Gå til innhold

Datter på 13 år har kjøpt string-bikini

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Min datter har kjøpt seg ny bikini. Hun er 13 år, skal begynne i 9. klasse. Jeg synes hun er for ung til å gå med stringbikini på stranden.  

Hun mener jeg er gammeldags og teit og at alle har det. 

Har dere hatt denne diskusjonen? Er det noe jeg må godta, eller bør jeg kreve at hun bruker en «vanlig» bikinitruse ett par år til?

Anonymkode: 32cb1...2ae

AnonymBruker
Skrevet

Æh la nå jenta få vise frem rassen hvis hun vil. Hun gjør sannsynligvis mye verre når du ikke ser uansett. 

Anonymkode: 24456...4d1

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Her har mi heldigvis ikke lyst på,  er mer "mote" med shorts og bikinitopp på hennes trinn ( begynne i 9'ende). Men hadde blitt et klart nei fra meg om hun hadde kommet hjem med det.  

Anonymkode: 32ca1...203

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Ja mange har det på stranden, men det er ikke vanlig for 13 åringer, så ikke la deg lure av at "alle" har det. Jeg synes det er for mye, ja eller for lite da 😄 Har gutt på 13 men jeg tenker at de er jo så små! Og synes ikke string er ok.

Anonymkode: 243b6...97d

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sendt med huskelapper om at hun ikke må glemme å bytte truse etter bading da våt truse + tarmbakterier = uvi ❤️

Anonymkode: 195d4...e19

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde sendt med huskelapper om at hun ikke må glemme å bytte truse etter bading da våt truse + tarmbakterier = uvi ❤️

Gjerne ropt det høyt når hun var med venninner også så alle får påminnelsen siden alle har disse bikinitrusene

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min datter bruker shorts og bikinitopp fortsatt, men jeg legger meg ikke opp i hva hun har på seg. Hun skal begynne i 10. klasse til høsten. 

Jeg er svømmelærer, og har hatt både 9. og 10. trinn dette skoleåret. Flere jenter velger å bruke bikini med stringtruse i svømmehallen, noe jeg ikke har sett tidligere. Guttene bryr seg faktisk ikke i det hele tatt, det overrasket meg litt i starten. I høst var det to-tre jenter som brukte det, men i slutten av året var det langt over 20. kanskje det er en trend?  Det går vel over det som alt annet, og det er faktisk positivt å se at jenter i alle fasonger kan velge stringbikini. Hvis de ønsker det, så kan de vel bestemme over egen kropp. Da synes jeg det er litt rarere at nabojenta på 22 ligger i hagen toppløs i bitteliten string, der alle som går forbi på veien har innsyn 😆

Anonymkode: 415e7...026

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Da må du selv stille opp i string bikini- gjerne toppløs, mens du passer på når hun og venninnegjengen bader slikt ansvarsfulle foreldre gjør. Argumenter med at det er mote.

Anonymkode: 74b8b...10a

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt du reagerer, det er vel sånn vi alle gjør når vi kommer i en viss alder og er forelder. Likevel tenker jeg at hvis hun ikke får lov så kommer hun bare til å dra trusa opp og inn uansett, evt. ha med ekstra når du ikke ser. 

Anonymkode: 3f851...fa9

• Liker 2
Skrevet

Det hadde vært et klart nei fra meg. Hun er bare 13 år, og jeg syns string-bikini blir for seksualiserende for en på den alderen.

Uavhengig av alder, syns jeg det ser fullstendig kårny ut med denne bikini-moten nå. Forsåvidt positivt at jenter/damer i alle fasonger føler seg komfortable med å bruke det, og fint at bikini-livet ikke er så lavt lengre. Men rart at det tilsynelatende er normalt å vise nesten hele rumpa på stranda plutselig… Og jeg syns hvertfall ikke det er noe for barn.

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er for ungt ja. Begynte med stringtruser på ungdomsskolen selv, men det var jo truser under klærne, og tror ikke jeg var 13 heller, jeg var kanskje rundt 15. bikini blir også litt annerledes. Jeg ville ikke gitt med det på stranda selv heller. 

Anonymkode: 04a06...209

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde min datter klar over at også gamle gubber kommer til å stirre og sikle på rumpa hennes. Siden den samtalen har hun aldri ønsket å kle seg lettkledd igjen. 

Anonymkode: 678a0...3c5

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller ikke gått med det selv, men så er jeg 35 og ikke 13. Tror ikke jeg ville blandet meg altfor mye i klesvalgene til en tenåring, men ville minnet om at hun kan bli tatt bilde av og bildene kan havne hvor som helst. Husker for øvrig med gru tilbake på alle stringtrusene som var (godt) synlig over buksekanten da jeg var i den alderen 🤪

Anonymkode: 715ed...4c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke problemet. La nå henne få gjøre som venninne sine. Flaut å være hun med den kjipe mammaen. 

HELT vanlig at 13 år gamle jenter vil vise litt kropp for jevnaldrende gutter👍

Anonymkode: f3621...f61

• Nyttig 1
Skrevet

No way hadde min 13 åring få gå rundt i string truse! 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ser ikke problemet. La nå henne få gjøre som venninne sine. Flaut å være hun med den kjipe mammaen. 

Det er «vanlig» at 13-åringer «vil» veldig mye som de er for unge til. Dette betyr på ingen måte at de burde få lov. 🙄 

TS: Jenta er TRETTEN år! Det hadde vært et rungende NEI!!! fra meg. Om hun så sniker seg til å kjøpe en ny stringbikini etter at du har konfiskert den første, og går på stranda med den, så får det være sin sak, men da må hun også ta konsekvensene dersom hun blir tatt på fersken med ræva hengende ut i all offentlighet. I mitt hjem hadde denne konsekvensen blitt at tenåringen ikke lenger hadde fått penger hjemmefra før hun kunne vise at hun var til å stole på ift. bruken av pengene (ergo ingen innkjøp av stringtruser til bruk i offentligheten) Hun er et BARN! La henne nå for all del få lov til å forbli et barn en stund til, på tross av at hun måtte ønske det motsatte. Barndommen får man aldri igjen, men man har nok av år foran seg til å være voksen på. 

Anonymkode: d7b9b...8a8

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvor i landet er det vanlig at trettenåringer klær av seg for å vise rumpa for guttene? Mye rart man skal høre. Merker at jeg er begynt å bli eldre gitt. 

Synes egentlig ikke det spiller så stor rolle om man har string eller vanlig bikinitruse. Man overlater lite til fantasien uansett. Ville ikke ha følt meg komfortabel hvis min datter skulle gått med stringbikini, men når ts datter først har kjøpt dette, og alle venninnene har, så vet jeg ikke om jeg ville ha protestert.. 

Anonymkode: a580b...6dd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, men man kan ikke akkurat velge og vrake i hvem som ser deg på standa da.. 

Anonymkode: 04a06...209

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min kjøpte seg det i sommer, men hun gikk ut av tiende nå da .. (altså 16 år) .. Alle venninnene og generelt jenter har det «nå til dags». Hun prøvde seg på det for to år siden, bestilte fra nettet, men den ble kjapt fjernet av’a mor. Jeg syntes 13 er for ungt, syntes egentlig 16 er ungt også 😅 .. Men jeg tok ikke den diskusjonen i år. Men 13 - det hadde vært helt uaktuelt. 

Anonymkode: 4e31c...05e

• Liker 2
Skrevet

Så lenge fronten er dekket så lar jeg min 14åring gå i det. Ville jeg  kjøpt den til henne, Nei. Ville jeg gått i det selv, Nei. Men nå var det nå sånn det skal være i år, så får det bare være. Er jo ikke store forskjellen på hva du ser på string og truse når den sitter stramt på og er våt....

• Liker 2
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...