Gå til innhold

Billig storbyferie for 1 person!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet om hvilke billige storbyer som er verdt å besøke? 1 person (mann, 26 år). 

Hvor mye bør man ha i budsjett til for eksempel Krakow? (Lommepenger, museum, transport, fly, overnatting, mat, drikke, osv). 1 uke. 

Anonymkode: 098e9...dda

AnonymBruker
Skrevet

Budapest! 100 år gamle spabad (masse bassenger med varme kilder, kult), ruinbarer (her kan man sikkert komme i kontakt med folk), veldig bra restauranter med lave priser, vakker by, ungarsk vin er godt osv...

Anonymkode: c8f52...ed7

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg klare meg med 10.000 på 1 uke i Budapest eller Krakow? Inkludert hotell, overnatting, transport, mat/drikke og noen severdigheter? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Kan jeg klare meg med 10.000 på 1 uke i Budapest eller Krakow? Inkludert hotell, overnatting, transport, mat/drikke og noen severdigheter? 

Signerer Budapest!

Og ja, det kan du. Hotell finnes i alle prisklasser (her må du velge et ganske billig et), transport er billig, severdigheter er billig, og mat er mye billigere enn i Norge. Forinten må ha gått i dass med korona, da jeg var i Budapest for en måneds tid siden var jeg nesten sjokkert over hvor elendig kursen var. Alt var billigere enn jeg hadde regnet med (har vært der mye før, og var vant til en helt annen kurs!). 

Anonymkode: e8d31...674

AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Signerer Budapest!

Og ja, det kan du. Hotell finnes i alle prisklasser (her må du velge et ganske billig et), transport er billig, severdigheter er billig, og mat er mye billigere enn i Norge. Forinten må ha gått i dass med korona, da jeg var i Budapest for en måneds tid siden var jeg nesten sjokkert over hvor elendig kursen var. Alt var billigere enn jeg hadde regnet med (har vært der mye før, og var vant til en helt annen kurs!). 

Anonymkode: e8d31...674

Har du tips til noe billig hotell? Jeg har ikke så lyst til å sove på sovesal, og da blir vel enkeltmannsrom fort litt dyrt. 

Problemet med fly er at innsjekka bagasje er så dyrt, så da blir ikke nødvendigvis flybillettene så billige som i reklamen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja, jeg var nettopp i Krakow og det er veldig billig der. Veldig fin by med mye interessant å se.

Jeg fant leilighet på booking.com, men du kan helt sikkert finne noe billigere enn den jeg hadde. Betalte vel 3000 for 4 netter, men så at det var flere hotell og leiligheter til en lavere pris.

Anonymkode: 1211d...234

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.7.2022 den 23.03):

Ja null stress.

Anonymkode: 587d2...57d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.7.2022 den 19.02):

Har du tips til noe billig hotell? Jeg har ikke så lyst til å sove på sovesal, og da blir vel enkeltmannsrom fort litt dyrt. 

Problemet med fly er at innsjekka bagasje er så dyrt, så da blir ikke nødvendigvis flybillettene så billige som i reklamen. 

Man får et rom for en person med helt grei standard i sentrum til cirka 2000 for en uke. Sjekk ut Booking.com

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Man får et rom for en person med helt grei standard i sentrum til cirka 2000 for en uke. Sjekk ut Booking.com

Da ble det Krakow :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da ble det Krakow :)

Bra, for Budapest er litt kjedelig ;)

Anonymkode: 45356...f39

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hostellet mitt ligger i Kazimierz. Hva er enkleste muligheten for å komme seg til og fra flyplassen derifra? Flyet går 06.00 fra Krakow om morgenen tilbake til Norge, og jeg er ikke så keen på å være på flyplassen i veldig mange timer før. Wizz Air tilbyr door-to-door transer, men det står ikke hvor i Krakow den stopper og klokkeslett. Noen som har erfaring med den tjenesten? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hostellet mitt ligger i Kazimierz. Hva er enkleste muligheten for å komme seg til og fra flyplassen derifra? Flyet går 06.00 fra Krakow om morgenen tilbake til Norge, og jeg er ikke så keen på å være på flyplassen i veldig mange timer før. Wizz Air tilbyr door-to-door transer, men det står ikke hvor i Krakow den stopper og klokkeslett. Noen som har erfaring med den tjenesten? 

Jeg tok toget, men togstasjonen var like ved der jeg bodde. På hotellet der jeg bodde anbefalte de toget eller å ta en Uber.

Jeg har ikke prøvd sånn transfer, men det virket som det stoppet utenfor hotellet der man bor. Man fyller inn til fra adresse og så blir man hentet. Jeg sjekket det og da var det sånn.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tok toget, men togstasjonen var like ved der jeg bodde. På hotellet der jeg bodde anbefalte de toget eller å ta en Uber.

Jeg har ikke prøvd sånn transfer, men det virket som det stoppet utenfor hotellet der man bor. Man fyller inn til fra adresse og så blir man hentet. Jeg sjekket det og da var det sånn.

Da prøver jeg å booke det. 270 kroner tur/retur er ikke så ille egentlig. Det virker bedre enn å stresse med buss og tog i en ukjent by :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da prøver jeg å booke det. 270 kroner tur/retur er ikke så ille egentlig. Det virker bedre enn å stresse med buss og tog i en ukjent by :) 

Nei, jeg hadde tenkt å ta det selv, men så var togstasjonen like ved så det var enkelt å finne frem :) Jeg ville ikke ha gjort det om jeg måtte gå langt, bytte tog eller lignende.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, jeg hadde tenkt å ta det selv, men så var togstasjonen like ved så det var enkelt å finne frem :) Jeg ville ikke ha gjort det om jeg måtte gå langt, bytte tog eller lignende.

Hostellet ligger 30 minutter i gange fra Krakow Sentralstasjon, ifølge Google Maps. Og det er litt i det lengste laget sånn sett.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hostellet ligger 30 minutter i gange fra Krakow Sentralstasjon, ifølge Google Maps. Og det er litt i det lengste laget sånn sett.

Ja, det er litt for langt unna. Bedre å bli sluppet av og bli plukket opp utenfor der du skal bo da.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2022 den 2.26):

Hver sin smak. Jeg synes Budapest er langt ifra kjedelig

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 7/8/2022 at 2:26 AM, AnonymBruker said:

Enten dèt, ellers så har du ikke utnyttet mulighetene nok 😉

Anonymkode: b7d2b...083

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...