Catnip Skrevet 26. juni 2022 #1 Skrevet 26. juni 2022 Jeg skal komme i form igjen etter barn nummer to, og er kommet litt i gang med hjemmetrening og ymse treningsvideoer osv. Veldig mange av disse inneholder en push up-variant, noe jeg jo forstår, det er en fin øvelse. Men etter jeg fikk mitt første barn, har jeg slitt mye med senebetennelse i tommelen, nærmere bestemt de Quervains (såkalt "ammetommel', hehe). Har gjort to økter der push ups var involvert denne uka, og nå kjenner jeg det murrer og verker. Hund som ser ned i yoga og lignende øvelser def hånden presses ned i underlaget trigger fort betennelsen hos meg. Til jeg finner ut hvordan jeg skal få bukt med denne, har dere noen forslag til hva jeg kan gjøre isteden? Har ikke vekter tilgjengelig, ellers ville jo benkpress vært en fin øvelse. Noen med erfaring på området, eller gode ideer?
AnonymBruker 42 Skrevet 26. juni 2022 #2 Skrevet 26. juni 2022 (endret) Catnip skrev (11 minutter siden): Noen med erfaring på området, eller gode ideer? Ikke noen erfaring, eller "gode ideer", egentlig - men "tommelen" burde jo ikke være involvert "whatsoeverz" i pushups, om du ikke går inn for det (dvs. bruke/trene fingrene samtidig). Benkpress må jo være mye verre... Prøv pushups med vekten lagt på ytre del av "håndbaken" og se om det er ubehagelig ( og evt. gjør det på treningsmatte) Endret 26. juni 2022 av Beeblebrox
Catnip Skrevet 26. juni 2022 Forfatter #3 Skrevet 26. juni 2022 Beeblebrox skrev (20 minutter siden): Ikke noen erfaring, eller "gode ideer", egentlig - men "tommelen" burde jo ikke være involvert "whatsoeverz" i pushups, om du ikke går inn for det (dvs. bruke/trene fingrene samtidig). Benkpress må jo være mye verre... Prøv pushups med vekten lagt på ytre del av "håndbaken" og se om det er ubehagelig ( og evt. gjør det på treningsmatte) Push ups har aldri vært min beste øvelse, jeg har alltid syntes det er drittungt og presssssserrr hele handa nedi av all min makt 😅 Skal prøve det, takk for tips!
AnonymBruker 42 Skrevet 26. juni 2022 #4 Skrevet 26. juni 2022 (endret) Catnip skrev (25 minutter siden): Push ups har aldri vært min beste øvelse, jeg har alltid syntes det er drittungt og presssssserrr hele handa nedi av all min makt 😅 Skal prøve det, takk for tips! Pushups er tungt, og det er jo en av de tingene som gjør det til en virkelig god øvelse . Jeg kan jo ikke fortelle deg nøyaktig hva som gjør at du får vondt tomeltåtten din, men jeg har jo tatt pushups med begge pekefingre og tåttær forstuet, og det var ikke det minste problem (kunne ikke engang kneppe buksa😅) Prøv deg litt frem med vektfordeling på hånd, og tyngde i form av vinkel og avstanden du plasserer armene/hender (evt. knær/føtÆr) Jeg har itte peiling, altså - men "bumper" sånn at noen som kanskje har kan komme med noen helt konkret . Endret 26. juni 2022 av Beeblebrox
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå