Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle ønske jeg hadde fler venner, men synes det er vanskelig å finne folk man klikker bra med, og å møte tilfeldige folk fra nettet i et slags mål om å bli venner, synes jeg ofte blir litt håpløst.

Men jeg jobber i oppdrag og møter mange kule folk der, som jeg ofte tenker jeg gjerne kunne blitt venner med. Men hvordan går man fra å jobbe sammen til å bli venner på relativt kort tid? Skal man bare spørre om facebook info liksom? Hvordan gjør dere det?

Anonymkode: 88aae...3eb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør om dere skal ta en lunsj en dag feks?

Anonymkode: d34c9...f4a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spør om dere skal ta en lunsj en dag feks?

Ja, men folk er jo ganske travle, så det må bli en helg i såfall... Det er jo et problem også at SÅ mye tid har man ikke til overs til venner uansett 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, men folk er jo ganske travle, så det må bli en helg i såfall... Det er jo et problem også at SÅ mye tid har man ikke til overs til venner uansett 😅

Jeg jobber i helsevesenet,så har endel fri på formiddagen før vakt. Skjønner at det blir annerledes hvis man jobber kun dagtid. Men en drink på fredag etter jobb?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg jobber i helsevesenet,så har endel fri på formiddagen før vakt. Skjønner at det blir annerledes hvis man jobber kun dagtid. Men en drink på fredag etter jobb?

Jo det er jo selvfølgelig en mulighet!

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt hva du skal med Facebook. Er jo ikke akkurat sånn at man omgås mye med alle Facebook-venner. Selv hadde jeg i min travle hverdag heller svart ja på en ettermiddagsforespørsel enn en helgeavtale. Det kan jo gå an å dra igang noe med flere kollegaer også, så får du kanskje napp hos noen. Foreslå lønningspils eller noe aktivt. 

Anonymkode: ad186...f13

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en periode som nysingel og ensom, ingen nære venner her jeg bor. Jeg bare tok initiativ til en fest hos meg med de kollegaene jeg kom godt overens med, og siden da har vi vært venner. Trenger ikke være bestevenn med alle, men det er fint å ha folk å gjøre ting sammen med på fritiden. 

Anonymkode: f4f55...a05

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Skjønner ikke helt hva du skal med Facebook. Er jo ikke akkurat sånn at man omgås mye med alle Facebook-venner. Selv hadde jeg i min travle hverdag heller svart ja på en ettermiddagsforespørsel enn en helgeavtale. Det kan jo gå an å dra igang noe med flere kollegaer også, så får du kanskje napp hos noen. Foreslå lønningspils eller noe aktivt. 

Anonymkode: ad186...f13

Sant nok, facebook er ikke en magisk vennemaskin eller noe, men jeg tenkte mer for å ikke miste kontakten siden vi ikke nødvendigvis jobber så lenge sammen. Da kan det være greit å holde hverandre oppdaterte på hverandres liv litt, sånn at man ikke forsvinner helt ut i intet.. 

• Liker 1
Skrevet

Lønningspils løser det meste, da er det ganske typisk å legge hverandre til på Facebook. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De vennskapene jeg har med nåværende og tidligere kollegaer har jo startet på jobb. Man starter jo med å spise lunsj sammen. Eller hører om man er med på en kaffepause. Det er litt merkelig å hoppe rett på "ta et glass en kveld" om man ikke har vært sosiale/private sammen på jobb først. 

Anonymkode: c97a3...cac

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Husk at ikke alle ønsker venner via jobb selv om man har god tone på jobben, så vis hensyn. Bruk sosiale antenner, er lov å spørre. Men godta nei.

Er viktig å koble vekk jobben på fritiden, da blir det slitsomt å bruke tid på en kollega; for da er man jo litt på jobb mentalt. Samme omgivelsene.

Selv synes jeg dette ble så slitsomt, så sluttet i jobben. Fant meg en ny jobb, der jeg kun bruker tid på jobben i arbeidstiden. Utrolig deilig å slå av jobben 100% når den tiden er over for dagen :) 

Anonymkode: 3d5b3...a13

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
President Chimp skrev (4 timer siden):

Lønningspils løser det meste, da er det ganske typisk å legge hverandre til på Facebook. 

Nei, det er det ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Husk at ikke alle ønsker venner via jobb selv om man har god tone på jobben, så vis hensyn. Bruk sosiale antenner, er lov å spørre. Men godta nei.

Er viktig å koble vekk jobben på fritiden, da blir det slitsomt å bruke tid på en kollega; for da er man jo litt på jobb mentalt. Samme omgivelsene.

Selv synes jeg dette ble så slitsomt, så sluttet i jobben. Fant meg en ny jobb, der jeg kun bruker tid på jobben i arbeidstiden. Utrolig deilig å slå av jobben 100% når den tiden er over for dagen :) 

Enig i første ´påstand. Her trår man varsomt. Mange, som deg, ønsker ikke å blande. 

Uenig i dette med fritid. Kollegaer, nåværende og tidligere, er blant mine aller nærmeste. Man har ofte lik utdannelse, like erfaringer, og med det en helt spesiell forståelse for hverandres situasjon. Jeg kan derfor ha mye mer givende diskusjoner med dem om utfordrende ting i min arbeidssituasjon, enn for eksempel med min mann eller venninner som ikke forstår bransjen og utfordringene. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nei, det er det ikke.

Hvorfor ikke? 😅

På begynnelsen så adda jeg alle på facebook som jeg jobba med, men så skjønte jeg at det kunne bli litt mye, noen var treige med å svare på venneforespørselen osv. På den tiden tenkte jeg mer på nettverk pga jobb, ikke på grunn av vennskap, jeg synes egentlig vennskap delen er mer sårbart og vanskelig "å prakke seg på folk" på en måte. 

For litt siden så var det en jeg jobba med som jeg fikk god kontakt med som adda meg på facebook etter jeg hadde avslutta jobben der. Han visste ikke noe annet enn fornavnet mitt, så han må ha spurt rundt på jobben eller noe, men jeg syntes bare det var hyggelig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig i første ´påstand. Her trår man varsomt. Mange, som deg, ønsker ikke å blande. 

Uenig i dette med fritid. Kollegaer, nåværende og tidligere, er blant mine aller nærmeste. Man har ofte lik utdannelse, like erfaringer, og med det en helt spesiell forståelse for hverandres situasjon. Jeg kan derfor ha mye mer givende diskusjoner med dem om utfordrende ting i min arbeidssituasjon, enn for eksempel med min mann eller venninner som ikke forstår bransjen og utfordringene. 

Tidligere kollegaer er blir noe annet, da jobber man jo ikke sammen lenger :) Bruker kun tid sammen på fritiden.

I dag klarer jeg meg med jobben i arbeidstiden, der får man nok tid til å diskutere fag. Samme med lunsjpausen som også går i jobbting som regel :) Smak og behag, sa bare min mening.

Veldig opptatt av at folk skal forstå at mange orker ikke jobben etter arbeidstiden, har behov for å koble av med noe helt annet. Se noe annet, møte andre mennesker etc...variasjon er utrolig viktig i livet for mange. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hvorfor ikke? 😅

På begynnelsen så adda jeg alle på facebook som jeg jobba med, men så skjønte jeg at det kunne bli litt mye, noen var treige med å svare på venneforespørselen osv. På den tiden tenkte jeg mer på nettverk pga jobb, ikke på grunn av vennskap, jeg synes egentlig vennskap delen er mer sårbart og vanskelig "å prakke seg på folk" på en måte. 

For litt siden så var det en jeg jobba med som jeg fikk god kontakt med som adda meg på facebook etter jeg hadde avslutta jobben der. Han visste ikke noe annet enn fornavnet mitt, så han må ha spurt rundt på jobben eller noe, men jeg syntes bare det var hyggelig. 

Alle har ikke facebook, jeg har ikke. Man legger vel ikke til ukjente håper jeg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tidligere kollegaer er blir noe annet, da jobber man jo ikke sammen lenger :) Bruker kun tid sammen på fritiden.

I dag klarer jeg meg med jobben i arbeidstiden, der får man nok tid til å diskutere fag. Samme med lunsjpausen som også går i jobbting som regel :) Smak og behag, sa bare min mening.

Veldig opptatt av at folk skal forstå at mange orker ikke jobben etter arbeidstiden, har behov for å koble av med noe helt annet. Se noe annet, møte andre mennesker etc...variasjon er utrolig viktig i livet for mange. 

Men når det er snakk om tidligere kollegaer blir plutselig alt konfidensielt. Og man kan ikke snakke så åpent lenger. 

Det er fordelen med at nåværende kollegaer også er nære venner, da har man et sted man kan "blåse ut" litt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men når det er snakk om tidligere kollegaer blir plutselig alt konfidensielt. Og man kan ikke snakke så åpent lenger. 

Det er fordelen med at nåværende kollegaer også er nære venner, da har man et sted man kan "blåse ut" litt. 

Jaha? Må jo klare å sifra enten det er jobb eller privaten.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Alle har ikke facebook, jeg har ikke. Man legger vel ikke til ukjente håper jeg.

Alle i min bransje har, eller blir man glemt og klarer ikke følge med. Alle jeg kjenner har Facebook faktisk men for de som ikke har så er jo det lov, men det er uvanlig vil jeg si. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Sånt sladder er jeg egentlig ikke interessert i, og jeg skjønner ikke hva godt det bringer med seg. Jeg er mer ute etter genuine venner man kan gjøre ting med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...