Gå til innhold

Min store drøm er å stå på ei scene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min store drøm er å stå på ei scene. Dette har vært en drøm i mange år. Nå nærmer jeg meg 40 år og det er et par problemer. Jeg er ekstremt sjenert og introvert. Jeg har siden første gang jeg så et barnekor opptrå på barneskolen jeg gikk på drømt om å synge i kor, men jeg tørr ikke prøve synge. Jeg har drømt om å synge karaoke, men aldri turt. Når jeg har vært på show ol feks wahlmanns så har jeg tenkt åh tenk om det var meg som hadde en slik jobb. De et jo sykt flinke så jeg hadde jo aldri fått den jobben, men jeg kjenner så på den følelsen av at jeg skulle så ønske. Målet er ikke å bli kjendis eller artist eller noe slik. Er det håp for å kunne gjennomføre drømmen tror dere? Hva kan jeg gjøre for å komme dit? 

Anonymkode: 85f70...e93

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

En vei til scenen også i voksen alder, er å lære å spille et instrument selv når man i utgangspunktet bare vil synge, finne andre å spille med, lage et band, og etter en tids øving få spillejobber. Selv om det sier seg selv at dette er enklere når man er 18 enn når man er litt mer voksen, er det aldri for sent å begynne; musikk er til for absolutt alle, og ingenting er mer rocka enn når bestefar på 86 finner frem gebisset, tar frem den trofaste Gibson-gitaren sin og begynner å freake ut i mikrofonen. Har du lest tangenttråden ...?

En annen vei til scenen er å begynne med amatørteater; der er det ingen aldersgrense, og det finnes mange mindre grupper med entusiaster rundt om i Norge som enten driver med laiv (improvisert rollespill), eller setter opp teaterstykker her og der; publikumsantallet er ikke nødvendigvis like stort som når en rockestjerne holder konsert, men det legger ikke en demper på gleden og kreativiteten.

For min del har jeg både spilt i musikkgruppe og vært med i et amatørteaterstykke, og kan fortelle at selv om det å stå på scenen kanskje er litt overvurdert, er det likevel morsomt; det er bare å slippe seg løs - og gå over fra rollen som normal voksen til kanskje en rolle som skurk eller mystisk alv i et teaterstykke; når man står på scenen enten i teater- eller musikksammenheng, er man med i et rollespill, og i det rollespillet er man fri til å være den man vil innenfor rammene av rollen; det er ingen grunn til å være sjenert til tross for at man kan være det til vanlig.

Uansett - lykke til, og fortsatt god sommer ...!

- Brian smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Anonymkode: e7824...6c8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.6.2022 den 21.51):

Min store drøm er å stå på ei scene. Dette har vært en drøm i mange år. Nå nærmer jeg meg 40 år og det er et par problemer. Jeg er ekstremt sjenert og introvert. Jeg har siden første gang jeg så et barnekor opptrå på barneskolen jeg gikk på drømt om å synge i kor, men jeg tørr ikke prøve synge. Jeg har drømt om å synge karaoke, men aldri turt. Når jeg har vært på show ol feks wahlmanns så har jeg tenkt åh tenk om det var meg som hadde en slik jobb. De et jo sykt flinke så jeg hadde jo aldri fått den jobben, men jeg kjenner så på den følelsen av at jeg skulle så ønske. Målet er ikke å bli kjendis eller artist eller noe slik. Er det håp for å kunne gjennomføre drømmen tror dere? Hva kan jeg gjøre for å komme dit? 

Anonymkode: 85f70...e93

Det er MANGE kor som ikke har opptaksprøve.  Den eneste prøvesangen er for å plassere deg i rett stemmegruppe. 🙂 Du må selvsagt synge rent,men det gjør du sikkert. 

Gå på kor.no 

Der ligger en oversikt over de fleste kor i ditt område.  Med nødvendig informasjon om korene. 

Lykke til 🎶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...