valentino Skrevet 14. november 2005 #1 Skrevet 14. november 2005 Hva er det som bestemmer om en mann duger som elsker eller kjæreste? Litt mer konkret: Hva er det elskeren gir deg som ikke en kjæreste kan?
Gjest *kosejoker* Skrevet 14. november 2005 #3 Skrevet 14. november 2005 Jeg, i mitt stille sinn, innbiller meg at elskeren gir deg et forhold som ikke er så basert på følelser, det vil si at det som kommer i tillegg til en kjæreste (Hans/hennes familie osv) ikke trenger å bli tatt i betraktning. Hva som avgjør hva en mann duger til eller ikke derimot, det er vel ganske individuelt fra kvinne til kvinne og mann til mann? :klø: Det samme gjelder vel elskerinne vs. kjæreste?
valentino Skrevet 14. november 2005 Forfatter #4 Skrevet 14. november 2005 Bortsett i fra forpliktelser, og manglene kontakt med familie o.l.: Behandler dere elskeren som en kjæreste? Og liker dere elskeren som person, eller er det bare snakk om kropp og sex?
Gjest *kosejoker* Skrevet 14. november 2005 #5 Skrevet 14. november 2005 Behandler ikke elskeren som kjæreste, mer som en god venn. Jeg vil ikke ha noen forpliktelser til en elsker, men jeg kan veldig gjerne like han som person. Har vel egentlig ikke hatt en elsker som jeg ikke har likt som person, da føler jeg at sexen blir verre og. Litt kjemi må det være. Det trenger bare ikke være så mye følelser der, etter min mening
Gjest snoopdogg Skrevet 14. november 2005 #6 Skrevet 14. november 2005 jeg har problemer med at dama mi hadde en rekke elskere før hun ble sammen med meg. er så redd for at hun bare skal forlate meg som hun har gjort med alle elskerne sine. hun er den eneste jeg har hatt hatt sex med, og når hun drikker så hender det hun ramser opp mange elskere. jeg tror hun må ha hatt 7-8 stykker, og hun ble nettopp 20 år. jeg er forresten ett år eldre. jeg har ikke sagt det til henne enda. at jeg ikke har hatt noen andre før henne altså. men jeg tror kanskje hun har skjønt det. hun har spurt hvor mange jeg har hatt sex med, og da jeg sa jeg ikke ville svare så spurte hun: "du har ikke hatt sex med noen i "byen-vi-bor" du? vi kom hit for tre år siden, og har vært sammen 5 måneder. jeg følte det som om hun mobbet meg :cry: jeg husker jeg gråt etter hun kom med det spørsmålet på den måten hun gjorde jeg føler meg å liten som person. føler meg dum som blir forelsket i henne. hva skal jeg gjøre? jeg er jo glad i henne, men jeg klarer ikke la være å tenke på alle elskerne......... hva synes dere jeg skal gjøre? jeg er veldig glad og forelsket i henne, men jeg vurderer å gjøre det slutt hvis jeg ikke kan takle historien hennes hun har også sagt at jeg egentlig ikke er hennes type. hva mener hun med det? jeg får jo litt vondt av henne. hun forteller om historien sin fordi hun stoler på meg. men det eneste som skjer at jeg får skikkelig vondt inni meg
Nabodama Skrevet 15. november 2005 #7 Skrevet 15. november 2005 Elskeren er sexy, men mangler det som skal til for å bli kjæreste. Han når ikke opp, men ettersom han er så deilig, kan man jo ha sex med ham en stund. Kjæresten har alt som elskeren har, men i tillegg har han egenskapene som gjør at han også når opp i kjærestekategorien.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 15. november 2005 #8 Skrevet 15. november 2005 Hva er det elskeren gir deg som ikke en kjæreste kan? ← Jeg vil snu på den der. Elskeren har ikke det som skal til for å bli kjæreste. En elsker er en du tenner på og synes er ok å være sammen med som venn, men som du av ymse grunner ikke ser for deg å utvikle et forhold til. En greit mellomløsning mens du fremdeles kan ha øynene åpne for kjærestekandidater.
Caramba Skrevet 15. november 2005 #9 Skrevet 15. november 2005 (endret) Har vel egentlig aldri hatt en elsker som du beskriver her. MEN før i tiden har jeg hatt et par useriøse forhold som jeg gjerne ville den gang skulle utvikle seg til å bli noe mer, uten at det skjedde. Det som kjennetegner sånne forhold for meg er: Man snakker aldri om følelser, man er ikke inkludert i planer som vennefester og familieselskap og man ser hverandre litt for skjelden. Når man er skikkelige kjærester så er plutselig allt åpent og greit. Man forteller hverandre at man er glad i hverandre og planlegger å tilbringe tid sammen. Det er en selvfølge at man skal være med på det meste som skjer, man introduserer personen til mor og far og man ringer/mailer/smser hverandre ofte. For meg er mann kjærster når man ikke lenger trenger å gruble på hva den andre føler og tenker, og når alle korta kommer på bordet åpent og ærlig. Jaja, ikke så flink å forklare hva jeg mener, men håper du skjønner det alikevel Endret 15. november 2005 av Caramba
valentino Skrevet 15. november 2005 Forfatter #10 Skrevet 15. november 2005 når man ikke lenger trenger å gruble på hva den andre føler og tenker, og når alle korta kommer på bordet åpent og ærlig. ← Men da er all spenningen borte, og playerne er fremdeles interessante for en one night stand.
valentino Skrevet 15. november 2005 Forfatter #11 Skrevet 15. november 2005 Elskeren har ikke det som skal til for å bli kjæreste. En elsker er en du tenner på og synes er ok å være sammen med som venn, men som du av ymse grunner ikke ser for deg å utvikle et forhold til. En greit mellomløsning mens du fremdeles kan ha øynene åpne for kjærestekandidater. ← Hva tror du kjærestekandidaten føler når han får greie på at du brukte en annen for sex helt fram til du fant han? Du gikk jo fra elskeren uten å tenke deg om, da kan du jo like gjerne gå fra kjærestekandidaten uten å tenke deg om.
valentino Skrevet 15. november 2005 Forfatter #12 Skrevet 15. november 2005 Elskeren er sexy, men mangler det som skal til for å bli kjæreste. Han når ikke opp, men ettersom han er så deilig, kan man jo ha sex med ham en stund. ← Hvorfor velger dere da å bruke tid på disse laverestående vesenene? Og blir kjæresten noe spesielt i det hele tatt for dere når dere kan få nesten alt det samme med en elsker? Blir ikke kjæresten bare marginalt bedre?
Gjest Dalwhinnie Skrevet 15. november 2005 #13 Skrevet 15. november 2005 Hva tror du kjærestekandidaten føler når han får greie på at du brukte en annen for sex helt fram til du fant han? Du gikk jo fra elskeren uten å tenke deg om, da kan du jo like gjerne gå fra kjærestekandidaten uten å tenke deg om. ← Hvor pokkern får du det fra at jeg brukte elskeren og går fra menn uten å tenke meg om??
Nabodama Skrevet 15. november 2005 #14 Skrevet 15. november 2005 Hvorfor velger dere da å bruke tid på disse laverestående vesenene? Og blir kjæresten noe spesielt i det hele tatt for dere når dere kan få nesten alt det samme med en elsker? Blir ikke kjæresten bare marginalt bedre? ← Det er jo det at kjæresten er spesiell, så spesiell at han blir kjæreste! Elskeren mangler jo mange egenskaper, det er derfor han ikke blir mer enn elsker. Så en får ikke nesten alt det samme med ham, en får mye mindre.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2005 #15 Skrevet 15. november 2005 Hva er det som bestemmer om en mann duger som elsker eller kjæreste? Litt mer konkret: Hva er det elskeren gir deg som ikke en kjæreste kan? ← En kjæreste er for meg en jeg kan stole fullt og helt på, en som elsker meg og som jeg elsker tilbake. En som tar vare på meg når jeg er syk og er der for meg i alle situasjoner. En kjæreste deler seg selv med meg...En kjæreste er så mye mer enn det en elsker er! Det en elsker gir deg er kun tilfredstillelse av seksuelle behov og bekreftelse på at du er attråverdig. Men det kan en kjæreste gi deg også, bare han ikke begynner å ta deg for gitt. Velger kjæreste foran elsker jeg
Gjest chickenskin dance Skrevet 15. november 2005 #16 Skrevet 15. november 2005 jeg har problemer med at dama mi hadde en rekke elskere før hun ble sammen med meg. er så redd for at hun bare skal forlate meg som hun har gjort med alle elskerne sine. hun er den eneste jeg har hatt hatt sex med, og når hun drikker så hender det hun ramser opp mange elskere. jeg tror hun må ha hatt 7-8 stykker, og hun ble nettopp 20 år. jeg er forresten ett år eldre. jeg har ikke sagt det til henne enda. at jeg ikke har hatt noen andre før henne altså. men jeg tror kanskje hun har skjønt det. hun har spurt hvor mange jeg har hatt sex med, og da jeg sa jeg ikke ville svare så spurte hun: "du har ikke hatt sex med noen i "byen-vi-bor" du? vi kom hit for tre år siden, og har vært sammen 5 måneder. jeg følte det som om hun mobbet meg :cry: jeg husker jeg gråt etter hun kom med det spørsmålet på den måten hun gjorde jeg føler meg å liten som person. føler meg dum som blir forelsket i henne. hva skal jeg gjøre? jeg er jo glad i henne, men jeg klarer ikke la være å tenke på alle elskerne......... hva synes dere jeg skal gjøre? jeg er veldig glad og forelsket i henne, men jeg vurderer å gjøre det slutt hvis jeg ikke kan takle historien hennes hun har også sagt at jeg egentlig ikke er hennes type. hva mener hun med det? jeg får jo litt vondt av henne. hun forteller om historien sin fordi hun stoler på meg. men det eneste som skjer at jeg får skikkelig vondt inni meg ← Pssst. Kort svar på langt innlegg: Kanskje det nettopp er fordi du ikke har hatt så mange damer som elskerne hennes at hun ikke forlater deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå