Mamajune11 Skrevet 27. juni 2022 #61 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er det flaut å være hun med den kjipe mammaen som faktisk bryr seg om datteren sin?! Jeg ville heller ha hatt en «kjip» mor, enn å ha en mor som ikke satt grenser for mitt eget beste. Da jeg var 13 år i 2010, visste jeg ikke en gang hva stringtruse var. Hadde heller ikke noe behov for å vise meg fram for jevnaldrende gutter. Anonymkode: a8b71...90f Er du vokst opp under en stein? Jeg var 13 i 2004 og jeg hadde kun string. 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #62 Skrevet 27. juni 2022 Var i sommerland i bø i fjor og der var det masse veldig unge jenter som gikk med det. Så helt rart ut. Gå å vise frem rumpa til alle… masse unger og eldre folk… bare æsj!!! 🤢 Anonymkode: eff9f...6d6 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #63 Skrevet 27. juni 2022 Hun har sikkert sett dette på tiktok. Var 13 i 2013. Ingen av venninnene mine eller meg hadde noen interesse av å gå med stringbikini for andre gutter eller meg selv😳 barn vokser alt for fort opp. Anonymkode: e404c...bdc
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #64 Skrevet 27. juni 2022 16 minutter siden, Mamajune11 said: String bikini fins slik man slipper bestemor truse skille på rumpa. Mange menn også bruker det rundt om i verden. Og hvem er det som skal se en 13 år gammel naken rumpe uten bestemortruseskille tenker du? Anonymkode: 027c5...9d8 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #65 Skrevet 27. juni 2022 Herregud for ett tulleproblem. La tenåringen bruke det undertøyet/badetøyet hun ønsker. Begynn heller å uroe deg for MDMA, kjønnssykdommer, alkohol og prevensjon. Anonymkode: f3621...f61 3 1
Festlig Skrevet 27. juni 2022 #66 Skrevet 27. juni 2022 Mamajune11 skrev (50 minutter siden): String bikini fins slik man slipper bestemor truse skille på rumpa. Mange menn også bruker det rundt om i verden. Og det er naturlig at en 13 åring skal bekymre seg om hun blir sammelignet med en bestemorsrumpe siden den trusa ble nevnt ? og hvorfor bruker menn sånne truser ? La barn få være barn. De får tidsnok sjansen til å takle voksenverden ! 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #67 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hei! Min datter har kjøpt seg ny bikini. Hun er 13 år, skal begynne i 9. klasse. Jeg synes hun er for ung til å gå med stringbikini på stranden. Hun mener jeg er gammeldags og teit og at alle har det. Har dere hatt denne diskusjonen? Er det noe jeg må godta, eller bør jeg kreve at hun bruker en «vanlig» bikinitruse ett par år til? Anonymkode: 32cb1...2ae Mamma og stefar mislikte også denne bikinitrenden. Småsøsknene mine (9.klasse og 1.vgs) hev seg på trenden siden jeg gjorde det året før. Mamma reagerte litt da jeg hadde slik bikini, men jeg brydde meg ikke og så at det er slik det er nå. En gang i tiden var vanlig bikini å anse som å vise frem for mye. Mamma og stefar innså dette etterhbævert og sa selv "er bare jeg som er gammeldags av meg". Anonymkode: 21f80...878 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #68 Skrevet 27. juni 2022 Hva med å spørre de andre mammaene? Siden «alle» har sånn bikini?😅 Anonymkode: 01f8f...0bb
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #69 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Var i sommerland i bø i fjor og der var det masse veldig unge jenter som gikk med det. Så helt rart ut. Gå å vise frem rumpa til alle… masse unger og eldre folk… bare æsj!!! 🤢 Anonymkode: eff9f...6d6 Hva er æsj med rumper? Rumper er fint og ser mye finere ut enn å ha på vanlig truse Anonymkode: 21f80...878
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #70 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om du har gått igjennom livet og vært heldig og ikke opplevd noe tull så lucky you! Men det fins overgrep, voldtekter og griser som ser på og tar bilder av sånne ting. De går jo selvsagt sånne steder det er barn/ungdommer med lite klær.. Ubehagelige og ekle opplevelser har jeg og flere opplevd mange ganger. Du kan ikke beskytte barna mot alt. Men det å vise alt i den alderen er det virkelig ikke behov for! Og tiltrekke seg mer oppmerksomhet enn nødvendig. Ja alle kan gå i det de vil. Norge er ett fritt land men det er jaggu meg lov å tenke selv! Trenger ikke ha komplekser for egen kropp for å si nei til at egne døtre går kledd sånn! Veldig fornøyd med min kropp! Så det er tull! Anonymkode: 54fb4...4d2 Jeg ble voldtatt, gikk ikke utfordrende kledd. Hadde på en oversized og baggy shorts og tskjorte. Har aldri blitt tafset på eller voldtatt når jeg har vært på stranda i bikini Anonymkode: 21f80...878
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 27. juni 2022 #71 Skrevet 27. juni 2022 Det hadde blitt nei fra meg, i alle fall. Tviler også sterkt på at "alle" har dette. Det at "alle" har eller gjør et eller annet, er jo et kjent argument fra unger som man må ta med ei stor klype salt.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #72 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvor i landet er det vanlig at trettenåringer klær av seg for å vise rumpa for guttene? Mye rart man skal høre. Merker at jeg er begynt å bli eldre gitt. Synes egentlig ikke det spiller så stor rolle om man har string eller vanlig bikinitruse. Man overlater lite til fantasien uansett. Ville ikke ha følt meg komfortabel hvis min datter skulle gått med stringbikini, men når ts datter først har kjøpt dette, og alle venninnene har, så vet jeg ikke om jeg ville ha protestert.. Anonymkode: a580b...6dd Jobber som lærer, er veldig vanlig at jenter kler seg for å vise seg fram til guttene. Elever i femte klasse er blitt observert taffse og utforske hverandres kropper, gjemt i skogen i skolegården Anonymkode: 21f80...878 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #73 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Helt sykt, ja. Men enda sykere at mødre lar ungene sine gå slik. Nå finnes det dessverre mødre som ikke er riktig nagla, og det gjenspeiles i disse barna dessverre. Lett å se det for å si det slik.. Anonymkode: 8c463...2da Om vi snakker om babyer så skjønner jeg at det er rart, men at småjenter fra i skolealder ønsker å ha på bikinitopp uten at de har pupper ser jeg egentlig ikke problemet med. Noen jenter er selvbevisste på puppene selv om det ikke er noe særlig der, og jenter kommer også i puberteten tidligere nå enn før. Anonymkode: 04a06...209 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #74 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Herregud for ett tulleproblem. La tenåringen bruke det undertøyet/badetøyet hun ønsker. Begynn heller å uroe deg for MDMA, kjønnssykdommer, alkohol og prevensjon. Anonymkode: f3621...f61 De to tinga går vel kanskje litt hånd i hånd, når man først begynner å presse grensene i ung alder liksom.. Bedre å utsette alt det der noen år til når barnet(!) har en større konsekvenstenkning selv. Anonymkode: 04a06...209
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #75 Skrevet 27. juni 2022 Jeg vil også legge til at jeg tipper at folk hadde vært ukomfortable om sønnene dere hadde gått sånn, men av en eller annen grunn så er det mer ok å seksualisere unge jenter! Anonymkode: 04a06...209 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #76 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vil også legge til at jeg tipper at folk hadde vært ukomfortable om sønnene dere hadde gått sånn, men av en eller annen grunn så er det mer ok å seksualisere unge jenter! Anonymkode: 04a06...209 Gutter kjøper seg boratdrakter, det har ingen noe imot for det er jo bare gøy. Alt vises jo der også, og de blir filmet og tatt bilder av som legges på nett. Greit nok at de bytter til badeshorts etterhvert, men alle har jo sett det og det er på sosiale medier Anonymkode: 21f80...878 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #77 Skrevet 27. juni 2022 Jeg er ikke så gammel at jeg mener at alt var bedre før. Men, synes allikevel at det er trist at barndommen er blitt så kort i dag i forhold til tidligere. Selv prøvde jeg å skjule at jeg hadde begynt å få pupper når jeg var 13. kledde meg i badesrakt med en stor t-skjorte over på stranda osv. I retroperspektiv vil jeg jo si at det var teit å skamme seg over egen kropp, men man var jo et barn og da er det naturlig at det meste er flaut. Etter sosiale mediers inntog virker det som det har blitt motsatt. Jenter som fortsatt er barn vil bli voksne så fort som mulig. Sminke og hudpleierutiner blir en del av hverdagen før de er ferdige med barneskolen. De maser om løsnegler, falske vipper og kan navnet på sminketeknikker som mødrene aldri har hørt om. Kall meg gjerne gammeldags, men at det i dag er jenter helt ned i 8 -års alderen som er innlagt på klinikker for spiseforstyrrelser og at 44% av alle unge jenter i Norge går på antidepressiva taler for seg selv. Anonymkode: 460f2...1ed
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #78 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gutter kjøper seg boratdrakter, det har ingen noe imot for det er jo bare gøy. Alt vises jo der også, og de blir filmet og tatt bilder av som legges på nett. Greit nok at de bytter til badeshorts etterhvert, men alle har jo sett det og det er på sosiale medier Anonymkode: 21f80...878 13 åringer? kan ikke si jeg har sett det. Anonymkode: 04a06...209 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #79 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 13 åringer? kan ikke si jeg har sett det. Anonymkode: 04a06...209 4 av guttene i klassen min gjorde det da vi skulle på stranda i sommerferien. Skulle begynne i 9. Anonymkode: 21f80...878 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #80 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke så gammel at jeg mener at alt var bedre før. Men, synes allikevel at det er trist at barndommen er blitt så kort i dag i forhold til tidligere. Selv prøvde jeg å skjule at jeg hadde begynt å få pupper når jeg var 13. kledde meg i badesrakt med en stor t-skjorte over på stranda osv. I retroperspektiv vil jeg jo si at det var teit å skamme seg over egen kropp, men man var jo et barn og da er det naturlig at det meste er flaut. Etter sosiale mediers inntog virker det som det har blitt motsatt. Jenter som fortsatt er barn vil bli voksne så fort som mulig. Sminke og hudpleierutiner blir en del av hverdagen før de er ferdige med barneskolen. De maser om løsnegler, falske vipper og kan navnet på sminketeknikker som mødrene aldri har hørt om. Kall meg gjerne gammeldags, men at det i dag er jenter helt ned i 8 -års alderen som er innlagt på klinikker for spiseforstyrrelser og at 44% av alle unge jenter i Norge går på antidepressiva taler for seg selv. Anonymkode: 460f2...1ed Spiseforstyrrelser var stort også på 90 tallet, og faktisk virker det som at de som sliter med det er jenter som kommer fra familier med overvektige foreldre som ikke har noen bra struktur på kosthold og må finne en måte å holde vekta på selv. Greit at familien elsker barna som de er, men man merker raskt hvordan samfunnet ellers er, og her har faktisk foreldre et stort ansvar med å innføre normale og sunne vaner så det ikke er nødvendige for barn å drive å slanke seg på egenhånd! Anonymkode: 04a06...209
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå