk og uutholdelig. Anonymkode: b6123...acb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå