Million Skrevet 26. juni 2022 #1 Skrevet 26. juni 2022 Nå buldrer det fælt over bygget jeg bor i, og jeg kjenner jeg blir litt redd for strømbrudd eller at lynet skal slå ut pc-er og tv-en. Er ikke redd for brann eller noe sånt, det er jo lynavledere i bygget. Men har erfart en gang for mange år siden at kraftig tordenvær tok knekken på pc-en, selv om jeg hadde den plugget inn i et slikt overspenningsvern i stikk-kontakten. Hva med dere andre? Er det flere som er litt redde i tordenvær og lyn? 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #2 Skrevet 26. juni 2022 Finnes ikke redd. Jeg vet at elektrisk utstyr kan gå føyka, og det hadde vært utrolig irriterende om fryseren røyk, men jeg er ikke redd, nei. Anonymkode: 912fa...b49 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #3 Skrevet 26. juni 2022 Jeg er ikke redd selv men jeg har en gammel hund som er livredd og gjemmer seg når det tordner. Det er litt uhyggelig hvis det er veldig kraftig og strømmen går om natta. Anonymkode: 7d948...2c2
Hatsumomo Skrevet 26. juni 2022 #4 Skrevet 26. juni 2022 Million skrev (7 minutter siden): Nå buldrer det fælt over bygget jeg bor i, og jeg kjenner jeg blir litt redd for strømbrudd eller at lynet skal slå ut pc-er og tv-en. Er ikke redd for brann eller noe sånt, det er jo lynavledere i bygget. Men har erfart en gang for mange år siden at kraftig tordenvær tok knekken på pc-en, selv om jeg hadde den plugget inn i et slikt overspenningsvern i stikk-kontakten. Hva med dere andre? Er det flere som er litt redde i tordenvær og lyn? Vil gjerne se på og vær nær slikt uvær. Skjønner jo at det ikke er ufarlig å gå ut i slikt vær så holder meg under et tak mens jeg står ute. 1
Gjest Warrior Skrevet 26. juni 2022 #5 Skrevet 26. juni 2022 (endret) Nei er ikke redd, men liker det ikke om natta. På grunn av da får jeg ikke sove. Det var en gang det var et kraftig tordenvær rett over oss. Vi var ute å gikk, det lynte i ett og vi hørte gnistre lyder fra lynene over hodene våres og voldsomme smell. Da følte jeg meg liten. Ellers er jeg ikke redd tordenvær. Det kan være flott å se på i mørket. Tar alltid ut av kontakter hvis det blir for nærme. Siden jeg ikke vil at noe skal bli ødelagt. Så får jeg alltid vondt i hodet i tordenvær😂 Endret 26. juni 2022 av Warrior
Olive_North Skrevet 26. juni 2022 #6 Skrevet 26. juni 2022 Nei, jeg blir ikke redd. Syns det er litt koselig 5
Topsi Skrevet 26. juni 2022 #8 Skrevet 26. juni 2022 Ja jeg er livredd i tordenvær, det er meldt torden og jeg har nattevakt gruer meg.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #9 Skrevet 26. juni 2022 Å sove ute i telt i tordenvær er skummelt. Anonymkode: 7d948...2c2
Million Skrevet 26. juni 2022 Forfatter #10 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å sove ute i telt i tordenvær er skummelt. Anonymkode: 7d948...2c2 😬 Da hadde jeg vært livredd, ja!
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #11 Skrevet 26. juni 2022 Ja det er skummelt! Anonymkode: 2a349...e8c
AnonymBruker 42 Skrevet 26. juni 2022 #12 Skrevet 26. juni 2022 Million skrev (9 minutter siden): Hva med dere andre? Er det flere som er litt redde i tordenvær og lyn? Absolutt ikke! Finnes ikke noe kulere værfenomen enn skikkelig lyn og torden evt. "lyd&lys"-show Bring it!!! ⛈️ 🌩️ 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #13 Skrevet 26. juni 2022 Bor i ett hus i skogen, har opplevd at lynnedslag har ødelagt pc og ruter, så jeg kobler alt fra bare jeg føler det kommer! Er meldt noe jævlig torden her i kveld gruer meg Anonymkode: 941d0...dc7 1
Million Skrevet 26. juni 2022 Forfatter #14 Skrevet 26. juni 2022 Uff, nå braker og buldrer det over taket her. Det er ikke langt unna nå! Blir litt smånervøs. Mest redd for materielle skader egentlig, men jeg har jo innboforsikring da. 2
Avstand Skrevet 26. juni 2022 #15 Skrevet 26. juni 2022 Million skrev (15 minutter siden): Nå buldrer det fælt over bygget jeg bor i, og jeg kjenner jeg blir litt redd for strømbrudd eller at lynet skal slå ut pc-er og tv-en. Er ikke redd for brann eller noe sånt, det er jo lynavledere i bygget. Men har erfart en gang for mange år siden at kraftig tordenvær tok knekken på pc-en, selv om jeg hadde den plugget inn i et slikt overspenningsvern i stikk-kontakten. Hva med dere andre? Er det flere som er litt redde i tordenvær og lyn? Jeg elsker det og skulle ønske det var mer av det. 2
Ullvott Skrevet 26. juni 2022 #16 Skrevet 26. juni 2022 (endret) Jeg er engstelig når det er tordenvær med mye lyn akkurat der jeg bor eller hvis jeg er utendørs i åpent landskap eller i båt. Jeg har opplevd lynnedslag kun få meter fra mitt eget hjem da jeg var barn, og da gnistret det ut av stikkontaktene. Det er ikke strømbrudd eller skade på elektriske apparater jeg er redd for, men brann og personskader. Endret 26. juni 2022 av Ullvott
Thildamor Skrevet 26. juni 2022 #17 Skrevet 26. juni 2022 Nei, jeg er ikke redd. Men det ble litt ubehagelig i fjor sommer da vi satt på terrassen og det slo ned ikke så langt unna. Ellers så er det ikke noe morsomt å være på fjellet når det blir lyn og torden, da er det bare å slenge seg ned i en grøft.
Mamajune11 Skrevet 26. juni 2022 #18 Skrevet 26. juni 2022 Million skrev (26 minutter siden): Nå buldrer det fælt over bygget jeg bor i, og jeg kjenner jeg blir litt redd for strømbrudd eller at lynet skal slå ut pc-er og tv-en. Er ikke redd for brann eller noe sånt, det er jo lynavledere i bygget. Men har erfart en gang for mange år siden at kraftig tordenvær tok knekken på pc-en, selv om jeg hadde den plugget inn i et slikt overspenningsvern i stikk-kontakten. Hva med dere andre? Er det flere som er litt redde i tordenvær og lyn? Nei. Under ingen omstendigheter er jeg, eller noen i husstanden, redd lyn og torden. Torden er bare LYD, og sjangsen for at lynet slår ned i meg er minimal. Strømbrudd er jo bare det, strømbrudd. 1
Mamajune11 Skrevet 26. juni 2022 #19 Skrevet 26. juni 2022 Avstand skrev (12 minutter siden): Jeg elsker det og skulle ønske det var mer av det. Enig. Vi sitter å gleder oss nå for det er meldt senere i kveld!
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #20 Skrevet 26. juni 2022 Jeg trekker ut kontaktene til tv, pc, ruter, vaskemaskin og alt annet jeg kommer til (kryper ikke inn i skap for å trekke ut kontakter til oppvaskmaskin og komfyr). Er ikke hysterisk, lar vaskemaskinen gå til den er ferdig, men setter ikke på ny vask mens det tordner. Så finner jeg fram det store kameraet og rigger meg til ved vinduet eller på terrassen i håp om å få tatt noen gode uværsbilder. Jeg har kun vært redd i tordenvær en gang. Da var jeg på besøk hos min tante, og hun dekket vinduene med ulltepper da det ble tordenvær. Hun er ellers en meget oppegående og intelligent dame, så jeg forstår ikke den redselen hun har for torden og lyn. Det var skikkelig ekkelt å ikke kunne se lynet og være forberedt når tordenen kom. Ellers har jeg opplevd lynnedslag i masta da jeg jobbet på båt. Merket en liten risting, og sikringen til landstrømmen slo ut, men ellers skjedde det ingenting. Og hunden vi hadde elsket tordenvær. Ville gjerne ut og gå tur. Han likte også fyrverkeri, den rare labbisen min. Anonymkode: b745d...f50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå