AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #1 Skrevet 26. juni 2022 Har en treåring som sluttet med bleie da han var 2,5 år. Han bruker et sånt eget toalettsete for barn som vi legger oppå det vanlige, fordi han er redd for å falle nedi. Han har en liten trapp opp, men vi hjelper ham likevel opp, da det er litt liten plass og manøvrere av seg bukse på. Vi gir ham toalettpapir og så tørker han seg selv. Men, etter hvert må han jo greie dette selv, når er det forventet? Venter man til de er ferdige med det ekstrasetet? Anonymkode: 4049c...d64
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #2 Skrevet 26. juni 2022 Mitt barn ordnet det selv fra 1,5 år Anonymkode: 46a79...9cb 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #3 Skrevet 26. juni 2022 Kanskje han klarer mer selv dersom ekstrasetet står klart? Så kan dere heller ta det vekk når dere skal på do. Anonymkode: 509b5...967
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #4 Skrevet 26. juni 2022 Fra 2 år på min. Ville tenkt at i hvert fall før de er 4 bør de klare seg selv på do når det er kun tiss. Anonymkode: b6795...ef7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #5 Skrevet 26. juni 2022 3 år. Det er på natt han ikke føler seg komfortabel med å gjøre det selv? Da ville jeg kjøpt en potte og sagt han kunne bruke den når det var natt og at han ordnet seg selv på toalettet om dagen. De er jo ofte trette og litt i ørska midt på natten så kan skjønne at det kan være litt skummelt. Men på dagtid burde han jo klare det uten verken doring eller trapp om han er 3. Anonymkode: f76c6...d88
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #6 Skrevet 26. juni 2022 Han klarer jo helt fint å tisse selv? Og det har han vel alltid gjort. Det du lurer på er hvor lang tid må du hjelpe han med avkledning ift toalettbesøk. Han klarer det nok allerede selv, hvis du lar doringen være på do hele tiden, ta den bare bort når du eller far skal på toalettet, så setter dere på plass igjen. Gutten kommer jo ikke til å gjøre dette selv, så lenge du eller far bærer han og hjelper han. La han være litt selvstendig Anonymkode: 478e9...e84
ALB Skrevet 26. juni 2022 #7 Skrevet 26. juni 2022 Hehehe, altså - det finnes fireåringer som fortsatt bruker bleie… dette er vel som alt annet - noen fikser dette fra de er to, andre når de er fire. Tenker at det er helt innafor at han trenger hjelp ved 3.5 års alder, men øv gjerne Vår slutta med bleie når han var tre, og ordna seg selv helt på do (ved kun tissing) etter et par mnd uten bleie. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #9 Skrevet 26. juni 2022 23 minutter siden, AnonymBruker said: Han klarer jo helt fint å tisse selv? Og det har han vel alltid gjort. Det du lurer på er hvor lang tid må du hjelpe han med avkledning ift toalettbesøk. Han klarer det nok allerede selv, hvis du lar doringen være på do hele tiden, ta den bare bort når du eller far skal på toalettet, så setter dere på plass igjen. Gutten kommer jo ikke til å gjøre dette selv, så lenge du eller far bærer han og hjelper han. La han være litt selvstendig Anonymkode: 478e9...e84 Kremt, føler meg litt truffet av denne her. Han ordner det nemlig selv i barnehagen. 🙈 Men der har de sånn liten do hvor han ikke må bruke den lille trappen, men kan klatre opp selv. Så jeg har unnskyldt oss med at siden det er litt bal her så trenger han hjelp. Men han gjør jo ikke det. Eller, med litt øving så greier han det nok. Innså det i dag da jeg hjalp til at huff, her tror jeg at jeg holder ham tilbake. Ikke bra. Anonymkode: 4049c...d64
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #10 Skrevet 26. juni 2022 Just now, AnonymBruker said: Kremt, føler meg litt truffet av denne her. Han ordner det nemlig selv i barnehagen. 🙈 Men der har de sånn liten do hvor han ikke må bruke den lille trappen, men kan klatre opp selv. Så jeg har unnskyldt oss med at siden det er litt bal her så trenger han hjelp. Men han gjør jo ikke det. Eller, med litt øving så greier han det nok. Innså det i dag da jeg hjalp til at huff, her tror jeg at jeg holder ham tilbake. Ikke bra. Anonymkode: 4049c...d64 Glemte å skrive ts på denne, beklager. Anonymkode: 4049c...d64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå