AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #21 Skrevet 26. juni 2022 IKKE ok. Hun er altfor ung for det og det er veldig seksualiserende, nesten farlig.. blir helt svett av å tenke på hvilken fare hun kan utsette seg for ved å gå kledd sånn i offentlighet. Jeg er 23 og av sunn fornuft så hadde jeg ikke gått sånn. Ikke fordi jeg lar andre bestemme over meg men fordi det er et faktum at vi lever i en verden med mange syke mennesker. Anonymkode: 20df2...cdf 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #22 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): IKKE ok. Hun er altfor ung for det og det er veldig seksualiserende, nesten farlig.. blir helt svett av å tenke på hvilken fare hun kan utsette seg for ved å gå kledd sånn i offentlighet. Jeg er 23 og av sunn fornuft så hadde jeg ikke gått sånn. Ikke fordi jeg lar andre bestemme over meg men fordi det er et faktum at vi lever i en verden med mange syke mennesker. Anonymkode: 20df2...cdf Nja. tenker at hvis det lusker tvilsomme mennesker rundt på stranda så spiller det liten rolle om rumpa er helt naken eller dekket av en liten truse som uansett sklir av. (Er tynn som en strek men har aldri klart å finne en bikinitruse som holder seg på plass, så går i sånn der boksertype eller badedrakt) Anonymkode: a580b...6dd 5 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #23 Skrevet 26. juni 2022 Nei fra meg også. Helt sykt hvordan moteindustrien legger opp til dette. Blir som å la en jente på 4 går med bikini bh. Jenter på tretten burde ikke tenke på å vise kropp, men kle seg stilig for venninnene sine om det er mote det skal handle om. Ikke for å vise kropp! Det har jeg forøvrig ikke hørt at de gjør heller. Anonymkode: 8c463...2da 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #24 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei fra meg også. Helt sykt hvordan moteindustrien legger opp til dette. Blir som å la en jente på 4 går med bikini bh. Jenter på tretten burde ikke tenke på å vise kropp, men kle seg stilig for venninnene sine om det er mote det skal handle om. Ikke for å vise kropp! Det har jeg forøvrig ikke hørt at de gjør heller. Anonymkode: 8c463...2da Enig i at bikinitopp for småjenter er teit. Det er overraskende utbredt da, hvis man skal dømme etter utvalget på butikkene. Anonymkode: a580b...6dd 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #25 Skrevet 26. juni 2022 Nei, ser gamlinger som sikler på småjenter 😞 Anonymkode: 8559b...96f 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #26 Skrevet 26. juni 2022 Åh, håper bademoten har forandret seg til datteren min fyller 13 om fire år. Det kan jo skje, moter forandrer seg.. Håpe håpe. Men vet helt ærlig ikke hva jeg ville gjort. Jeg var med på forrige stringtruse-runde på 2000-tallet og syntes foreldrene laget et veldig leven om noe så uviktig som et plagg. Selv gikk de rundt med miniskjørt og boots på 60-tallet, og pappa sparte til langt hår som fikk folk til å rope etter han på gata. Litt samme ungdomsopprøret kanskje? Men det er forskjell på string og string da. Er den veldig sexy som den var bestilt på kondomeriet eller enkel svart synes jeg er to ulike ting. Jeg soler meg også naken i hagen bak en hekk, elsker å få sol over hele kroppen. Kropp er topp, eklinger er overalt, har til og med kjeppjaget en tysk faen som snikfotograferte niesen min som lekte på stranda i badebleie.. Ville kanskje fortalt henne om risikoen for å havne på ekle folks mobilgallerier. Anonymkode: 20291...37e 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #27 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Enig i at bikinitopp for småjenter er teit. Det er overraskende utbredt da, hvis man skal dømme etter utvalget på butikkene. Anonymkode: a580b...6dd Helt sykt, ja. Men enda sykere at mødre lar ungene sine gå slik. Nå finnes det dessverre mødre som ikke er riktig nagla, og det gjenspeiles i disse barna dessverre. Lett å se det for å si det slik.. Anonymkode: 8c463...2da 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #28 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ser ikke problemet. La nå henne få gjøre som venninne sine. Flaut å være hun med den kjipe mammaen. HELT vanlig at 13 år gamle jenter vil vise litt kropp for jevnaldrende gutter👍 Anonymkode: f3621...f61 Er det flaut å være hun med den kjipe mammaen som faktisk bryr seg om datteren sin?! Jeg ville heller ha hatt en «kjip» mor, enn å ha en mor som ikke satt grenser for mitt eget beste. Da jeg var 13 år i 2010, visste jeg ikke en gang hva stringtruse var. Hadde heller ikke noe behov for å vise meg fram for jevnaldrende gutter. Anonymkode: a8b71...90f 3 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #29 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg gjorde min datter klar over at også gamle gubber kommer til å stirre og sikle på rumpa hennes. Siden den samtalen har hun aldri ønsket å kle seg lettkledd igjen. Anonymkode: 678a0...3c5 Tull 🙇♀️ Anonymkode: ac286...ab8
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #30 Skrevet 27. juni 2022 Herregud, litt naiv kanskje? Datteren din starter i 9 klasse og blir dermed 14 år i år, og ja det er vanlig å ønske å følge moten som flere andre venner gjør. Og er det griser på stranden, så vil de stirre uansett om hun har på string truse eller badedrakt. I 9 klasse er det flere jenter som debuterer seksuelt, så jeg tror ditt minste problem egentlig er string truse på stranda- fokuserer heller på de viktigste tingene s kommet med tiden nå. Hvordan skal du uansett ha stålkontroll på dette? Ydmykende for datteren din også at du legger deg opp i hva slags undertøy og badetøy hun bruker, det er 4 år til jenta er myndig! Anonymkode: 197ca...cfc 7
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #31 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg gjorde min datter klar over at også gamle gubber kommer til å stirre og sikle på rumpa hennes. Siden den samtalen har hun aldri ønsket å kle seg lettkledd igjen. Anonymkode: 678a0...3c5 Det funket da jeg var tenåring. Mamma tok en samtale med meg der hun ramset opp alle de ekle gubbene i nabolaget som kom til å stirre på meg og så gå hjem og "forlyste seg selv". Tanken på at fedrene til venninnene mine, nabogubbene, han ekle fyre som jobbet i kiosken og alle andre ekle gubber kom til å se på meg på den måten var bare så motbydelig at jeg ble fullstendig kurert for enhver trang til å vise frem kroppen min. Anonymkode: 984e9...d33 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #32 Skrevet 27. juni 2022 Er det noe å bry seg med? Her var det mange firkanta mødre! Det har vel til alle tider vært slik at tenåringer vil utfordre, bl.a. med klesmoten. Hvis string-bikini er det man vil krangle på så får man noen herlige år fremover. Når det er sagt ville jeg ikke oppfordret datteren min til å bruke verken string-bikini eller stringtruser, men hvis det er et sterkt ønske fra henne tror jeg vi begge skal takle det uten større problemer. Anonymkode: f8e8b...fc4 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #33 Skrevet 27. juni 2022 Kanskje du skal spørre henne om hvorfor hun ønsker å gå med dette? For å vise seg frem? Det grenser til narsissisme, spør du meg. Hun gjør seg også veldig sårbar! Hun kan ikke vite hva andre badegjester gjør på stranden. Hva om hun blir filmet eller tatt bilde av? Det blir spredd rundt på nettet? Eller enda verre. Havner i grupperinger med mennesker som forgriper seg på barn. Det er mange syke der ute. Vil hun virkelig havne på en bildedelingsgruppe der? Like greit å fortelle barna om disse skyggesidene i samfunnet, slik at de lærer seg å ta gode valg for seg selv. Anonymkode: d8f1a...223 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #34 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det funket da jeg var tenåring. Mamma tok en samtale med meg der hun ramset opp alle de ekle gubbene i nabolaget som kom til å stirre på meg og så gå hjem og "forlyste seg selv". Tanken på at fedrene til venninnene mine, nabogubbene, han ekle fyre som jobbet i kiosken og alle andre ekle gubber kom til å se på meg på den måten var bare så motbydelig at jeg ble fullstendig kurert for enhver trang til å vise frem kroppen min. Anonymkode: 984e9...d33 For meg høres dette ut som psykisk vold fra din mor Anonymkode: dd0ed...535 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #35 Skrevet 27. juni 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Det funket da jeg var tenåring. Mamma tok en samtale med meg der hun ramset opp alle de ekle gubbene i nabolaget som kom til å stirre på meg og så gå hjem og "forlyste seg selv". Tanken på at fedrene til venninnene mine, nabogubbene, han ekle fyre som jobbet i kiosken og alle andre ekle gubber kom til å se på meg på den måten var bare så motbydelig at jeg ble fullstendig kurert for enhver trang til å vise frem kroppen min. Anonymkode: 984e9...d33 Hun mente at fedrene til venninnene dine da dere var tenåringer runket mens de tenkte på datterens venninner? Det må være noe av det sjuekste jeg har lest i dag, hvem sier sånt til et barn? Har du et normalt forhold til menn i dag? Anonymkode: fe9a5...948 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #36 Skrevet 27. juni 2022 Har ikke hatt den diskusjonen. Har «godtatt» det uten krangel, dvs jeg godkjenner ikke hennes klesplagg. Jeg har kommentert at den var liten, husk solkrem, bruk gjerne en annen og ha med annet badetøy til skift, badedrakt er bedre å svømme med, og husk solkrem igjen. Skulle tro dere var muslimer, kristenkonservative amerikanere eller farfaren min alle sammen. V solte oss toppløse, vi. Det samme gjorde mødrene våre. For 40 år siden, 30 år siden. Tenåringer skal ikke være tildekket på stranda uansett. Jeg syns stringtruser er kjempestort og ubehagelig. Min datter bestemmer selvfølgelig selv. Anonymkode: fc5ec...391 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #37 Skrevet 27. juni 2022 *kjempeSTYGT, -ikke stort. Uelegant. Men HVIS noen skulle «kle det» på noe vis, må det vel være 14-åringer. De går da i så mye rart og stygt. Anonymkode: fc5ec...391
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #38 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Herregud, litt naiv kanskje? Datteren din starter i 9 klasse og blir dermed 14 år i år, og ja det er vanlig å ønske å følge moten som flere andre venner gjør. Og er det griser på stranden, så vil de stirre uansett om hun har på string truse eller badedrakt. I 9 klasse er det flere jenter som debuterer seksuelt, så jeg tror ditt minste problem egentlig er string truse på stranda- fokuserer heller på de viktigste tingene s kommet med tiden nå. Hvordan skal du uansett ha stålkontroll på dette? Ydmykende for datteren din også at du legger deg opp i hva slags undertøy og badetøy hun bruker, det er 4 år til jenta er myndig! Anonymkode: 197ca...cfc 4 år er da er en god stund, er det ikke? Ser på 13-åringer som nesten barn jeg. Anonymkode: a580b...6dd 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #39 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje du skal spørre henne om hvorfor hun ønsker å gå med dette? For å vise seg frem? Det grenser til narsissisme, spør du meg. Hun gjør seg også veldig sårbar! Hun kan ikke vite hva andre badegjester gjør på stranden. Hva om hun blir filmet eller tatt bilde av? Det blir spredd rundt på nettet? Eller enda verre. Havner i grupperinger med mennesker som forgriper seg på barn. Det er mange syke der ute. Vil hun virkelig havne på en bildedelingsgruppe der? Like greit å fortelle barna om disse skyggesidene i samfunnet, slik at de lærer seg å ta gode valg for seg selv. Anonymkode: d8f1a...223 Synes ikke man skal skremme barna slik, Da kan man jo risikere at de ikke tør gå på stranda i det hele tatt. Det blir dumt. Syke mennesker bil jo kunne glane/ta bilder uansett om man har dekket til rumpa eller ikke. Anonymkode: a580b...6dd 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #40 Skrevet 27. juni 2022 Hadde forklart at den bikinien-underdelen kan brukes til soling i privat hage, og gitt en god sum til å kjøpe en matchende, ny underdel som dekker litt mer😊 Anonymkode: 9f3a7...1dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå