AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #41 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun mente at fedrene til venninnene dine da dere var tenåringer runket mens de tenkte på datterens venninner? Det må være noe av det sjuekste jeg har lest i dag, hvem sier sånt til et barn? Har du et normalt forhold til menn i dag? Anonymkode: fe9a5...948 Det er spesielt å si til et barn ja. Men det er søren ikke langt fra sannheten. Ta en tur på badeland eller stranda, og se hvordan 14åringene med den type bikini stirres i senk av 50+ gamle menn. Ofte fordi de gubbene også tror jentene er eldre enn de er og - jeg har stått i samme garderobe med jenter hvor de har snakket om alderen sin, deretter spurt samboer eller kompiser hvor gamle de tror de jentene er. De gjetter gjerne minst 5 år eldre enn faktisk alder. Når de får vite alder får de panikk, ser bort og lurer på hvor i huleste foreldrene er. Anonymkode: 9f3a7...1dc 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #42 Skrevet 27. juni 2022 Jeg har ei på 11 nå, og jeg har vært ganske tydelig på "kleskode" hele veien. Jeg er i tillegg en "ung mor", men ser foreldre som er eldre enn meg, som tillater mer. Datteren min er også ganske høy for alderen og ser eldre ut enn hun er. Jeg sier nei til for korte skjørt/kjoler, magetopp, og definitivt string bikini😅 Hun ønsker ikke bikini selv heller, bruker fortsatt badedrakt, og det er jeg glad for. Det er noe med at når hun blir eldre og kan velge alt av klær selv, så vil jeg at hun skal velge riktig. Greit å være trygg på egen kropp, men jeg har sett mye upassende kledd ungdommer, og de kunne like gjerne gått nakne, for det gir samme inntrykk.. Anonymkode: 7a917...00f 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #43 Skrevet 27. juni 2022 Du er gammeldags! Og hvorfor tar du det for gitt at folk skal glo på henne? Anonymkode: 59308...2f2 1
Anim92 Skrevet 27. juni 2022 #44 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er gammeldags! Og hvorfor tar du det for gitt at folk skal glo på henne? Anonymkode: 59308...2f2 Fordi folk gjør det! Om man ikke skjønner det, har man vært for lite på steder med folk i badetøy, eller man er i beste fall naiv. 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #45 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hei! Min datter har kjøpt seg ny bikini. Hun er 13 år, skal begynne i 9. klasse. Jeg synes hun er for ung til å gå med stringbikini på stranden. Hun mener jeg er gammeldags og teit og at alle har det. Har dere hatt denne diskusjonen? Er det noe jeg må godta, eller bør jeg kreve at hun bruker en «vanlig» bikinitruse ett par år til? Anonymkode: 32cb1...2ae Min ville det og , samme alder, jeg sa nei! Det er nok av griser der ute og det er vår oppgave som foreldre og være kjipe noen ganger! Hun var egentlig glad for at jeg sa nei, hun sa at det egentlig var pga hun følte press fra andre. Lettere å si hun ikke fikk lov sa hun. Går selv med string til vanlig(ikke bikini), og har ikke noe i mot det men syns ikke så unge bør gjøre det! Anonymkode: 54fb4...4d2 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #46 Skrevet 27. juni 2022 jeg forbinder stringtruse som noe erotisk plagg, pga mye hud og nesten ingenting overlates til fantasien.. som mann med to små døttre, så trorjeg at jeg synes det hadde vært ubehagelig og gjerne ekkelt å se 13 åringer slik. tanken er ubehagelig hvertfall.. for jeg i mine øyne blir det barn i "voksenklær" Anonymkode: 3308d...8f6 3 2
Festlig Skrevet 27. juni 2022 #47 Skrevet 27. juni 2022 Hvis vi spør fedrer til 13 års gamle jenter så tenker jeg at vi får et unisont nei. Hva i all verden skal så unge jenter med stringtruser ? Jeg synes at de mødrene som sier ja til sånt svikter sine døtre. En skal lære de at det er lov å si nei til noe som hører voksenverden til Stringtruse str 13 år er feil ! 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #48 Skrevet 27. juni 2022 Det er selvfølgelig noe de færreste har. Nei, du har rett til å ta bedre valg for henne. Bare å nekte henne å bruke den. Tenk så ekkelt med pedosvin som kunne vært fareller bestefar, som runker etter synet av rumpeballene hennes. Var på ferie i Spania en gang. Dum jente solte seg toppløs, helt uvitende om at en gammel gris tok bilde av puppene hennes. Fikk dessverre ikke tatt ham, men skulle ønske jeg fikk knust det kamraet. Anonymkode: 8eb3e...fb1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #49 Skrevet 27. juni 2022 Jeg synes det er vanskelig. Vi voksne tenker mye mer seksuelt enn unger i den alderen. Jeg ville tenkt at på stranden med venninner som soler seg og bader er det greit. Ikke i svømmetimer på skolen. Det er ikke riktig å framprovosere angst rundt egen kropp heller. Jeg tror nok at mange mødre som er misfornøyde med seg selv overfører sine egne komplekser til de unge. Verden er ikke så skummel som mange tror. Gode holdninger er viktigere enn klesvalg. Anonymkode: 4a46d...6d0 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #50 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): 4 år er da er en god stund, er det ikke? Ser på 13-åringer som nesten barn jeg. Anonymkode: a580b...6dd Poenget i innlegget står fortsatt, dette er det minste problemet som kommer i den alderen nå uavhengig lov til å gå i string-truse eller ikke. Anonymkode: 197ca...cfc
Klikker83 Skrevet 27. juni 2022 #51 Skrevet 27. juni 2022 Har lagt merke til at dette har blitt "in" blant yngre jenter på stranden. Her må jeg bare si at jeg er HELT enig med deg TS. Stringbikini på såpass unge jenter er ikke greit. Har selv en datter på 12 og priser meg lykkelig for at hun ikke har fått med seg denne trenden helt enda. Hadde uansett bare vært å glemme å gå med det foreløpig
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #52 Skrevet 27. juni 2022 Jeg reagerer mye mer på at enkelte debuterer seksuelt i alderen 14-15 år. Det synes jeg er håpløst mye verre enn å sole rumpa på badestranden. I den grad det er en sammenheng med klesvaner er det ille. Det burde ikke være en sammenheng. Anonymkode: 4a46d...6d0
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #53 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg gjorde min datter klar over at også gamle gubber kommer til å stirre og sikle på rumpa hennes. Siden den samtalen har hun aldri ønsket å kle seg lettkledd igjen. Anonymkode: 678a0...3c5 Det samme hadde jeg sagt, og så hadde jeg nedlagt forbud mot string-bikini. Foreldre får fortsatt bestemme endel over 13-åringer. Anonymkode: d4ec4...175
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #54 Skrevet 27. juni 2022 Dere som svarer at dere hadde hatt full kontroll på dette og nektet. Har dere egentlig ungdommer? Det virker ikke sånn. Lett og mene noe når man har en 5 eller 10 åring liksom. Anonymkode: 197ca...cfc 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #55 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg synes det er vanskelig. Vi voksne tenker mye mer seksuelt enn unger i den alderen. Jeg ville tenkt at på stranden med venninner som soler seg og bader er det greit. Ikke i svømmetimer på skolen. Det er ikke riktig å framprovosere angst rundt egen kropp heller. Jeg tror nok at mange mødre som er misfornøyde med seg selv overfører sine egne komplekser til de unge. Verden er ikke så skummel som mange tror. Gode holdninger er viktigere enn klesvalg. Anonymkode: 4a46d...6d0 Kom det som en bombe at voksne tenker seksuelt ??? Er det ikke derfor stringtruser ble satt i produksjon ? Det er så mange mødre som trenger å komme seg ut av den naive verden de lever i ! Anonymkode: 1606e...9c5 4
Festlig Skrevet 27. juni 2022 #56 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kom det som en bombe at voksne tenker seksuelt ??? Er det ikke derfor stringtruser ble satt i produksjon ? Det er så mange mødre som trenger å komme seg ut av den naive verden de lever i ! Anonymkode: 1606e...9c5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #57 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det er vanskelig. Vi voksne tenker mye mer seksuelt enn unger i den alderen. Jeg ville tenkt at på stranden med venninner som soler seg og bader er det greit. Ikke i svømmetimer på skolen. Det er ikke riktig å framprovosere angst rundt egen kropp heller. Jeg tror nok at mange mødre som er misfornøyde med seg selv overfører sine egne komplekser til de unge. Verden er ikke så skummel som mange tror. Gode holdninger er viktigere enn klesvalg. Anonymkode: 4a46d...6d0 Om du har gått igjennom livet og vært heldig og ikke opplevd noe tull så lucky you! Men det fins overgrep, voldtekter og griser som ser på og tar bilder av sånne ting. De går jo selvsagt sånne steder det er barn/ungdommer med lite klær.. Ubehagelige og ekle opplevelser har jeg og flere opplevd mange ganger. Du kan ikke beskytte barna mot alt. Men det å vise alt i den alderen er det virkelig ikke behov for! Og tiltrekke seg mer oppmerksomhet enn nødvendig. Ja alle kan gå i det de vil. Norge er ett fritt land men det er jaggu meg lov å tenke selv! Trenger ikke ha komplekser for egen kropp for å si nei til at egne døtre går kledd sånn! Veldig fornøyd med min kropp! Så det er tull! Anonymkode: 54fb4...4d2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #58 Skrevet 27. juni 2022 Trenger ikke lære barna og kle seg som h**** for det om enkelte kvinnfolk her syns det er greit selv! Anonymkode: 54fb4...4d2
Mamajune11 Skrevet 27. juni 2022 #59 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hei! Min datter har kjøpt seg ny bikini. Hun er 13 år, skal begynne i 9. klasse. Jeg synes hun er for ung til å gå med stringbikini på stranden. Hun mener jeg er gammeldags og teit og at alle har det. Har dere hatt denne diskusjonen? Er det noe jeg må godta, eller bør jeg kreve at hun bruker en «vanlig» bikinitruse ett par år til? Anonymkode: 32cb1...2ae Hun er 13, dette kan du ikke kontrolere. Nekter du henne det skifter hun bare på stranda uansett. Hva skal du gjøre da? Sjekke trusa hun har på seg hver gang hun skal bade? Dette er en kamp du ikke bør ta. Det er bare ei truse, vi bor i Norge ikke Irak. 1
Mamajune11 Skrevet 27. juni 2022 #60 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kom det som en bombe at voksne tenker seksuelt ??? Er det ikke derfor stringtruser ble satt i produksjon ? Det er så mange mødre som trenger å komme seg ut av den naive verden de lever i ! Anonymkode: 1606e...9c5 String bikini fins slik man slipper bestemor truse skille på rumpa. Mange menn også bruker det rundt om i verden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå