AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #81 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hei! Min datter har kjøpt seg ny bikini. Hun er 13 år, skal begynne i 9. klasse. Jeg synes hun er for ung til å gå med stringbikini på stranden. Hun mener jeg er gammeldags og teit og at alle har det. Har dere hatt denne diskusjonen? Er det noe jeg må godta, eller bør jeg kreve at hun bruker en «vanlig» bikinitruse ett par år til? Anonymkode: 32cb1...2ae Jentene i klassen min når vi hadde basseng trening isteden for gym brukte nesten alle stringbikini, og jeg vet hun ene som ikke fikk lov ble mobbet av jentene pga det. Jeg skjønner posisjonen din, og som voksen mann som ser tilbake synes jeg også det er tidlig. Så det jeg vil si er ta en liten prat med foreldrene, veldig viktig at hun ikke får vite om det, hvor du spør hvilke grenser de setter. For det er en ting at alle foreldre selvfølgelig kommer til å ha egne iblant strengere og iblant mer avslappende regler. Men det er også litt viktig at så lenge det ikke er noe som går ekstremt langt over streken, at de får lov til å prøve ut mer voksne ting med sine gjevnaldrende. Så ved å prate med foreldrene vil du finne ut hvor datteren din står i forhold til vennene sine. Er dette noe hun vil fordi hun følger, er hun den som starter, gjør hun det for å passe inn fordi alle de andre gjør det, prøver hun å stå ut som en av de få som gjør det for å få gutters oppmerksomhet? Alle slike ting er viktige å vite før du gjør en endelig avgjørelse når det kommer til å la hun begynne å utforske sin egen seksualitet og å vise kroppen sin til verden. I det store bilde vil jeg jo selvfølgelig ønske at vi var veldig liberale da mye av skam rundt kropp og seksualitet er at vi behandler det for strengt. Men nå er det ikke bare det at 12-15 år gamle gutter kommer til å sjekke henne ut og gi henne en type oppmerksomhet det er mulig hun kommer til å like eller ikke er klar for avhengig av modnigsprossesen hennes. Ha en åpen ærlig samtale med henne hvor du er klar på at du ikke prøver å skremme henne fra å la være men vil gi henne all informasjon til å kan ta best mulig avgjørelse for seg selv. Slik at hvis hun velger å gjøre det, så må hun også være klar over at det kommer til å være ikke bare gutter hun synes er kjekke som vil gi henne oppmerksomhet men også menn som hvis de ikke gir henne noen direkte oppmerksomhet, kan ende opp med å ta bilder av henne. Anonymkode: 76f2f...160
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #82 Skrevet 27. juni 2022 Har selv en 13 åring og string truse-nei- det skjer bare ikke!! Hun bruker shorts og bikinitopp pg etter morens formaninger i årevis om Hvor teit det ser ut med bikini i svømmehall så bruker hun badedrakt der😉 Anonymkode: e97b4...adb
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #83 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er æsj med rumper? Rumper er fint og ser mye finere ut enn å ha på vanlig truse Anonymkode: 21f80...878 Nei det er så teit at ubgdommer eller voksne folk går i stringbikini åå badeland! Ikke alle er intr i å se ræven forann seg i trappene i kø opp til skliene.. Anonymkode: 54fb4...4d2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #84 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Spiseforstyrrelser var stort også på 90 tallet, og faktisk virker det som at de som sliter med det er jenter som kommer fra familier med overvektige foreldre som ikke har noen bra struktur på kosthold og må finne en måte å holde vekta på selv. Greit at familien elsker barna som de er, men man merker raskt hvordan samfunnet ellers er, og her har faktisk foreldre et stort ansvar med å innføre normale og sunne vaner så det ikke er nødvendige for barn å drive å slanke seg på egenhånd! Anonymkode: 04a06...209 Tull! En del kommer fra familier der mor feks holder på med lavkarbo eller dietter og andre strenge rutiner..! Anonymkode: 54fb4...4d2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #85 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jentene i klassen min når vi hadde basseng trening isteden for gym brukte nesten alle stringbikini, og jeg vet hun ene som ikke fikk lov ble mobbet av jentene pga det. Jeg skjønner posisjonen din, og som voksen mann som ser tilbake synes jeg også det er tidlig. Så det jeg vil si er ta en liten prat med foreldrene, veldig viktig at hun ikke får vite om det, hvor du spør hvilke grenser de setter. For det er en ting at alle foreldre selvfølgelig kommer til å ha egne iblant strengere og iblant mer avslappende regler. Men det er også litt viktig at så lenge det ikke er noe som går ekstremt langt over streken, at de får lov til å prøve ut mer voksne ting med sine gjevnaldrende. Så ved å prate med foreldrene vil du finne ut hvor datteren din står i forhold til vennene sine. Er dette noe hun vil fordi hun følger, er hun den som starter, gjør hun det for å passe inn fordi alle de andre gjør det, prøver hun å stå ut som en av de få som gjør det for å få gutters oppmerksomhet? Alle slike ting er viktige å vite før du gjør en endelig avgjørelse når det kommer til å la hun begynne å utforske sin egen seksualitet og å vise kroppen sin til verden. I det store bilde vil jeg jo selvfølgelig ønske at vi var veldig liberale da mye av skam rundt kropp og seksualitet er at vi behandler det for strengt. Men nå er det ikke bare det at 12-15 år gamle gutter kommer til å sjekke henne ut og gi henne en type oppmerksomhet det er mulig hun kommer til å like eller ikke er klar for avhengig av modnigsprossesen hennes. Ha en åpen ærlig samtale med henne hvor du er klar på at du ikke prøver å skremme henne fra å la være men vil gi henne all informasjon til å kan ta best mulig avgjørelse for seg selv. Slik at hvis hun velger å gjøre det, så må hun også være klar over at det kommer til å være ikke bare gutter hun synes er kjekke som vil gi henne oppmerksomhet men også menn som hvis de ikke gir henne noen direkte oppmerksomhet, kan ende opp med å ta bilder av henne. Anonymkode: 76f2f...160 Her var gym/svømmelæreren(mann) veldig flink og sende mail til alle foreldre om at ALLE SKULLE HA BADEDRAKT. ikke bikini men badedrakt! Mer praktisk i forhold til stuping og andre ting men også for å ta bort tullet som dette her! Anonymkode: 54fb4...4d2 2
Thaila Skrevet 27. juni 2022 #86 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tull! En del kommer fra familier der mor feks holder på med lavkarbo eller dietter og andre strenge rutiner..! Anonymkode: 54fb4...4d2 Det har jeg faktisk aldri hørt om, og jeg har hørt mange historier. Men jeg føler at er rød tråd er at de var veldig naive til egen vekt framtil de kom ut og møtte den virkelige verden. Jeg er oppvokst i en familie der et normalt kroppsideal er viktig. Jeg veit godt at foreldrene mine ville vært skuffa om jeg hadde blitt tjukk, og jeg har aldri sett på det som et alternativ. Dette er veldig vanlig i veldig mange kulturer (jeg er forresten norsk) og det funker, tro det eller ei. Folk har et normalt kosthold, og de blir ikke tjukke fordi det ikke er et alternativ, og det er for deres eget beste, og det vat man selv også. Jeg setter stor pris på at jeg har vokst opp på den måten.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #87 Skrevet 27. juni 2022 19 minutter siden, AnonymBruker said: Har selv en 13 åring og string truse-nei- det skjer bare ikke!! Hun bruker shorts og bikinitopp pg etter morens formaninger i årevis om Hvor teit det ser ut med bikini i svømmehall så bruker hun badedrakt der😉 Anonymkode: e97b4...adb Hva er det som er "teit" med bikini i svømmehallen? Anonymkode: fe9a5...948 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #88 Skrevet 27. juni 2022 Thaila skrev (33 minutter siden): Det har jeg faktisk aldri hørt om, og jeg har hørt mange historier. Men jeg føler at er rød tråd er at de var veldig naive til egen vekt framtil de kom ut og møtte den virkelige verden. Jeg er oppvokst i en familie der et normalt kroppsideal er viktig. Jeg veit godt at foreldrene mine ville vært skuffa om jeg hadde blitt tjukk, og jeg har aldri sett på det som et alternativ. Dette er veldig vanlig i veldig mange kulturer (jeg er forresten norsk) og det funker, tro det eller ei. Folk har et normalt kosthold, og de blir ikke tjukke fordi det ikke er et alternativ, og det er for deres eget beste, og det vat man selv også. Jeg setter stor pris på at jeg har vokst opp på den måten. Jo du kan bli tykk av medisiner, cellegift kan gå begge veier, stress, søvn osv. Ikke bare av kostholdet! En del som er overvektige er også mindre opptatt av å rakke ned på andre og godta store og små. Vi er alle forskjellige! Tvinge på barn å være tynne eller tykke er ikke greit. Og gi de en god oppvekst med mye kjærlighet og godt kosthold er greit. Men ikke mase på de for at de spiser mye en dag eller annet. De vokser og apetitten går i rykk og napp deretter! Anonymkode: 54fb4...4d2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #89 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo du kan bli tykk av medisiner, cellegift kan gå begge veier, stress, søvn osv. Ikke bare av kostholdet! En del som er overvektige er også mindre opptatt av å rakke ned på andre og godta store og små. Vi er alle forskjellige! Tvinge på barn å være tynne eller tykke er ikke greit. Og gi de en god oppvekst med mye kjærlighet og godt kosthold er greit. Men ikke mase på de for at de spiser mye en dag eller annet. De vokser og apetitten går i rykk og napp deretter! Anonymkode: 54fb4...4d2 Jeg snakker først og fremst og barn som blir overvektige på grunn av foreldre. Jeg mener det burde være en menneskerettighet å vokse opp med et normalt sunt kosthold og ikke bli prakka på overvekt og overflod i ung alder. Anonymkode: 04a06...209 1
Silva Pluvialis Skrevet 27. juni 2022 #90 Skrevet 27. juni 2022 (endret) Anim92 skrev (På 27.6.2022 den 11.01): Fordi folk gjør det! Om man ikke skjønner det, har man vært for lite på steder med folk i badetøy, eller man er i beste fall naiv. Nettopp. Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 1
Anim92 Skrevet 28. juni 2022 #91 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Spiseforstyrrelser var stort også på 90 tallet, og faktisk virker det som at de som sliter med det er jenter som kommer fra familier med overvektige foreldre som ikke har noen bra struktur på kosthold og må finne en måte å holde vekta på selv. Greit at familien elsker barna som de er, men man merker raskt hvordan samfunnet ellers er, og her har faktisk foreldre et stort ansvar med å innføre normale og sunne vaner så det ikke er nødvendige for barn å drive å slanke seg på egenhånd! Anonymkode: 04a06...209 Det her er en skikkelig avsporing, men kan ikke la være å kommentere. Vekt og utseende har alltid vært vanskelig for meg, og vi hadde kanskje ikke den sunneste maten hjemme - men helt normal norsk kost på 90-tallet. Det som virkelig sparket i gang min bulimi var når mamma bestemte seg for å gå på slankekur og gikk ned masse i vekt. Hun gikk ned på en sunn måte, når man ser tilbake (ikke ekstrem lavkarbo etc, men fokuset var sterkt) men det rotet til hodet mitt enda mer. Over til bikini: det er ingen 13-åring som har vondt av litt grenser, satt på en god måte.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #92 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 27.6.2022 den 15.37): Nei det er så teit at ubgdommer eller voksne folk går i stringbikini åå badeland! Ikke alle er intr i å se ræven forann seg i trappene i kø opp til skliene.. Anonymkode: 54fb4...4d2 Så gå en plass der folk er påkledde da. Man ser rumper uanserr i bikini. Vanlige bikinitruser går også langt opp i rumpen, spesielt hvis man har litt størrelse på rumpa. Anonymkode: 21f80...878
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #93 Skrevet 28. juni 2022 Uaktuelt for min bonusdatter på 13 iallfall. Hun synes det er ekkelt! Anonymkode: 2feb8...8fe
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #94 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 27.6.2022 den 3.18): Det funket da jeg var tenåring. Mamma tok en samtale med meg der hun ramset opp alle de ekle gubbene i nabolaget som kom til å stirre på meg og så gå hjem og "forlyste seg selv". Tanken på at fedrene til venninnene mine, nabogubbene, han ekle fyre som jobbet i kiosken og alle andre ekle gubber kom til å se på meg på den måten var bare så motbydelig at jeg ble fullstendig kurert for enhver trang til å vise frem kroppen min. Anonymkode: 984e9...d33 Så utrolig trist historie. Det er ikke sånn at jeg oppfordrer dattera mi på 16 til å gå rundt i stringbikini - det er også mer sånn brasilian-string, altså det er jo LITT mer enn stringtruse 😅 - men jeg ville ALDRI skambelagt kroppen hennes på den måten. Tenk å si sånn til unga sine, hjelpes .. Anonymkode: 4e31c...05e
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #95 Skrevet 29. juni 2022 Dere som sier nei til bruk av string pga griser, mener dere også at kvinner som går på byen i miniskjørt ber om å bli voldtatt? Synes ikke det skal være nødvendig at verken kvinner eller jenter skal måtte tilpasse klesvalgene sine for å «beskytte seg» mot menn. Anonymkode: 715ed...4c1
Kenelz Skrevet 29. juni 2022 #96 Skrevet 29. juni 2022 Kan jeg spør om det er Tanga truse eller faktisk string?
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #97 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 26.6.2022 den 19.39): Min datter bruker shorts og bikinitopp fortsatt, men jeg legger meg ikke opp i hva hun har på seg. Hun skal begynne i 10. klasse til høsten. Jeg er svømmelærer, og har hatt både 9. og 10. trinn dette skoleåret. Flere jenter velger å bruke bikini med stringtruse i svømmehallen, noe jeg ikke har sett tidligere. Guttene bryr seg faktisk ikke i det hele tatt, det overrasket meg litt i starten. I høst var det to-tre jenter som brukte det, men i slutten av året var det langt over 20. kanskje det er en trend? Det går vel over det som alt annet, og det er faktisk positivt å se at jenter i alle fasonger kan velge stringbikini. Hvis de ønsker det, så kan de vel bestemme over egen kropp. Da synes jeg det er litt rarere at nabojenta på 22 ligger i hagen toppløs i bitteliten string, der alle som går forbi på veien har innsyn 😆 Anonymkode: 415e7...026 Jo mer nakenhet i et samfunn, jo mindre blir jente- og kvinnekroppen seksualisert og objektivisert. I samfunn hvor jenter og kvinner forventes å dekke seg til (i forskjellig grad), så er det også mer seksualisering og objektivisering av jente- og kvinnekroppen. Man kan se dette flere steder i for eksempel USA, hvor tenåringsjenter ikke kan vise litt mage eller skuldre på skolen fordi det er "distraherende for guttene og mannlige lærere". At studentene dine ikke bryr seg om at jentene bruker stringtruse viser hvor positivt det er å normalisere nakne kropper. Anonymkode: 50332...842 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå